Citat:
În prealabil postat de costel
dupa sfintirea darurilor,
|
Asta este, în eseneță, ceea ce i-am atras atenția preopinentului. Prin urmare, când speciile sunt (sau nu sunt) amestecate, Prefacerea a avut deja loc. A crede că vinul devine sânge fără trup, deci fără viață, iar pâinea devine un trup exang este contrar credinței pe care o moștenim împreună, de la Isus și de la apostoli. De aceea, Conciliul Tridentin a formulat astfel încât să fie clar că în orice bucățică de Pâine sfințită și în orice picătură de Vin sfințit se află Domnul întreg și viu, atât cu sângele cât și cu trupul Său.
De aceea susținem punctul de vedere că Împărtășania numai cu "puțin vin care atinge buzele" este împărtășanie deplină, cu Sângele și cu Trupul Domnului, și nu din cauză că preotul a amestecat darurile și a luat din amestec puțin supernatant, care ar conține fragmente microscopice din sediment. Exact aceeași împărtășanie deplină ar fi avut loc dacă preotul nu ar fi făcut acest amestec al speciilor deja consacrate.