![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Asta este, în eseneță, ceea ce i-am atras atenția preopinentului. Prin urmare, când speciile sunt (sau nu sunt) amestecate, Prefacerea a avut deja loc. A crede că vinul devine sânge fără trup, deci fără viață, iar pâinea devine un trup exang este contrar credinței pe care o moștenim împreună, de la Isus și de la apostoli. De aceea, Conciliul Tridentin a formulat astfel încât să fie clar că în orice bucățică de Pâine sfințită și în orice picătură de Vin sfințit se află Domnul întreg și viu, atât cu sângele cât și cu trupul Său.
De aceea susținem punctul de vedere că Împărtășania numai cu "puțin vin care atinge buzele" este împărtășanie deplină, cu Sângele și cu Trupul Domnului, și nu din cauză că preotul a amestecat darurile și a luat din amestec puțin supernatant, care ar conține fragmente microscopice din sediment. Exact aceeași împărtășanie deplină ar fi avut loc dacă preotul nu ar fi făcut acest amestec al speciilor deja consacrate.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
La noi ortodocsii exista pe masa din Sfantul Altar, in chivot, Euharistia ce se foloseste de-a lungul intregului an pentru impartasirea bolnavilor sau a celor care nu pot merge la biserica din motive bine intemeiate. Dar nu e simplu trup, e un trup imbibat in sange. Iata mai multe informatii in acest sens: "In Joia Mare, in cadrul Proscomidiei, pe langa Sfantul Agnet, care se foloseste la Sfanta Liturghie din ziua respectiva, se mai scoate inca un Agnet, care se sfinteste impreuna cu celalalt, fara sa se rosteasca de doua ori rugaciunile epiclezei si fara sa se binecuvanteze fiecare separat. Al doilea Agnet va fi pastrat pana in Martea Luminata cand este uscat si sfaramat dupa o randuiala speciala. Dupa ce a fost sfaramat, este asezat intr-un chivot pe Sfanta Masa din Altar". Deci, nu vorbim la imparasire doar de trup sau doar de sange, ci de trup si sange. Pe rationamentul dumneavoastra, crestinii catolici ar putea sa se impartaseasca doar cu sangele, caci el include si trupul, dar acest lucru nu l-am vazut si nici nu cred ca il voi vedea. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Și dacă n-ați văzut dumneavoastră înseamnă că nu există ?! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Probabil însă că dv vă referiți nu la Sf Potir, ci la practica uzuală a romano-catolicilor laici de a primi împărtășania sub o singură specie. Sunt mai multe motive, unul deja vi l-am spus: ca să nu existe între credincioși convingerea eretică a prezenței în Ostie doar al unui Trup fără sânge, erezie care se numește utraquism și a fost anatemizată de Conciliul din Trent, al XVII-lea sinod ecumenic după socoteala noastră. Alt motiv este de ordin practic: ca să nu se întâmple ceea ce inițiatorul topicului a observat că se întâmplă în bisericile ortodoxe, și anume să se scurgă specia lichidă pe jos, pe plovăr etc. Cu atât mai mult cu cât, credincioșii catolici împărtășindu-se săptămânal, ar crește probabilitatea unor nedorite, dar triste sacrilegii. În multe împrejurări (specificate în Codul Canonic sunt 13 la număr) romano-catolicii primesc comuniunea sub ambele specii, uneori direct din Sf Potir. Spre exemplu la căsătorie. Practica "împărtășirii" cu pișcoturi când se rostesc legămintele, nu există. Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Si eu m-am intrebat adesea de ce romano-catolicii primesc numai ostia (uscata) si nu primesc si din vin. Nu mai preotul care oficiaza bea din cupa. Ceilalti iau tot ostie.
Ne spuneti si noua de ce? La greco-catolici mi se pare ca nu este ostie, este ca si la ortodoxi paine inmuiata in vin. Iar la casatorie, atat la ortodoxi stiu ca acel piscot cu vin nu este Sf.Impartasanie, ci are alta conotatie.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape Last edited by sophia; 05.01.2012 at 14:01:57. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Depinde de gradul de latinizare al parohiei. La parohia din cartierul meu, unde mai intru din când în când, sunt tot ostii ca la romano-catolici, dar preotul moaie ostia în Potir înainte de a o așeza în gura comunicantului. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca sustineti ca trupul are de la sine si sangele, atunci de ce se mai foloseste in cult si vinul? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ideea că Pâinea se preface într-un trup fără să aibă în el sânge este absolut contrară gândirii catolice. De fapt, este o erezie, așa cum am spus, anatemizată de Biserică și cunoscută ca utraquism. În toate cazurile în care Dumnezeu a recurs la prefacerea văzută, ceea ce s-a văzut în Sfânta Ostie a fost carne amestecată cu sânge, iar uneori doar sânge. Niciodată nu s-a văzut carne fără sânge. Este un abuz liturgic. Ori de câte ori se poate, liturghia greco-catolică trebuie să se facă cu pâine dospită și numai în caz de necesitate sunt permise azimile. Să nu-mi spuneți că nimeni din parohie nu este capabil să aducă prescuri sau pâine curată, că le trimit eu prin curier. Și cum fac Proscomidia, parte esențială a Liturghiei greco-catolice, cu ostii ? Când diaconul spune: "Junghe, părinte !", ce anume junghie preotul, o ostie ? Asemenea abateri de la tradiția liturgică și de la canoane erau de înțeles cu 40 de ani în urmă, când preoții greco-catolici nu aveau veșminte și oficiau în zeghe. Încă mai erau de înțeles cu 25 de ani în urmă, când erau îmbrăcați cu cravată și oficiau pe furiș în apartamente private, unul dintre credincioși fiind gata să spună "Șase !". Dar acum ? Acum nu mai e de înțeles.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 05.01.2012 at 19:02:20. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Spre asta tindenti? Acolo unde este atentie, nu se intampla nimic rau, acolo unde este neglijenta se poate intampla orice si oricum. Sa nu-mi spuneti ca decizia s-a luat pe baza unui studiu statistic vizavi de accidentele petrecute in conditiile in care se impartasesc si din potir vs. doar ostie. Inclin sa cred mai degraba ca s-a ajuns la aceasta practica din motive de presupusa igiena si greata a unora de a se impartasi dupa altii, dat fiind ca impartasirea din potir ridica aceste probleme. Ma intreb totusi de ce nu s-a pastrat macar obiceiul de a inmuia ostia in potir? Last edited by AlinB; 07.01.2012 at 02:36:10. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
impartasirea copiilor | liclic27 | Preotul | 94 | 26.12.2017 21:05:13 |
Moartea bebelusilor | digitekovi | Moaste | 43 | 03.05.2011 21:06:36 |
Impartasirea copilului mic | DariaFlor | Generalitati | 95 | 08.09.2010 20:12:34 |
Impartasirea Preotului | un.simplu.gand | Preotul | 3 | 06.09.2010 19:06:57 |
Zaharul nu calmeaza durerile bebelusilor | absolutep0wer | Generalitati | 1 | 06.09.2010 14:45:29 |
|