Citat:
În prealabil postat de MihaiG
Teologumena prezentată de către domnul Dragomir nu este nicidecum o erezie și nu este în contradicție cu învățătura Bisericii de la Sinodul din 1439.
|
Teologumena prezentată de domnul Mihnea D. (și anume, locul (sau starea) sufletelor copiilor care mor nebotezați este unul de fericire naturală) nu este o erezie în cazul în care se specifică că acel "limb" face parte din Iad, că așa zisul limb nu este în afara Iadului.
Citat:
În prealabil postat de MihaiG
În primul rând, după cum a arătat domnul Dragomir, această teologumenă a fost exprimată inclusiv în epoca patristică.
|
Faptul că ceva a fost exprimat în epoca patristică nu constituie nici un argument sau vreo justificare atâta timp cât Sinoadele generale romano-catolice au contrazis prin dogme acele poziții. Așa cum spre exemplu teologia expusă de Sfântul Ioan Damaschin cu privire la purcederea Duhului este contrazisă de Sinoadele de la Lyon și de la Florența.
Citat:
În prealabil postat de MihaiG
În teologia romano catolică, prin "infernum" se înțelege iadul în sensul Hadesului și nu al Ghehenei - împărăția morților, și nu locul de damnare perpetuă.
|
Probabil asta este teologia romano-catolică a dumneavoastră personală. Nu este însă și cea a Bisericii Romano-Catolice. După cum se poate vedea și din Catehismul Bisericii Romano-Catolice a cărui învățătură o tăgăduiți pe față, iadul de după moarte implică despărțirea veșnică de Dumnezeu, asta fiind de fapt și principala pedeapsă a iadului. Că acel infernum de care vorbiți că ar scrie la Florența este același cu iadul de care vorbește CBC la art. 1035 se poate vedea din compararea textelor, pentru că textul este același doar că în CBC s-a scos în mod intenționat expersia "or in original sin alone", în rest învățătura fiind aceeași.
"But the souls of those who depart this life in actual mortal sin, or in original sin alone, go down straightaway to hell to be punished, but with unequal pains."
sursa: Conciliul de la Florența - sesiunea a VI-a (1439)
Învățătura Bisericii afirmă existența iadului și veșnicia lui. Sufletele celor care mor în starea păcatului de moarte coboară, imediat după moarte, în iad, unde suferă chinurile infernului, "focul veșnic". Pedeapsa principală a iadului constă în despărțirea veșnică de Dumnezeu, singurul în care omul poate avea viața și fericirea pentru care a fost creat și la care aspiră.
sursa: Catehismul Bisericii Catolice, art. 1035.
Citat:
În prealabil postat de MihaiG
Față de cele de mai sus, teologumena privind limbul copiilor este în perfect acord cu învățătura de la Florența - copii morți nebotezați ar putea să se afle în împărăția morților, suferind o privațiune (respectiv, faptul că nu au acces la Viziunea Beatifică) dar fără să sufere din acest motiv, (pentru că nu poți suferi din cauza lipsei unui lucru decât dacă știi că ești lipsit de el) ci bucurându-se de o stare de fericire naturală.
|
Asta conform teologiei dumneavoastră personale, nu și conform teologiei Bisericii Romano-Catolice. Copiii morți nebotezați, fiind purtători ai păcatului originar, merg drept în Iad pentru a fi pedepsiți; că pedeapsa constă doar în despărțirea veșnică de Dumnezeu și că nu or mai fi și alte pedepse pe acolo nu neagă faptul că sunt totuși pedepsiți, și asta pentru că însăși despărțirea veșnică de Dumnezeu constituie pedeapsă. Și poate cea mai mare dintre toate. "Împărăția morților" despre care vorbiți este, după cum am văzut, Iadul. Prin urmare, dacă ar exista acel "limb" el este situat în Iad și sunt sigur că domnul Mihnea D. crede acest lucru cu certitudinea absolută a credinței.