Citat:
În prealabil postat de ucenic
Hristos da, se impartaseste numai in Biserica insa se reveleaza si in afara ei.
Ce folos pentru Imparatia Cerurilor este acesta daca Hristos se "ascunde" de pagani, pacatosi sau criminali? Domnul Iisus spune:
"Nu cei sanatosi au trebuinta de doctor, ci cei bolnavi. Eu am venit sa chem la pocainta nu pe cei neprihaniti, ci pe cei pacatosi." (Marc.2:17)
|
Ei, problema e ca Mantuitorul Hristos se impartaseste oamenilor printr-o continua descoperire, revelatie, iar revelatia duce la impartasirea oamenilor cu Cuvantul, cu Logosul: exista si o impartasire prin Cuvant.
Dar acest Cuvant sau Logos (cel despre care e vorba in Ioan 1,1) nu este cuvantul scris al Scripturii, ci cuvantul scris al Scripturii ajuta la revelarea Logosului, prin descoperirea data de Duhul.
Daca nu ajungem sa intelegem lucrurile astea vom cadea foarte usor in a idolatriza Sf.Scriptura si a o transforma intr-o simpla Biblie, asa cum fac p si np.
Iar referitor la citatul din Sf.Scriptura, reiese din acesta ca Mantuitorul Hristos cheama la pocainta, cu tot ce implica acest proces: Botezul cu apa - deci intrarea oficiala in Biserica, Mirungerea, Sf.Impartasanie si Sf.Taina a Spovedaniei, care nu este altceva decat marturisirea pacatelor, adica o
reactualizare continua a pocaintei si botezului.
Ori toate acestea se savarsec
in Biserica.
Insasi faptul ca voi ii rebotezati pe credinciosii nostri care vor sa mearga la voi infirma teoria enuntata de Doriana: ca Biserica este universala si cuprinde membrii din mai multe denominatiuni crestine. Daca Biserica este peste tot si cuprinde membrii din toate denominatiunile crestine,
de ce ii mai botezati la voi pe crestinii nostri ortodocsi? Nu este asta o imensa ipocrizie din partea voastra?
Cu alte cuvinte, nu faptele bune il fac pe om sa apartina Bisericii, ci Sf.Taina a Botezului, a Mirungerii si a Euharistiei. Adica Harul sfintitor al credintei. Nu asta ati afirmat dintotdeauna, voi, neoprotestantii? Acum o dati la intors?
Si, in concluzie,
ultimul si cel mai mare si mai odios pacatos din Biserica Ortodoxa este socotit mai mare decat cel mai virtuos eretic (adica cel care a cunoscut Biserica si s-a lepadat de Ea).