
21.06.2012, 14:02:30
|
Senior Member
|
|
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
|
|
Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut
Pe cei drepți e limpede că i-a scos. Dar numai pe ei?
Depinde ce înțelegem prin Iad și Rai. Aici e de fapt problema. Dacă Iadul e un chin fizic cu foc ce te arde la propriu mistuindu-te încet și pentru totfdeauna, atunci oricine și-ar dori să scape de tortură. Dacă însă Iadul e un loc al manifestării libere a răului în continuare și acel foc este iubirea veșnică a Lui Dumnezeu care străbate absolut toate ființele create, atunci Iadul are sens teologic și Raiul nu ar mai fi de dorit decît pentru cei care au exercițiul iubirii, al conviețuirii în armonie cu semenii și cu Domnul lor. Judecata Lui Hristos plasează pe fiecare în locul potrivit - aici de remarcat că există infinite stări de bine și de mai puțin bine atît în Rai cît și în Iad.
Dar aici discutăm de situația celor adormiți înainte de întruparea Mîntuitorului. Cei care au murit după venirea Sa în lume, în special creștinii, au fost și sînt judecați altfel decît cei dinainte. Mă întreb ce sens ar fi avut judecata particulară a celor din vremuri imemoriale de vreme cei toți au mers în Iad. Să-i despartă pe cei din sînul lui Avraam de restul?
|
Din moment ce zice ca pe drepti i-a scos cum am putea intelege ca pe toti i-a scos, am face la fel ca si catolicii, care din "de la Tala purcede" inteleg ca spune si "de la Fiul" printre randuri. Si ce diferenta ar mai fi fata de drepti, toti au ajuns in Rai, dreptii au luat plasa, puteau sa faca ce doreau ca tot acolo ajungeau. Vad la unii dorinta de a-i baga ei in Rai pe toti, din intelegerea gresita a ortodoxiei, care e privita prin prisma umanismului modernist. Domnul ne da reperele, nu putem sa facem noi pe zeii sa fie cum vrem noi, e cum spune Dumnezeu.
Sfantul Ignatie Briancianinov explica mai pe larg aceasta invatatura: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=14349
" Iata adevarata invatatura despre acest obiect, invatatura Sfintei, Universalei Biserici: mantuirea consta in restituirea partasiei cu Dumnezeu. Aceasta comuniune a fost pierduta de intregul neam omenesc prin caderea in pacat a protoparintilor. Tot neamul omenesc e o categorie de fiinte pierdute. Pieirea este domeniul tuturor oamenilor, atat a celor virtuosi, cat si a raufacatorilor.
Ne zamislim in faradelegi, ne nastem in pacat. "Voi pogori la fiul meu, plangand, in iad" zice sfantul patriarh Iacov despre el insusi si despre sfantul sau fiu Iosif, cel cast si minunat. Coborau in iad, dupa sfarsirea pribegiei pamantesti, nu doar pacatosii, ci si dreptii Vechiului Testament. La atata se limiteaza puterea faptelor bune omenesti. Acesta e pretul virtutilor firii noastre cazute! Ca sa se refaca comuniunea omului cu Dumnezeu sau, cu alte cuvinte, ca omul sa obtina mantuirea era necesara rascumpararea. Rascumpararea neamului omenesc a fost savarsita nu de un inger, nu de un arhanghel, nu de vreo fiinta si mai inalta dar marginita si creata – ci a fost savarsita de insusi nemarginitul Dumnezeu.
Prin credinta, numai prin credinta, putem intra in comuniune cu Dumnezeu, prin mijlocirea Tainelor pe care ni le-a daruit El."
Asadar toti mergeau in Iad, pentru ca pierdusera harul de la Adam. In Vechiul Testament se mentioneaza la diversi regi ca unii erau trecuti in cartea vietii, cei ce facusera faradelegi in cartea mortii.
Eu iti dau un articol, dar vezi ca acolo mai intai se prezinta toate parerile, inclusiv ale protestantilor si abia apoi se spune invatatura ortodoxa: http://www.crestinortodox.ro/paste/s...tos-71149.html
|