<< CONTINUARE >>
Ce prapastie enorma este īntre Adevarul evanghelic si aceasta dragoste crestina falsa si atotiertatoare pe care o propovaduiesc liberalii neocrestini contemporani! Oare acesti oameni care se declara mai atotiubitori ca Īnsusi Iisus Hristos nu vor gasi cuvintele si faptele Domnului Nevinovat pacatoase si nedemne? Nu-L vor stigmatiza cu expresiile lor preferate de obscurantism, terorism, retrogradare, inchizitie etc.?
Putem crede ca Domnul nostru Unul Nascut Fiul Domnului care a venit pe pamīnt pentru mīntuirea noastra a oamenilor si pentru a ne īnvata Purul Adevar si viata adevarata s-ar fi contrazis pe Sine Īnsusi si ar fi procedat invers propriei īnvataturi?
Sfintii ucenici si apostolii, urmīnd pilda Domnului Īnsusi, nu se temeau sa judece la momentul potrivit pe oamenii care se opuneau Adevarului evanghelic pe care acesti sfinti īl propovaduiau. Sfintii apostoli si ucenicii Domnului īnfrīnau si curmau raul cu hotarīre.
Trebuie sa stim si sa luam aminte ca pentru adevaratul crestinism este straina īnvatatura periculoasa a lui Lev Tolstoi despre neopunerea raului (ceea ce a dus nefericita Rusie la pieire si a aruncat-o īn teroarea bolsevica!): orice crestin adevarat trebuie sa fie neīmpacat cu raul, indiferent unde si la cine l-ar īntīlni.
De cīnd exista Biserica toti crestinii adevarati au urmat pilda lui Iisus Hristos si pe cea a Sfintilor Apostoli, au condamnat si au luptat cu raul, chiar daca au suferit lipsuri si si-au pierdut viata. Sfintii mucenici la fel au luptat cu barbarismul īntunecat si cu idolatrii. Ei nu au murit pasiv pentru Numele lui Hristos, ci au condamnat dur si au actionat hotarīt īmpotriva ereziilor si pacatosenia idolatrilor.
Sfintii Parinti ai Bisericii au luptat hotarīt si fara compromisuri cu ereticii, considerīndu-i niste fiare salbatice care nu cruta turmele, cum spunea Bunul Dumnezeu. Sfintii Parinti nu-i considerau niste eretici eterodocsi (asa se exprima multi contemporani!) demni de iertare, ci īi judecau aspru, anatemizīndu-i la Sinoadele ecumenice si cele locale si, astfel, ferind dreptcredinciosii de rautatea acestor fiare.
Ce este aceasta? Este o judecata pacatoasa ori lipsa dragostei? Nu! Este o aplicare a cuvintelor sfīntului apostol: „Ce īmpartasire are lumina cu īntunericul? Ce īnvoire este īntre Hristos si veliar sau ce parte are un credincios cu un necredincios?” (2 Cor. 6, 14-15).
Prin retragerea din aceasta lume parintii nostri cuviosi si sihastrii crestini condamnau oamenii care traiau īn rau.
Astazi, cīnd lipseste credinta īn Dumnezeu, noi, crestinii fideli Mīntuitorului si Bisericii Lui Adevarate trebuie sa-i judecam cu fermitate pe necredinciosii si profanatorii nelegiuiti, pe anticrestinii īnveterati care vor sa dezradacineze credinta īn Dumnezeu si sa distruga Biserica Sfīnta, pīngarind patria noastra si violīnd lacasurile noastre sfinte.
Trebuie sa-i judecam pe toti acei care colaboreaza cu necredinciosii, cu acei care īi sustin si le īntaresc puterea, ajutīndu-i astfel īn intentiile lor negre.
Este oare condamnarea Antihristului si a slugilor lui fidele o judecata pacatoasa, nedreapta, oprita de Evanghelie asa cum īncearca sa ne convinga desteptii neocrestini, care pretind ca detin iubirea suprema si iertarea atotcuprinzatoare?
Nu trebuie sa le permitem sa-L cleveteasca pe Domnul Nostru si Evanghelia Lui Sfīnta! Nu trebuie sa permitem fariseilor sa-si atribuie o iubire mai mare ca cea, care este Īntruchiparea Dragostei lui Dumnezeu si Mīntuitorul nostru!
Pentru a īntelege corect cuvīntul Domnului „nu judecati, ca sa nu fiti judecati!” trebuie sa luam aminte de minunatele explicatii ale marelui parinte al Bisericii, Sf. Ioan Gura de Aur:
Mīntuitorul porunceste sa fie judecate toate pacatele, dar sa nu judece acei care sīnt īncarcati ei īnsisi de pacate si, pe deasupra, īi blameaza pe altii pentru pacate marunte. Hristos īi critica pe iudeii care judecau aspru pe fratii lor pentru niste fapte marunte, iar singuri faceau pacate grave.
Prin urmare, nu este interzisa judecata faptelor rele, ci este interzisa rautatea sufleteasca a celor care pacatuiesc, sau mai mult chiar, nu se gīndesc la mīntuirea proprie.
Nu este interzisa critica obiectiva a aproapelui si condamnarea nepartinitoare a comportamentului lui rau. Sīnt condamnate bīrfele rautacioase, vorbele urīte generate de vanitate si intentii mīrsave, mīndrie si trufie, invidie si suparare.
Cu alte cuvinte, este interzisa rautatea si batjocura fata de pacatos din motive personale. Este bineplacut ca judecata sa fie dreapta, conceptuala si principiala. Evanghelia ne īnvata ca trebuie sa facem o apreciere calma a faptelor, sa nu fim nepasatori si sa deosebim binele de rau, sa nu permitem raului sa fie biruitor.
Propovaduitori dragostei crestine false si ai atotiertarii comit o crima groaznica, īndemnīndu-i pe cei pastoriti de ei sa nu se opuna raului, asa cum chema Lev Tolstoi.
Ce viclenie perfida si neagra!
Ce fatarnicie!
Slugile Antihristului nu vor ca crestinismul contemporan sa judece pe cineva pentru faradelegile savīrsite. Ei vor sa actioneze liber si sa pregateasca o atmosfera prielnica pentru grabnica īntronare a stapīnului lor.
Orice crestin cinstit si responsabil trebuie sa īnteleaga ca numai Antihristul, dusmanul lui Hristos, vrea atotiertarea. El vrea ca oamenii sa nu poata deosebi binele si raul, spera ca oamenii sa accepte raul cu bucurie si sa-l primeasca pe el, Antihristul, fara lupta.
Din dragoste pentru Adevar trebuie sa luptam fara mīndrie si trufie cu pacatele proprii si cu rautatea sufletului nostru, trebuie sa demascam si sa descoperim raul peste tot.
Īn acest veac nerusinat si viclean avem sarcina de a pastra credinta si devotamentul nostru pentru Adevarul Evanghelic autentic si pentru Mīntuitorul Nostru Iisus Hristos Datatorul de viata, Biruitorul iadului si al mortii.
Nu trebuie sa se creada ca orice pace trebuie pretuita. Se stie foarte bine ca exista un dezacord minunat la fel cum exista si o comuniune pagubitoare de idei. Dar trebuie sa avem o pace buna, cu scop bun care sa ne uneasca cu Dumnezeu.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Pćrintele Alexander Schmemann)
|