View Single Post
  #6  
Vechi 18.08.2011, 21:17:50
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Despre harul preoției, care se transmite prin punerea mâinilor, am înțeles că nu-l pot avea cei ce n-au preoție apostolică. De aceea nu am luat în discuție acest aspect. N-am înțeles, însă, că harul dat la botez este în legătură cu harul preoției, din moment ce și la noi este acceptat botezul făcut de către laici.

Pot accepta că nu sunt eu capabil să înțeleg aspectul ăsta. N-ar fi singurul. Dar, după cum am repetat, mă iau și eu după ortodocșii luminați. Cred, însă, că preferăm, fiecare dintre noi, luminători diferiți, chiar dacă ortodocși.

Cât privește continuarea răspunsului... Nu am susținut că cineva este mântuit doar prin credință, fără a se boteza.
Mai era o propozitie in completarea acelui citat si nu am dat-o ca sa nu explicam acum si iconomia; "iar daca revin la Biserica mama trebuie primiti prin rebotezare."
Sf Vasile nu se refera la laicii care sunt in Biserica ci spune ca aceia devin oameni obisnuiti, dar in afara Bisericii. Noi nu suntem preoti, dar suntem in Biserica, suntem madulare ale Trupului lui Hristos. Normal ca suntem diferiti de cineva care e in afara Bisericii, de exemplu un hindus. Iar botezul simplu facut de un ortodox, care e madular al Bisericii, se face in cazuri exceptionale ca sa fie facut ceva. In cazul in care nu se intampla sa moara se continua botezul de catre un preot. Se si specifica botezul acela sa fie facut de un ortodox. Dar mai exista si botezul sangelui pentru martiri, asta nu inseamna ca daca moare un budist calcat de masina e si botezat de botezul sangelui.

Asadar daca ai inteles BO nu recunoaste nici botez nici Mirungerea (ca de fapt asta e mai important, primirea harului, nu doar botezul cu apa).
Dar intuiam corect, orice as spune o sa sustii acelasi lucru, nu are importanta ce scriu eu. Nu stiu daca ai inteles ca orice ortodox marturiseste crezul, iar in crez e vorba ca Biserica e Una, nu ca BO e mai buna decat alte biserici. Celelalte nu sunt biserici, s-au autodenumit ele asa. Inseamna ca va trebui sa sari peste pasajul acesta cand se rosteste crezul daca doresti sa ramai si cu conceptia ta.
Eu stiu doar de parintele Teofil ca a spus ca tainele catolicilor sunt valabile, nu stiu ce sfinti spui ca au spus asta, in contrast cu altii. Nici nu e nevoie sa spuna sfintii, din moment ce asta e ceea ce sustine BO. Corect este ca eu sustin ce spune BO, iar tu sustii ceea ce consideri tu ca este corect din punctul tau de vedere.
Reply With Quote