Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Cum remarca cineva, individualizarea stă în origine. Fiul își are originea numai în Tatăl. Sf Duh își are originea în Tatăl și în Fiul. Dacă Sf Duh ar avea originea numai în Tatăl, nu ar exista nici o individualizare a Lui față de Fiul. Deci, în loc de Treime, am avea Doime.
|
Consider ca aceasta afirmatie indica tocmai contrariul scopului propus, introducand un dezechilibru in modul existentei persoanelor Sfintei Treimi.
Daca persoana Sfantului Duh ar fi cauzata si de catre Fiul atunci Duhul Sfant ar fi subordonat (conditionat) din puct de vedere existential de catre persoana Fiului.
Sfintii Parinti afirma in mod unanim ca doar Persoana lui Dumnezeu Tatal este cauza modului de existenta atat a persoanei Fiului prin nastere, cat si a persoanei Duhului Sfant prin ἐκπορευόμενον.
Astfel afirm ca asertiunile Deliei sunt pertinente si binevenite.