Citat:
În prealabil postat de ovidiu b.
desfranarea: “Numai atât e nunta binecuvântată de Biserică, cât e spre naștere de prunci, cât e comuniunea de iubire dintre părinți și copiii care vor veni – restul e numai desfrânare”.
|
Cred ca vorbim de aceleasi lucruri.Poate nu m-am exprimat bine.Te intreb altfel: Daca scopul relatiei conjugale e doar nasterea de prunci, atunci familiei crestine ii sunt ingaduite relatiile conjugale doar de 2 ori pe luna: martea si joia din perioada fertila.Corect, nu?
Scopurile casatoriei, despre care invata Sfantul Apostol Pavel sunt:ferirea de desfranrea, intrajutorarea reciproca si nasterea de prunci.
Ce intelegi tu prin ferirea de desfranare? Cum intelegi atunci cuvintele Parintelui Arsenie"nici abuzul, nici refuzul"?
Imi pare rau sa vad ca dintre cele 3 scopuri ale casatoriei tu ai retinut doar unul.
Citat:
taina casatoriei: “Când familia nu va fi întemeiată pe Taină, oamenii vor fi o turmă de fiare sălbatice, destrăbălate”.
|
De acord. Atate vreme cat se sta sub ascultarea Bisericii, inteleasa cu intelepciune si in ascultare de duhovnic lucrurile merg bine.orice extrema e periculoasa.
Citat:
acum tu ai propiile legi sau vrei sa desminti sfaturile Bisericii si a parintilor...este spre liberatatea ta..."Se plâng oamenii că tare e grea viața pe pământ, că tare-s multe boli, multe pagube, multe sudalme, beții, bătăi și toate păcatele. „Fiii mei ați spus că tare e grea viața și îcărcată de păcate. Atunci nu le mai faceți!”
|
Nu sunt propriile mele legi, nu as indrazni asa ceva. Doar ca am pornit de la invatatura sfantului Apostol Pavel, care vorbeste de scopurile casatoriei. Si ti-am explicat ca oamenii nu sunt animale. Fiind coroana creatiei, omul este o fiinta speciala. A fost creat sa traiasca in comuniune, in familie.(desi binecuvantata e si viata acelora care o traiesc in isihie, de dragul lui Hristos). De aceea scopul unirii trupesti, deci implicit al Tainei casatoriei nu e numai al nasterii de prunci.
atentie! a nu se intelege prin asta ca familia crestina e indreptatita sa se fereasca de zamislire! e uraciune inaintea lui Dumnezeu ferirea nasterii de prunci! e ca un zid intre relatia om -Dumnezeu, ptr ca asta reprezinta pacatul, un zid despartitor intre om si Dumnezeu.
Si ca o concluzie: familiei crestine nu ii este ingaduit sa se fereasca de zamislire, dar ii este ingaduit sa aiba relatii trupesti in fiecare marti si joi, in afara posturile si a sarbatorilor!
Ovidiu, tu esti casatorit?
Citat:
lumea animalelor este o lume atat de frumoasa incat nu ne putem imagina...nu intamplator Sfintii Parinti imblanzeau prin prezenta lor animale salbatice...noi oamenii prin rautatea noastra am schimbat animalele...ele ne fac rau doar cand gasesc ceva rau in noi, rautatea din noi le schimba...
|
Sunt de acord cu tine. Dar ca odata cu caderea omului se produce primul dezechilbrul in natura: omul rupe frunze ptr a-si crea vesmant. Iar dupa alungarea din Rai se produce primul dezechilibru in lumea animala:omul ucide ptr a-si crea vesmant.
Starea de cadere a omului a atras dupa sine si dezechilibrul in natura. Daca pana atunci natura si animalele ii erau prietene , acum i se intorc impotriva. Omul trebuie sa invete sa lupte ptr a supravietui.
Dar daca se reface legatura omului cu Dumnezu, ca in cazul sfintilor natura si animalele redevin prieteni ai omului(ex.Sf Gherasim)
Citat:
daca am fi rationali ne-am ridica macar la nivelul sau de ce nu mai presus decat animalele...fiecare dintre noi ar putea fi un sfant...doar noi prin firea noastra denaturata si degradata le vedem pe cele drepte ca fiind strambe.
cum ne raportam la Hristos? ...prin propiile noastre legi?
care ar fi legea morala lasata de Hristos?
|
Legea morala lasata de Hristos e sadita in insasi firea omului. E acea predispozitie pe care omul o are inca de la nastere spre Dumnezeu. E sadita in fiinta omului. Si cel mai bun executor al acestei legi morale e constiinta. Doar ca starea de cadere altereaza glasul curat al constiintei.
Raportarea la Hristos prin propriile noastre legi a dat nastere unei noi religii NEW Age.Fereasca Dumnezeu!
Pentru o intelegere buna a celor scrise in scripturi, Domnul ne-a dat un mare : Cartile sfintilor Parinti. Care ofera talcuiri minunate la pasajele Scripturii. Un alt dar mare e un duhovnic bun. El e cel care are menirea de ne invata calea, si de a ne mustra cand deviem.
E cel pus pentru a ne face descoperita legea Dumnezeiasca.