Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Da, numai ca nici "glasul inimii", nici "un minim bun simt" nu sunt surse ale cunoasterii. Daca ar fi vorba sa prezentati o teorema si ati sustine in fata unui auditoriu serios: "ma bazez in demonstratie pe glasul inimii si pe un minim bun simt", veti fi de acord cu mine ca nu veti putea convinge niciun matematician. De ce credeti ca in materie de teologie si de invatatura in general lucrurile stau altfel?
|
Nu e chiar asa. Dumnezeu este iubire, este lumina. Iubirea nu poate fi inteleasa mecanic, rational, ci doar simtind-o, deci tot prin iubire. Hristos spune: "Imparatia Cerurilor este inlauntrul vostru". Evident, nu este in mintea omului, in ratiune, ci in Inima, unde ratiunea dispare. Nu putem citi evangheliile cu mintea, trebuie folosita mai mult inima.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
In mod clar, ideea de proprietate este de la Dumnezeu. El Insusi i-a transmis lui Adam drepturi asupra pamantului, asupra intregii creatii vizibile, pe care El a chemat-o la existenta in vederea lui Adam. Adam este cel care pune nume fapturilor create de Dumnezeu. Ca diavolul, aceasta "mamuta a lui Dumnezeu" denatureaza si corupe orice lucru care vine de la Domnul, iarasi este adevarat si nici ideea de proprietate nu scapa. Dar, in esenta, este bine sa retinem ca proprietatea face parte din ordinea naturala divin instituita.
|
In mod clar, ideea de proprietate
nu este de la Dumnezeu. Iisus Hristos, la cina cea de taina, instaurea
impartirea painii. Iisus Hristos spune: "Vinde tot si da banii saracilor!". In mod clar, Iisus Hristos este impotriva proprietatii.
Ce sa mai spunem de Tatăl Ceresc? Ce spune Hristos? "Fiți desavarsiti pentru Tatăl vostru desavarsit este." sau "Bun e doar unul Dumnezeu". Cum ar putea sai placa Tatălui ca unii oameni ( europenii ) sa se lăfăie in lux iar copii africani sa moara de foame cu milioanele? Din punct de vedere al dreptatii omenesti poate fi normal, din punct de vedere al dreptatii
dumnezeiesti este anormal.
Iar legat de povestea cu Adam, nu cred ca a-ti inteleso bine. Adam a fost pus stapan peste restul creatie in sensul ca el este superior celorlalte fapturi de pe pamant, prin
ratiune. Fiind superior celorlalte fapturi, nu inseamna ca le posedă, ci ca are responsabilitatea de a le supraveghea.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Dogmele nu pot fi gresite,ele fiind definite ca adevaruri revelate de Dumnezeu. Noi nu putem crede nici ca Dumnezeu greseste, nici ca i-a mintit pe oameni in privinta anumitor lucruri, spunandu-le ca este adevarat ceea ce, de fapt, este fals. Cand nu intelegem unul sau altul din adevarurile descoperite oamenilor de Dumnezeu, numim acest lucru "dificultate de intelegere" si nu "dogmele nu sunt adevarate". Cand avem asemenea dificultati, pe care oricine a cercetat adevarul le-a avut si poate le mai are inca, sa ne rugam ca Domnul si Invatatorul nostru sa faca si cu noi ceea ce a facut cu oameni mai avansati in cunoastere: sa ne lumineze. Pe urma, sa mergem la aceia, la oamenii Lui, la oamenii lui Dumnzeu, sa luam lumina.
|
Dogmele pot fi gresite. Cum asa? Pai sa nu uitam ci le defineste:
omul. Puteti argumenta ca dogmele au fost elaborate de oameni sub insuflarea Duhului Sfant, insa nu uitati ca Duhul Sfant nu ramane cu niciun om pentru totdeauna. El vine si pleaca in functie de inclinatiile omului. Cititi despre Sfantul Siluan Athonitul, care s-a luptat sa ramana Duhul Sfant cu el, insa na reusit.
Mai mult, nu uitati ca nu Iisus Hristos a scris Noul Testament, ci ucenicii sai ( sau ucenicii ucenicilor). Nu uitati de asemenea ca exista contradictii intre teologia ucenicilor, chiar si printre scrierile din Noul Testament.
Asa ca, da,
dupa parerea mea, exista posibilitatea sa exista si greseli in dogme.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Aici, ma scuzati, se vede din ce scrieti ca inca nu ati inteles Dogma Pacatului Ancestral (partea din ea care este de inteles). Va raspund mai telegrafic, cu indemnul de a insista, prin lectura, asupra urmatoarelor aspecte:
-"raiul" lui Adam, desemnat mai precis ca "gradina Edenului" a fost pe pamant si este diferit de raiul dreptilor, raiul ceresc in care insusi Adam, daca nu ar fi cazut, ar fi fost luat fara sa moara.
-"merit" este un concept care are, in teologie, o acceptiune deosebita de aceea din limbajul comun. Meritul este ceva care este facut in stare de gratie sfintitoare. Dupa plamadirea sa si pana la caderea sa, Adam s-a aflat in stare de gratie sfintitoare, capabil de merite. Dar, dupa caderea sa, el si toti urmasii sai pana la Al Doilea Adam, Rascumparatorul nostru, care a preluat la picioarele Crucii Sale craniul primului Adam, oamenii nu au mai avut merite, fiind, toti, in stare cazuta.
|
Ma scuzati si dumneavoastra, dar exista pareri care spun ca "gradina Edenului" nu era ( sau este ) pe pamant. Prefer sa ma abtin aici, n-are legatura cu topicul acesta.