Citat:
În prealabil postat de catalin2
Eu nu ader la aceasta idee pentru ca imi place doar adevarul. Desi stiam ca nu sunt argumente in Sfanta Scriptura (singurul fragment e cel cu Iosua Navi, pe care l-am analizat), am vazut acum si citatele invocate din Sfanta Scriptura de geocentrism. Nu numai ca nu aduc vreo lamurire, dar nici macar nu au legatura cu geocentrismul. Asadar si daca cineva crede in heliocentrism, si daca el crede in geocentrism, din punct de vedere al revelatiei nu e gresita nicio conceptie, pentru ca nu avem vreo precizare in acest sens.
Stiinta in secolul XX a facut si teorii speculative (teoria Big-Bang, a evolutionismului, a stringurilor, etc.), care nu au sustinere, dar unele lucruri sunt adevarate, mai ales cele ce se pot dovedi experimental. De exemplu ca un tigru are patru picioare e un adevar, nu poate fi contestat. Se pare ca si heliocentrismul intra la aceasta categorie, deci e ceva ce a fost si observat. Pe timpul lui Galilei sau la inceputul sec. XX era ceva doar teoretic, pentru ca oamenii nu ajunsesera in spatiu.
Probabil sfintii spuneau doar ce stiau din stiinta din timpul lor, fara ca aceastea sa intre la teologie. De exemplu un sfant de acum 100 de ani poate nu stia ce se mai stie acum din stiinta, dar nu are importanta. Un sfant nu are cum sa stie tot, doar Domnul are aceasta capacitate.
In legatura cu argumentele, stim doar ceea ce ni s-a Revelat. Nu putem in rest decat sa speculam, dar nu avem nevoie de asta. Nu se spune ca Pamantul se invartea sau nu in primele zile, poate se invartea, poate nu, nu scrie nimic despre asta. De asemenea, in ziua a patra nu ni se spune daca pamantul a inceput sa se invarteasca in jurul Soarelui sau nu. Scrie doar: "Să fie luminători pe tăria cerului, ca să lumineze pe pământ, să despartă ziua de noapte și să fie semne ca să deosebească anotimpurile, zilele și anii."
Vedem ca se aminteste de anotimpuri si ani.
Restul sunt din screiri apocrife sau presupuneri, nu prea e nimic concret.
|
Datori suntem să purtăm sarcinile și neputințele fraților cu dragoste. Dar având și noi aceleași neputințe nu ne îndeplinim întocmai și mereu această datorie. Să facem totuși o încercare:
Aici se pare a fi o neputință de netrecut: primim de la Sfinți
ecleziologia lor (Biserica e UNA ș.c.l.);
creaționismul și cronologia lor (antievoluționismul, zilele creației 24 de ore, anul 7521 de la Facere, etc.)
... dar cu nici un chip nu putem primi
cosmologia lor (Pământul unicat: în centru, nemișcat, singurul viețuit, toate celelalte făcute pentru el și mișcându-se în jurul lui, locul întrupării, Învierii, Înălțării și celei de a doua veniri a Domnului, etc.).
Acum să vedem cumva frate unde e poticnirea.
Pe topicurile legate de creaționism - evoluționism ai luptat bărbătește, consecvent și coerent împotriva evoluționismului de toate categoriile: ateist, deist și teist.
Bazat fiind pe Scriptură și Tradiție (proorocii și Sfinții Părinți), inclusiv pe un părinte contemporan îmbunătățit (Serafim Rose) ai crezut și mărturisit, polemizat cu evoluționiștii de aici (de toate nuanțele), care și ei își apărau - și apără în continuare - cu cerbicie poziția.
Până aici slavă lui Dumnezeu!