Citat:
În prealabil postat de Lucian008
Nu am negat asta. Doar ca Legea data de Dumnezeu era o lege omeneasca, nu era o lege mantuitoare.
|
Nu prea înțeleg de unde ați dedus antinomia aceasta "
Legea lui Dumnezeu era o lege omenească"? Legea lui Dumnezeu era (și este în continuare) o lege divină, nu omenească! Că nu era mântuitoare, asta e altă discuție și vă dau dreptate dintru început. Nici nu mai e nevoie să discutăm.
Citat:
În prealabil postat de Lucian008
Tocmai din acest motiv a trebuit sa se intrupeze Dumnezeu. O lege dumnezeiasca nu are nevoie de completare. Acea lege era dupa cum am spus o lege ce reglementa anumite raporturi si relatii, precum si anumite practici. Legea absoluta si mantuitoare este cea a Lui Hristos.
|
Iarăși folosiți tehnica antitezei, ca și cum Dumnezeu Tatăl și Dumnezeu Fiul ar fi adversari, în contradicție, Unul dând legi incomplete și nedesăvârșite, iar Altul "completându-le" și corectându-le. Urâtă imagine!
Un singur text (ele sunt mai multe) demontează această urâtă imagine:
"Să nu socotiți că am venit să stric Legea sau proorocii; n-am venit să stric, ci să împlinesc." (Mat. 5,17)
Citat:
În prealabil postat de Lucian008
Argumentul biblic este dat de faptul ca in ziua intai a saptamanii a inviat Hristos. In ziua intai s-a pogorat Duhul Sfant si s-a infiintat in chip vazut Biserica. Deci am argumente.
|
Fiind vorba de legi (porunci) și nu de schimbarea tricourilor, "argumentele" acestea ar trebui să fie însoțite de cel puțin două dovezi scripturistice:
1. că Decalogul ar fi fost abrogat
2. că ar fi fost dată o nouă poruncă cu privire la ziua de odihnă.
Deși juridic ar fi nevoie de ambele, nici măcar una din ele nu există în NT.
Deci: nu aveți argumente.
Citat:
În prealabil postat de Lucian008
Dar in decalog nu se specifica ziua a saptea a saptamanii, eu asta spus. Se specifica "Șase zile să lucrezi", "dar ziua a șaptea este odihna Domnului".
|
În realitate, în Decalog chiar se specifică:
"Adu-ți aminte de ziua Sâmbetei să o sfințești pre ea. Șase zile lucrează și fă toate lucrurile tale. Iar ziua a șaptea este sâmbăta Domnului Dumnezeului tău..." (Ieșirea 20,8-10- versiunea ortodoxă sinodală 1914)