View Single Post
  #11  
Vechi 06.04.2012, 15:12:26
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
N-am condamnat delimitarea Ortodoxiei de erezie, ci calificarea arbitrară a unora drept "eretici", doar pentru că, din diverse motive, nu s-au născut ortodocși sau, dezamăgiți de atitudinea NOASTRĂ, au părăsit Biserica cea una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească.

Ideile eterodoxe sunt erezii, dar cei care au aderat la ele din sinceritate sunt creștini, frați ai noștri neinformați care, fără s-o știe, au nevoie de ajutorul nostru, au nevoie, în primul rând, de exemplul nostru personal pentru a reveni la Ortodoxie.

Dacă un semen de-al meu neortodox Îl mărturisește pe Hristos Dumnezeu, cu ce drept aș putea da eu verdicte în privința sufletului lui? Cum aș îndrăzni să-l numesc "eretic", de vreme ce Dumnezeul meu și al lui a spus clar: "pe cel ce vine la Mine nu-l voi scoate afară"? Dacă Hristos primește pe oricine crede în El, mă pot împotrivi eu acestei hotărâri divine?
Sunt cateva neclaritati, o sa incerc sa scriu eu cate ceva. Am observat ca exista o nelamurire la mai multe persoane in legatura cu faptul ca unii nu ar cunoaste adevarul si de aceea nu au nicio vina.
Un mesaj mai clar pe tema asta l-a scris Anna: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...937#post434937
Nu poate fi o scuza pentru nimeni ca nu a stiut adevarul, doar ca nu va fi judecat si pentru asta, dar problema lui e ca nu a cautat adevarul. Si delasarea este un pacat, ca toate celelalte. Iisus ne-a spus ca cine cauta adevarul il va gasi, fie chiar si printr-o minune, revelatie, daca nu e cineva sa i-l spuna. Sa citim ce spune Sfantul Serafim de Sarov despre faptele bune care sunt mantuitoare doar in credinta, ca fapte ale credintei, alte fapte bune nu sunt mantuitoare, doar ca facandu-le cineva ajunge la cunoasterea adevarului.
Fiecare om este dator sa afel adevarul si sa il cunoasca pe Dumnezeu cel Adevarat, nimeni nu are scuza ca era idolatru in trecut.
O alta idee, nu are importanta ca cineva doar crede, asta e o idee protestanta, noi stim ca o credinta fara fapte este moarta, adica zero. Si e vorba de faptele credintei, nu de faptele bune fara legatura cu drepta credinta. Faptele credintei sunt in legatura cu urmarea lui Hristos, nu doar credinta in El, aici intra inclusiv venirea in Biserica Sa, botezul, spovedania, impartasirea, etc. In al doilea rand, erezia era considerata o rupere de Dumnezeu, un fel de mica idolatrie, o inchinare la o conceptie gresita despre divinitate, o altfel de inchinare, nu in Duh si Adevar. Si o ultima idee, crestini erau considerati cei care erau in Biserica Sa, botezati. Mi se pare ca exisat chiar o specificare in acest sens la primul sinod din Cartagina. Un hindus care crede in Iisus nu se poate spune ca e crestin, doar cand devine crestin si nu mai e hindus.
Reply With Quote