Subiect: filioque
View Single Post
  #324  
Vechi 02.01.2012, 21:00:40
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Încet, încet și pe alocuri, iată că începem să ne înțelegem. Deci una este afirmația dv inițială, anume că (Papa Leon al III-lea) "a respins filioque" și alta este ceea ce spuneți acum, că "a refuzat introducerea "filioque" în Crez".

Dacă încă nu vă e clară deosebirea dintre cele două afirmații, atunci vă rog să observați că Simbolul niceean, cu completările de la Constantinopol, nu înșiră totalitatea dogmelor ortodoxe, ci numai o parte. Spre exemplu, adevărul de nivel dogmatic că Isus, după moarte și înainte de înviere S-a coborât mai întâi în Iad (în Locuința Morților) nu este menționat. Ca regulă generală, Sinoadele au insistat mai mult asupra acelor adevăruri de credință care erau contestate în vremea lor, de aceea s-au și întrunit. Prin urmare, dacă ceva nu este cuprins într-un Crez, nu înseamnă că este fals. Prin urmare, Papa Leon a respins nu credința că Fiul are un rol în purcederea Sf Spirit, ci includerea în Crez a acestui articol. Dacă (cine știe ?) mâine un grup semnificativ ca pondere din Biserica Catolică ar ajunge să conteste dogma Asumpției, atunci papa Benedict ar putea judeca situația și ar putea afirma că nu este, totuși, cazul ca dogma Asumpției să fie inclusă în Crez. Ulterior acestei poziții, el însuși sau un succesor al său, observând că dogma Asumpției ar fi contestată cu și mai mare obstinație, ar putea considera necesară completarea Crezului cu articolul respectiv. Așa cum un Sinod ulterior celui de la Niceea a completat Crezul cu șapte articole, tot așa pot face Sinoade sau Papi și în viitor. Asta este o Biserică vie, în contrast cu o Biserică-muzeu. Câtă putere au avut Părinții de atunci să adauge sau să nu adauge la cele cuprinse de Părinții de dinainte, tot atâta putere vor avea și Părinții din viitor să adauge ori nu la cele ale Părinților de azi, după dificultățile pe care Biserica peregrină pe pământ le va avea într-un veac sau altul.



Nu corespund, fiindcă Papa este infailibil numai când sunt întrunite anumite condiții. Pentru a vedea exact care sunt acelea, citiți dogma infailibilității papale de la sursă: http://www.papalencyclicals.net/Coun...um20.htm#papal infallibility defined
Observați marca infailibilității ? Observați cum este formulată dogma ? "Noi învățăm și definim ca o dogmă divin revelată că...". Ei bine, din asta știm că ceea ce spune Papa în continuare spune cu autoritate petrină, ca episcop al Romei adresându-se întregii Biserici și nu ca simplu teolog.
Si cum ati vrea dumnevoastra sa am incredere in papi, cand unul zice astazi ca 2+2=4 iar maine vine altul si nevalideaza acest lucru, si tot asa. Daca vreti va dau si argumente in sprijinul a ceea ce am afirmat. Acest lucru confirma ca papii NU sunt infailibili si ca invataturile lor nu sunt corecte, cum este si filioque. Doamne ajuta!
Reply With Quote