Citat:
În prealabil postat de delia31
Tricesimus, dar tu poti sustine ca daca NU AR FI INTERVENIT PACATUL, omul ar fi fost muritor?
|
Nu pot susține și nici n-am susținut așa ceva. Decât că omul n-a avut viața în sine (i-a fost dăruită de Dumnezeu și susținută în fiece secundă tot de către El) și nici nu e/n-ar fi fost veșnic. Veșnicia presupune nu doar viață veșnică (cum vor avea toți cei mântuiți), ci și existența
din veșnicii.
Citat:
În prealabil postat de delia31
Dar dupa restaurarea ontologica a firii umane facuta de Hristos, s-a anulat sau nu starea thanatos, de despartire de Dumnezeu datorata pacatului?
|
Restaurarea, readucerea la starea inițială dinainte de păcat încă nu s-a încheiat. Procesul e în plină desfășurare. Abia după a doua venire a lui Hristos, după învierea celor drepți putem vorbi de "
restaurare". Și nici măcar atunci... căci Apocalipsa mai prezintă un pas: pedepsirea celor răi (oameni și demoni) și aruncarea morții în iazul de foc. De curiozitate, citește în original
Apoc. 20,14. Acolo scrie de
θάνατος că va fi aruncat în iazul de foc. Ceea ce presupune că "
starea de thanatos" nu a fost încă "
anulată".
Citat:
În prealabil postat de delia31
"Cel ce traieste in Mine, chiar de va muri, va trai". Hristos dixit, Tricesimus.
|
M-am căznit să caut versetul acesta în versiunea ortodoxă și nu l-am găsit, ceea ce presupune că Delia dixit, nu Hristos. Însă posibil să fi parafrazat cuvintele Domnului din Ioan 11,25:
"Și Iisus i-a zis: Eu sunt învierea și viața; cel ce crede în Mine, chiar dacă va muri, va trăi."
Dacă e de aici, observă te rog în ce context a "dixit" Hristos cuvintele: în contextul învierii. Moartea omului înseamnă moarte, nu înviere. Dixit!