Citat:
În prealabil postat de AlinB
Vezi ca nu esti prea limpede in idei.
Mai intai ai zis ca diferenta o face numai "credinta si curatia ta".
Pe urma spui ca de fapt conteaz aci cum e la "aia", ca sunt asa si pe dincolo.
Deci pe langa ca i-ai judecat la modul general si absolut (pe ce baze si cu ce drept??) te-ai contrazis singura - dupa prima afirmatie, daca tu intri plina de "curatie si virtute" la "impartasania" lor ar trebui sa functioneze, indiferent cat de "vrednici" sunt ei.
P.S. la ce te referi concret cand spui "diferenta"?
P.S.2 Care e pozitia ta fata de impartasanie? Este trupul si sangele Domnului (varianta ortodoxa) sau doar un simbol (neoprotestanta)?
|
E drept ca nu m-am exprimat complet, dar nu era cazul sa imi atribui cuvinte pe care nu le-am spus.
Deci, nu i-am judecat pe acei oameni. Poate ca sunt cei mai mari sfinti, dar daca la ei impartasania este doar un simbol si nu trupul si sangele Domnului, nu ma intereseaza. Ce sa fac cu un simbol?
Totusi, cand np spun "simbol", nu inteleg intotdeauna ceea ce ortodocsii inteleg prin simbol, ci vor sa spuna ca nu au in fata carne si sange. Deci, ar fi mai corect spus: "un simbol fizic pentru o realitate spirituala".
In ce priveste curatia, e ca la ortodocsi: nu trebuie sa iei impartasania daca ai pacate opritoare sau nemarturisite. Zi-i virtute daca vrei, dar incearca totusi sa si gandesti rezonabil.
P.S. 1 Adica pot fi pedepsit daca iau impartasania in chip nevrednic. Ceea ce nu am spus e ca e important si cine o da, anume slujba si curatia lui, dar am preferat sa ma uit la mine si nu la altul.
P.S. 2 Este vorba de trupul si sangele Domnului, dar nu de carne si sange, ci de un trup mistic.