Citat:
În prealabil postat de delia31
Au avut loc pe forum nenumarate discutii despre toate nuantele filologice si duhovnicesti si toate distinctiile dintre
1. proskinesis (inchinare pe care ortodocsii o aduc doar lui Dumnezeu)
2. latreia (adorare, la fel, dedicata doar lui Dumnezeu)
3. douleia (cinstire dedicata sfintilor, Sfintei Cruci, moastelor, icoanelor, relicvelor, lacasurilor sfinte, cartilor sfinte )
4. hyperdouleia (preacinstirea Maicii Domnului)
|
Dacă faceți un sondaj printre milioanele de români, credeți că măcar 0,01% dintre ei fac distincția respectivă?
Am văzut recent o troiță de lemn pe care era gravat cu litere de-o șchioapă: "
Crucii Tale ne închinăm Hristoase..." (nu rețin ce mai scria, dar știți dvs. cu siguranță continuarea - părea un citat)
Citat:
În prealabil postat de delia31
La fel, s-a argumentat teologic si principiul neconsubstantialitatii Fiintei cu reprezentarea iconografica, insa necinstitorii chipului lui Hristos, reiau spasmodic ca o flasneta stricata, aceleasi asumptii tendentioase cum ca noi am confunda imaginea lui Hristos de pe un suport material cu Hristos Insusi.
|
Asumpția tendențioasă vă aparține în totalitate! Toți neoprotestanții care au crezut așa ceva să ridice mâna sus!