Citat:
În prealabil postat de catalin2
Tot nu ai inteles, acum imi dau seama ca poate nu stii ca "Pastile" era un cuvant folosit pentru mielul care se taia de sarbatoare. Si aici e vorba de Mielul Iisus. Pasajul incepe cu niste pacate si apoi se face o alegorie, se face referire la pregatirile ce aveau loc in ziua dinaintea sarbatorii, numita ziua intai a azimilor. In acea zi se cauta tot aluatul dospit si Apostolul face o alegorie, la fel sa se curateasca si ei de aluatul vechi, si sa fie aluat nou, fara dospitura. Pentru ca acum Pastile (adica Mielul) Iisus s-a jertfit pentru noi si putem deveni nascuti din nou, curatati de pacate, alegoric de dospitura. Ce legatura are pasajul acesta cu sarbatorirea Invierii Domnului doar tu stii, sau mai exact conducatorii adventisti (ca presupun ca nu e interpretara ta, ci ai preluat-o din inavatatura cultului).
|
Până la ultima frază, explicația ta poate avea o logică... dar întreb și eu: ce legătură are pasajul acesta cu sărbătorirea Învierii Domnului? O sărbătoare necerută de Domnul! Vechea sărbătoare a Paștelor era într-adevăr cerută de El, dar până la cruce, până la împlinirea ei prin Hristos-Mielul lui Dumnezeu. Sărbătorirea Învierii Lui nu are nicio bază legală. Încă o dată spun: nimic rău în asta... dar nu e cerută de Dumnezeu!
Citat:
În prealabil postat de catalin2
Ba chiar confirma ce fac crestinii, tin sarbatoarea legata de Mielul (Pastile) Iisus, de jertfa si invierea Lui.
|
Nu înțeleg. O frază mai sus sugerezi că textul nu are legătură cu sărbătoarea Invierii, iar aici zici că de fapt confirmă această sărbătoare ținută de creștini.
Citat:
În prealabil postat de catalin2
Da, dar ce legatura are cu ce vorbeam?
|
Legătura e paranteza ta :
Citat:
În prealabil postat de catalin2
("carte" inseamna scrisoare)
|
În original, termenul nu este "
epistolé" (cum ar fi normal dacă era
scrisoare), ci "
biblion".
Citat:
În prealabil postat de catalin2
Imi amintesc ca am mai discutat depsre asta, daca scriem de zece ori acelasi subiect, tot nu se schimba istoria.
|
La fel, dacă negăm de zece ori, tot nu schimbăm adevărul istoric al păzirii sâmbetei de către primii creștini. Și nu doar primii, creștini sabatarieni au mai existat chiar și după decretul duminical al lui Constantin.
Citat:
În prealabil postat de catalin2
Doar un mic grup tinea sambata, adica acei iudainizati, toti tineau duminica, stii si tu ca exista scrieri inainte de anul 321.
|
Nu contează că era "
doar un mic grup", pentru mine contează că din acel "
mic grup" făceau parte Domnul Iisus Hristos și sfinții apostoli. În rest, tot mapamondul poate să țină duminica, eu n-o voi face chiar dacă mi se va lua dreptul de a vinde și a cumpăra!