View Single Post
  #324  
Vechi 19.01.2013, 18:16:24
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
Imi pare extrem de rau , dar nu ai dreptate , caci ea asa este socotita , si-ti redau doar cele lasate de Parintele Cleopa , care avea o mare dragoste si evlavie fata de Preasfanta Fecioara Nascatoare de Dumnezeu !
Iata doar un mic fragment :
"Ea este a patra fata duhovniceasca din ceruri. Intai este Tatal, Fiul si Duhul Sfant, adica Sfanta Treime, apoi a patra este Maica Domnului.

Auziti cum canta Biserica : Ceea ce esti mai cinstita decat heruvimii si mai marita fara de asemanare decat serafimii... Ati auzit ? De ce ? Ea a purtat in pantecele ei pe cel ce a zidit serafimii si heruvimii din nefiinta. Ea n-a purtat un sfant in pantecele ei; ci pe Fiul lui Dumnezeu, pe Cel ce a facut heruvimii si serafimii numai cu gandirea, pe care L-a purtat in pantecele ei. Si ea n-are impartasire de Dumnezeu cu participare, cum au heruvimii sau serafimii sau preafericitele tronuri.

Dumnezeu se odihneste pe tronuri cu darul, nu cu fiinta. Iar in preacuratele sangiuri, adica in pantecele Maicii Domnului si in bratele ei preasfinte, Dumnezeu nu se odihneste cu darul, ci cu fiinta. Toata dumnezeirea S-a unit cu toata omenirea din preacuratele sangiuri ale Maicii Domnului !

Pentru ca Cel ce era in bratele ei nu era numai om, era Dumnezeu desavarsit si Om desavarsit. De aceea Biserica intelege ca " ...pantecele tau s-a facut mai desfatat decat toate cerurile". Dumnezeu nu incape in toate cerurile, ca nu-L cuprinde nici o fiinta dar a incaput in pantecele Preacuratei Fecioare.

Stiti voi cine-i Maica Domnului ?

Ea este Imparateasa Heruvimilor, imparateasa a toata faptura; camara intruparii lui Dumnezeu Cuvantul ! Usa Luminii, ca lumina cea neapropiata ganditoare prin ea a venit in lume. Usa vietii, ca Viata Hristos prin ea a intrat ! Poarta cea incuiata prin care n-a trecut nimeni decat Domnul, cum spune Proorocul Iezechiel ( cap. 44, 2 ).

Scara catre cer, pod catre cer; porumbita care a incetat pierderea sau potopul pacatelor, precum porumbila lui Noe a adeverit incetarea potopului. Cadelnita dumnezeiasca, ca a primit focul dumnezeirii si Biserica a Preasfantului Duh.

Cine este Maica Domnului ?

Este Mireasa Tatalui, Maica Cuvantului, si Biserica Duhului Sfant."

Exemplele pot continua din Sfintii Parinti , dar sunt sigur ca le cunosti !
Deci :
Este Mireasa Tatalui, Maica Cuvantului, si Biserica Duhului Sfant.

Deci afirmatia ta :"Niciun sfant parinte , nici un sfant al bisericii noastre ortodoxe nu a spus despre Maica Domnului ca ar fi Mireasa Tatalui si ca este Imparateasa in ceruri alaturi de Sfanta Treime" , este complet eronata si chiar m-a surprins !
Se pare ca nu vreti sa ma intelegeti. Eu am spus un Sfant parinte sau sfant al Bisericii ortodoxe. Parintele Cleopa nu este un sfant al Bisericii ortodoxe romane.
In al doilea rand dvs nu ma contraziceti pe mine ci contraziceti pe Parintele Teofil Paraian a carei parere despre Maica Domnului o impartasesc intru totul. Dansul a spus: "Nu stim unde este locul Maicii Domnului, dar fata de noi stim ca locul Maicii Domnului este mai presus de ceea ce putem noi gandi. E indata dupa Domnul Hristos, asta-i invatatura Bisericii noastre." Parintele Teofil Paraian

Deci asta cred si eu, sau dvs contestati cele spuse de Parintele Teofil Paraian?

Si acum doresc sa va supun atentiei cuvintele Sf. Ioan Maximovici care totusi este un sfant al Bisericii ortodoxe. Atentie nu sunt cuvintele mele ci ale sfantului , si sunt in legatura cu tendinta de zeificare a Maicii Domnului.

"Pe aceasta cale merg si anumiti ganditori din timpurile noastre apartinand Bisericii ortodoxe, dar care isi cladesc un nou sistem teologic avand drept fundament dogmatic invatatura despre Sofia - care este Intelepciunea, ca o energie deosebita ce uneste pe Dumnezeu cu creatia. Asemeni celorlalti (latini) si ei dezvoltand invatatura despre demnitatea Maicii Domnului vor sa vada in ea o Esenta, asezata intr-un anume fel la mijlocul distantei intre Dumnezeu si om. In anumite privinte sunt mult mai moderati decat teologii latini, dar in altele, daca va vine sa credeti i-au lasat de mult in urma. Caci in timp ce neaga Imaculata Conceptie si lipsa pacatului stramosesc la Maica Domnului acestia invata ca a fost slobota de orice pacat personal, vazand in ea o mijlocitoare intre om si Dumnezeu, asemeni lui Hristos: in persoana lui Hristos a venit printre oameni a doua Persoana a Sfintei Treimi, Cuvantul mai dinainte de veci, Fiul lui Dumnezeu, pe cand in Fecioara este aratat Duhul Sfant.

Dar putem sa le raspundem acestora cu cuvintele Sf. Epifanie al Ciprului: "in amandoua aceste erezii salasluieste aceeasi vatamatura: atunci cand oamenii nesocotesc cinstirea Maicii Domnului si dimpotriva o slavesc mai mult decat ii este cuvenit in chip propriu". Acest sfant parinte ii cearta pe aceia care aproape ca ii aduc Pururea Fecioarei Maria inchinare ca lui Dumnezeu. " Sa fie cinstita Maica Domnului dar doar lui Dumnezeu sa i se aduca inchinare". "Desi Maria a fost vas ales al lui Dumnezeu totusi ea a fost femeie prin fire, cu nimic deosebita de ceilalti. Si chiar daca in viata Maicii Domnului si in Sfanta Traditie ni se istoriseste ca i-a fost spus tatalui sau Ioachim in pustie: "Femeia ta a zamislit", totusi aceasta zamislire nu a putut fi fara unire conjugala si fara samanta barbateasca. Nu trebuie a adora ceea ce le este propriu Sfintilor din ceruri, ci trebuie adorat Stapanul lor. Maria nu este Dumnezeu si nu a primit un trup ceresc ci unul iesit din unirea unui barbat cu o femeie., iar potrivit fagaduintei, asemeni lui Isaac, a fost gatita spre a intra in iconomia dumnezeiasca". (Sfantul Epifanie)" Cinstirea Maicii Domnului in traditia ortodoxa

Acum, Cristi tu ma indemni sa nu cred in cuvintele acestui sfant? si sa cred intocmai cuvintele duhovnicilor care uneori mai pot si gresi? Deci sa dau la o parte cuvintele sfintilor?
de aceea am spus ca nici un sfant parinte sau sfant ortodox nu a asezat pe Maica Domnului alaturi de Sfanta Treime ca Mireasa, imparatiind impreuna in ceruri.

Parerea mea este, ca trebuie sa credem cuvintele sfintilor si sa acceptam ca unii duhovnici ai nostri mai pot si gresi ca sunt oameni, pe cand sfintii nu, ca de aceea sunt sfinti. Si de asemenea cred ca in multe tendinte astazi se regaseste influenta ecumenica. Asa cum este si cu psalmul 109 din Psaltirea Maicii Domnului, in care este o singura fraza care marturiseste Conceptia Imaculatei. Aceasta este: "Zis-a Domnul Doamnei noastre: stai, iubita mea Maica, de-a dreapta mea, sfintenia si bunatatea ta Imi este placuta Mie. Drept aceea sa imparatesti cu MIne in veci."

Sfantul Ioan Maximovici spune clar: "Sub trei aspecte ca , Fiica, Mama si Aleasa lui Dumnezeu , Fecioara Maria este inaltata la o anumita egalitate cu Tatal, la o anumita superioritate asupra Fiului, la o anumita apropriere de Spiritul Sfant. (Imaculata Conceptie - Malou Episcopul de Bourges)."

Si in final, asta spuneam si eu, avem acatiste minunate, avem doua paraclise ale Maicii Domnului pe care sa le rostim. Insa nimeni nu ma poate face sa cred in Conceptia Imaculata fie ea si mascata sub aceasta forma de fata ortodoxa.

Nu de alta, dar intai sa inoculam in ortodocsi ideea conceptiei imaculata si apoi e simplu: pai vedeti ca voi credeti ca si noi? suntem la fel, degeaba respingeti ecumenismul. Nu sunt radicala, insa deocamdata ma rezum sa cred in cuvintele sfintilor nostri legat de cinstirea Maicii Domnului si nu indraznesc sa merg mai departe de atat.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca

Last edited by dobrin7m; 19.01.2013 at 18:48:42.
Reply With Quote