În prealabil postat de Eugen7
Conform "Bibliei" sunt si rastalmacirile dracesti... caci unul ESTE Adevarul si duhul Bisericii si eviedent invatatura Sfintilor Parinti.
Cel care aude Evanghelia si ACCEPTA hristificarea care este posibila numai in Sfanta Biserica, prin Sfintele Taine conform invataturii Sfintilor Parinti... acela "nu va vedea moartea in veac ci s-a mutat de la moarte la viata si la judecata (obseteasca de la a doua venire a Domnului) nu va veni".
Desigur acceptarea hristificarii implica acceptarea colucrarii cu harul lui Dumnezeu... in primul rand in ceea ce priveste mantuirea personala: "cu frica si cutremur (con)lucrati mantuirea voastra" (Filipeni 2,12) intru Hristos Iisus cu ajutorul harului Sau.
E mai delicata situatia. Pilda semanatorului arata ca satana poate "fura" cuvantul lucrator al Evangheliei din inima omului... cat timp vietuieste biologic si este intreg la minte, omul se poate pocai (vezi pilda talharului de pe cruce).
Astfel judecata si osanda, nu este un act bine plasat in timp, un eveniment unic (specific viziunii juridice a mantuirii, care repet este straina de ordodxie) ci este un proces continuu al constiintei umane, caci omul este chip al pecetii (Iisus Hristos).
Chiar si atunci cand osanda este definitva, la judecata obsetasca, judecatorul este constiinta omului care devinde constient ca a ales moartea duhovniceasca... caci Hristos Iisus spune "pe cel ce vine la Mine nu il voi scoate afara"... "mila voiesc iar nu jertfa".
Consider ca aceasta afirmatie este pripita.
Judecatori pot fi doar Sfintii Lui Hristos Iisus care au atins indumnezeirea, ca treapta a mantuirii si astfel colulcreaza la nivel deplin cu harul lui Dumnezeu. Ei sunt cei ce afirma: "Nu mai traiesc eu ci Hristos traieste in mine"(Galateni).
Reaminesc ca in conformitate cu filocalia, iadul nu este un loc ci o stare, judecata nu are aspect juridic ci tamanduitor, adica omul este ajutat (de Hristos Iisus, de Sfintii Sai) sa constientizeze ce a ales: viata sau moartea.
Puterea de judecata a celor din "grupul 4" mentionat de dvs este posibila doar in viata aceasta si nu se extinde si in viata de dupa... intrucat ei nu traiesc intru Hristos Iisus, nu sunt imbisericiti (nu sunt Botezati etc).
Consider afirmatia dvs in conformitate cu invatatura ortodoxa. Faptele iubirii scrise in constiinta inimii lui sunt: "ceea ce voiti sa va faca voua oamenii faceti-le voi lor"
Consider aceasta afirmatie ca fiind corecta si in conformitate cu invatura patristica, acesta este cazul celor care nu doresc sa urmeze indemnul constiintei inimii umane "ceea ce voiti sa va faca voua oamenii faceti-le voi lor"
Se observa inechivoc in aceasta asertiune conceptia eronata, juridica a pacatului stramosesc, specifica explicatiei (eronate a) mantuirii in sens juridic (romano-catolicism, protestantism, neoprotestantism).
Asertiunea dvs este incorecta, intrucat cei din grupurile 4 si 5 nu au auzit de Evanghelie. Noul Legamant incepe la Taina Sfantului Botez... cand incepe hristificarea omului, viata duhovniceasca intru Hristos Iisus a carei culme este indumnezeirea prin har.
Legea iubirii este scrisa in inima omului inca de la Adam, in mod firesc, caci omul este chip al pecetii (Iisus Hristos).
Asertiunea dvs nu este corecta si nici adecvata, are o mare tenta discriminatorie, precum si una de "apocatastaza", de asemnea si o coneceptie gresita a "noului legamant" diferit de Taina Sfantului Botez. De asemnea este evidenta conceptia juridica a mantuirii, depersonalizate observandu-se o acceptare a predestinarii.
Jertfa lui Hristos are o valoare obiectiva (pentru toti oamenii indiferent de timp, epoca, cultura etc ) si un subiectiva (pentru fiecare persoana in parte). Fiecare om, indiferent de epoca, este liber sa aleaga viata sau moartea. Acest lucru nu s-a schimbat nici dupa intruparea si preaslavirea Domnului Iisus Hristos.
Necredinciosii si paganii sunt la fel si inaite si dupa intruparea si jertfa si invierea Domnului Iisus Hristos.
Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.
|