Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Dintotdeauna.
Filmele de ficțiune (chiar dacă de genul biografiilor romanțate) nu sunt legate să respecte adevărul istoric ori științific. Sunt licențe pe care autorii operelor de ficțiune și le iau. Pe de altă parte, cine este interesat de a descoperi canoanele are la dispoziție...codul canonic, oricând preferabil filmelor în efortul de documentare.
De astă dată nu, nu vă înșelați. Un soț (soție) catolic se poate căsători (catolic) cu o soție (soț) ortodox, dacă cei doi cad de acord să crească copilul în credința catolică, deoarece facerea de copii și creșterea lor în Cristos este principalul (deși nu singurul) scop al matrimoniului.
Căsătoriile naturale nu sunt căsătorii sacramentale (pe când căsătoriile sacramentale sunt căsătorii naturale). Problema la care vă referiți este numită de canoniști "privilegiu paulin". Este un caz (în practică, foarte rar) de desfacere a căsătoriei naturale care nu poate avea loc decât prin dezlegare papală. Apare în următoarea situație: doi nebotezați s-au căsătorit pe calea căsătoriei naturale specifică nebotezaților, dar ulterior unul dintre ei s-a convertit și s-a botezat. Dacă soțul neconvertit dorește separarea, Papa poate dizolva căsătoria și soțul convertit se poate recăsători.
Despre privilegiul paulin puteți citi de la sursă, aici: http://www.vatican.va/archive/ENG1104/__P44.HTM
Precum și în românește, de aici: http://www.profamilia.ro/familia.asp?manual=06
|
Multumesc Mihnea de informatii.
Bine-nteles ca fictiunea ramane fictiune, eu doar spuneam ca anomalia din acea fictiune m-a determinat sa fac o mica cercetare ca sa vad cum ar sta in realitate lucrurile intr-o situatie similara celei prezentate in fictiune.
Un singur lucru nu am inteles legat de ceea ce mi-ati dat sa citesc: o casatorie naturala nesacramentala intre doi necrestini ramane tot naturala si nesacramentala daca unul din ei se converteste? Iar BC cum ii considera pe cei ce traiesc intr-o casatorie naturala si nesacramentala? Ii considera in pacatul curviei ca la ortodocsi sau nu?
Si inca o intrebare: unde a permis Ap. Pavel recasatorirea unui proaspat botezat si parasit de partenerul necrestin? El a permis doar despartirea pentru a trai in pace, nu a zis ca cel credincios s-ar putea recasatori cu altcineva. El a dat doar un motiv in plus de despartire, in plus fata de cel dat de Domnul: adulterul. Insa la fel ca Domnul, apostolul nu a zis ca partea vatamata ar avea voie la recasatorie. Una din doua ar fi adulter/curvie.