![]() |
![]() |
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Citat:
In al doilea rand dvs nu ma contraziceti pe mine ci contraziceti pe Parintele Teofil Paraian a carei parere despre Maica Domnului o impartasesc intru totul. Dansul a spus: "Nu stim unde este locul Maicii Domnului, dar fata de noi stim ca locul Maicii Domnului este mai presus de ceea ce putem noi gandi. E indata dupa Domnul Hristos, asta-i invatatura Bisericii noastre." Parintele Teofil Paraian Deci asta cred si eu, sau dvs contestati cele spuse de Parintele Teofil Paraian? Si acum doresc sa va supun atentiei cuvintele Sf. Ioan Maximovici care totusi este un sfant al Bisericii ortodoxe. Atentie nu sunt cuvintele mele ci ale sfantului , si sunt in legatura cu tendinta de zeificare a Maicii Domnului. "Pe aceasta cale merg si anumiti ganditori din timpurile noastre apartinand Bisericii ortodoxe, dar care isi cladesc un nou sistem teologic avand drept fundament dogmatic invatatura despre Sofia - care este Intelepciunea, ca o energie deosebita ce uneste pe Dumnezeu cu creatia. Asemeni celorlalti (latini) si ei dezvoltand invatatura despre demnitatea Maicii Domnului vor sa vada in ea o Esenta, asezata intr-un anume fel la mijlocul distantei intre Dumnezeu si om. In anumite privinte sunt mult mai moderati decat teologii latini, dar in altele, daca va vine sa credeti i-au lasat de mult in urma. Caci in timp ce neaga Imaculata Conceptie si lipsa pacatului stramosesc la Maica Domnului acestia invata ca a fost slobota de orice pacat personal, vazand in ea o mijlocitoare intre om si Dumnezeu, asemeni lui Hristos: in persoana lui Hristos a venit printre oameni a doua Persoana a Sfintei Treimi, Cuvantul mai dinainte de veci, Fiul lui Dumnezeu, pe cand in Fecioara este aratat Duhul Sfant. Dar putem sa le raspundem acestora cu cuvintele Sf. Epifanie al Ciprului: "in amandoua aceste erezii salasluieste aceeasi vatamatura: atunci cand oamenii nesocotesc cinstirea Maicii Domnului si dimpotriva o slavesc mai mult decat ii este cuvenit in chip propriu". Acest sfant parinte ii cearta pe aceia care aproape ca ii aduc Pururea Fecioarei Maria inchinare ca lui Dumnezeu. " Sa fie cinstita Maica Domnului dar doar lui Dumnezeu sa i se aduca inchinare". "Desi Maria a fost vas ales al lui Dumnezeu totusi ea a fost femeie prin fire, cu nimic deosebita de ceilalti. Si chiar daca in viata Maicii Domnului si in Sfanta Traditie ni se istoriseste ca i-a fost spus tatalui sau Ioachim in pustie: "Femeia ta a zamislit", totusi aceasta zamislire nu a putut fi fara unire conjugala si fara samanta barbateasca. Nu trebuie a adora ceea ce le este propriu Sfintilor din ceruri, ci trebuie adorat Stapanul lor. Maria nu este Dumnezeu si nu a primit un trup ceresc ci unul iesit din unirea unui barbat cu o femeie., iar potrivit fagaduintei, asemeni lui Isaac, a fost gatita spre a intra in iconomia dumnezeiasca". (Sfantul Epifanie)" Cinstirea Maicii Domnului in traditia ortodoxa Acum, Cristi tu ma indemni sa nu cred in cuvintele acestui sfant? si sa cred intocmai cuvintele duhovnicilor care uneori mai pot si gresi? Deci sa dau la o parte cuvintele sfintilor? de aceea am spus ca nici un sfant parinte sau sfant ortodox nu a asezat pe Maica Domnului alaturi de Sfanta Treime ca Mireasa, imparatiind impreuna in ceruri. Parerea mea este, ca trebuie sa credem cuvintele sfintilor si sa acceptam ca unii duhovnici ai nostri mai pot si gresi ca sunt oameni, pe cand sfintii nu, ca de aceea sunt sfinti. Si de asemenea cred ca in multe tendinte astazi se regaseste influenta ecumenica. Asa cum este si cu psalmul 109 din Psaltirea Maicii Domnului, in care este o singura fraza care marturiseste Conceptia Imaculatei. Aceasta este: "Zis-a Domnul Doamnei noastre: stai, iubita mea Maica, de-a dreapta mea, sfintenia si bunatatea ta Imi este placuta Mie. Drept aceea sa imparatesti cu MIne in veci." Sfantul Ioan Maximovici spune clar: "Sub trei aspecte ca , Fiica, Mama si Aleasa lui Dumnezeu , Fecioara Maria este inaltata la o anumita egalitate cu Tatal, la o anumita superioritate asupra Fiului, la o anumita apropriere de Spiritul Sfant. (Imaculata Conceptie - Malou Episcopul de Bourges)." Si in final, asta spuneam si eu, avem acatiste minunate, avem doua paraclise ale Maicii Domnului pe care sa le rostim. Insa nimeni nu ma poate face sa cred in Conceptia Imaculata fie ea si mascata sub aceasta forma de fata ortodoxa. Nu de alta, dar intai sa inoculam in ortodocsi ideea conceptiei imaculata si apoi e simplu: pai vedeti ca voi credeti ca si noi? suntem la fel, degeaba respingeti ecumenismul. Nu sunt radicala, insa deocamdata ma rezum sa cred in cuvintele sfintilor nostri legat de cinstirea Maicii Domnului si nu indraznesc sa merg mai departe de atat.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 19.01.2013 at 18:48:42. |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
cu ajutorul nostru, un copil ar putea sa-si implineasca un vis | N.Priceputu | Umanitare | 60 | 29.10.2016 00:53:16 |
Drumul Crucii, Calea Pocaintei, nevointele duhovnicesti. | alexmatei | Spiritualitatea ortodoxa | 0 | 16.03.2012 20:22:04 |
Si ei au nevoie de ajutorul nostru.... | silvia55 | Umanitare | 0 | 08.09.2011 00:30:10 |
Un copil curajos are nevoie de ajutorul nostru | E_my | Umanitare | 27 | 05.01.2011 20:54:54 |
un preot are nevoie de ajutorul nostru | cristy | Umanitare | 3 | 15.10.2009 11:36:32 |
|