View Single Post
  #388  
Vechi 04.02.2013, 10:06:45
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Cred ca ati inteles la ce s-a referit initiatorul topicului, la aspectul acesta pe care l-ati recunoscut ca se practica in BRC, nu doar in BGC. Nu va spovediti de fiecare data cand va impartasiti. Daniel a avut dreptate.Inteleg ca se lasa la latitudinea credinciosului sa aleaga de cate ori vrea sa se impartaseasca intre doua spovezi, putand de altfel sa se spovedeasca o data pe an si sa se cuminice spatamanal, nu? Sau poate un om se spovedeste o data, iar apoi la sfarsitul vietii, insa se impartaseste de-a lungul vietii, tinand cont ca a existat o data cand s-a spovedit si considera ca n-a avut pacate pe care sa le marturiseasca.
1. In primul rand dumneavoasta impartasiti copiii pana la 7 ani fara spovada, cu toate ca poate injura, sau fura sau nu asculta de parinti, sau nu se roaga dimineata, seara, inainte-dupa masa, lucruri care sunt considerate pacate in Biserica Catolica... Deci, impartasiti FARA NICI UN FEL DE SPOVADA si nu inteleg cum de nu va analizati propriile reguli si, eventual, sa aruncati "anatema ereziei acesteia"
2. Catehismul Catolic este foarte clar in aceasta privinta: te poti impartasi fara spovada numai si numai daca ai facut pacate mici, lesne iertatoare. A spune ca te spovedesti la 7 ani dupa care te impartasesti toate viata, cum exagerat interpretati pe aici, este nu numai gresit, dar dovedeste rea credinta. Destul de multi sfinti catolici au recomandat spovada saptamanala si impartasirea zilnica.

Daca face bine Biserica Ortodoxa ca e foarte exigenta, nu stiu. EU sunt bucuroasa ca pot merge la biserica ori de cate ori pot, indiferent ca e sarbatoare sau nu, si de cele mai multe ori ma pot spovedi si impartasi, deoarece sunt preoti la spovada. Ca ortodocsii acuza aceasta practica a Bisericii Catolice este gresit, bineanteles. In primul rand ca, iata, copii care, poate, au pacate, se pot impartasi fara spovada, iar in al doi-lea rand pentru ca unii din Sfintii Parinti au fost de aceiasi parere, imparasirea deasa cu Trupul si Sangele Domnului este cea mai sigura si scurta cale spre sfintenie. Din cate imi amintesc eu sfantul Ioan Gura de Aur si sfantul Antonie cel Mare erau de aceasta parere.

Si nu in ultimul rand, cred esential este sa vedem daca prin exigenta sau lipsa ei (aparenta) la impartasirea cu Trupul si Sangele Domnului crestinul obisnuit are de castigat sau nu. Nu voi face analize daca e mai bine intr-un fel sau altul. Atata timp cat Sfintii Parinti au fost de acord cu aceasta practica (inclusiv in Sfanta Scriptura e mentionat ca crestinii "staruiau in frangerea painii") ce-mi pasa mie de analizele pline de ura (impanate cu "Domnul cu voi") ale lui Daniel Ortodox sau Catalin 2? Cine vrea sa vada rau va vedea rau chiar daca ar invia mortii.
Reply With Quote