Citat:
În prealabil postat de Decebal
Iar acum se vine cu așa zisa "teologumenă" care în fapt, conform papei Eugeniu IV și Sinodului de la Florența este o erezie.
|
Teologumena prezentată de către domnul Dragomir nu este nicidecum o erezie și nu este în contradicție cu învățătura Bisericii de la Sinodul din 1439.
În primul rând, după cum a a rătat domnul Dragomir, această teologumenă nu este invenția conciliului Vatican II, ci a fost exprimată inclusiv în epoca patristică.
În al doilea rând, o analiză a textului din 1439 relevă faptul că termenii folosiți sunt "poena" și "infernum".
În teologia romano catolică, prin "infernum" se înțelege iadul în sensul Hadesului și nu al Ghehenei - împărăția morților, și nu locul de damnare perpetuă.
Termenul "poena" - tradus în mod greșit în engleză prin "pain" - poate semnifica o privațiune, nu neapărat suferință. "Poena" este gen; "poena damni" și "poena sensus" sunt specii; doar acești ultimi doi termeni semnifică pedeapsa damnaților și implică suferința ca rezultat al separării liber consimțite de Dumnezeu.
Față de cele de mai sus, teologumena privind limbul copiilor este în perfect acord cu învățătura de la Florența - copii morți nebotezați ar putea să se afle în împărăția morților, suferind o privațiune (respectiv, faptul că nu au acces la Viziunea Beatifică) dar fără să sufere din acest motiv, (pentru că nu poți suferi din cauza lipsei unui lucru decât dacă știi că ești lipsit de el) ci bucurându-se de o stare de fericire naturală.