View Single Post
  #23  
Vechi 01.11.2011, 08:20:48
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Daniel_7 Vezi mesajul
.
Faptul ca opiniile d-lui Yannaras despre Sfantul Nicodim vin in contradictie cu opinia panortodoxa despre acest Sfant il marturisesc si opiniile ocazionale despre Sfantul Nicodim venite din partea unor vestiti Parinti aghioriti ca si a altor teologi si „batrani” [„gheronti”] ortodocsi.
Din cate stiu mai multe personalitati din viata Bisericii, cum ar fi Sfantul Nicodim Aghioratul ,Mitropolitul Petru Movila, sau Sfantul Tihon din Zadonsk, au facut obiectul de studiu al unor teologi contemporani*, (Yannaras axandu-se pe scrierile Sf.Nicodim), care au considerat ca scrierile lor teologice sunt de influenta apuseana: forma scrierilor fiind o expresie pur rationala si ideologica ce se inscrie in invatatura ortodoxa, in timp ce fondul ar sugera influentele rationalismului si pietismului protestant, deci in viziunea lor, sunt o expresie teologica a instrainarii Ortodoxiei, a occidentalizarii Rasaritului. Sfantul Teofan Zavoratul a fost cel care a indreptat acele usoare influente apusene din „Razboiul nevazut” al Sfantului Nicodim Aghioratul, care oricum ramane o carte importanta pentru invatatura ortodoxa.


* Parintele George Florovsky, in „Cai ale teologiei ruse”, sugera ca mitropolitul Petru Movila ar fi incercat o occidentalizare a ortodoxiei: http://www.voxdeibaptist.org/Metropo...tru_Movila.htm

Last edited by ioanna; 01.11.2011 at 08:35:39.
Reply With Quote