Citat:
În prealabil postat de EzioAuditore
Intre ceea ce spuneti dvs si ...
... ce spune dl. Mihnea Dragomir
prefer ce spune dl. Dragomir, sper sa nu aiba "legaturi" cu "corleone da la liga", dar dpdv al adevarului ratiunea este mai clara, daca ma intelegeti ce vreau sa zic...
Acum daca dvs. sunteti multumit de revelatia din biserica si traditie atunci nu trebuie sa aveti un dialog cu mine ci pur si simplu trebuie sa va relaxati si inima se descurca cu restu'
ps nu sunt catolic deci nu are leg. cu denominatiunea.
|
Articolul postat de mine si scris de un doctor in dogmatica l-ati citit?
Cand stabiliti adevarul pe baza caruia discerneti, de ce tineti cont? Puteti face abstractie de eventualele antipatii care tin strict de firea dvs si pot influenta asa zisul adevar al dvs stabilit?
"Observații generale privind acest subiect
Începând cu Dogmatica Sf. Ioan Damaschin (care pe nedrept este uitată în ultima vreme), majoritatea tratatelor de Dogmatică și Catehisme (culmea, chiar și al Sf. Petru Movilă) nu conțin o astfel de temă despre "Revelație". Iar dacă o conțin, nici pomină de împărțirea romano-catolică destul de târzie în "revelație naturală" și "revelație supranaturală" – înseși noțiunile fiind străine Teologiei Ortodoxe. Am mai observat că doar câteva manuale românești din tot spațiul ortodox, conțin și "consfințesc" aceste noțiuni. Din păcate, și admirabilul pr. prof. Dumitru Stăniloae menține aceeași împărțire, chiar dacă ( – și asta e partea bună a lucrurilor) îmbogățește schemele scolastice cu mai mult duh ortodox. În acest sens, Stăniloae face un salt mare, dar nu depășește problema. Nici nu avea cum, dacă ne uităm atent ce surse folosește cel mai mult…
Ne-am bucurat însă foarte mult că în primul volum al Dogmaticii lui Nikos Matsoukas, intitulat "Introducere în gnoseologia teologică"[1], există un adevărat tratat pe marginea acestei probleme în care se demonstrează clar netemeinicia unei astfel de împărțiri și originea ei în polemica catolico-protestantă neterminată nici astăzi. În cele din urmă, văzând că chiar și rușii, care în ultima vreme au cochetat destul de mult cu "teologia" romano-catolică, tot nu au o astfel de împărțire, am hotărât ca și noi să renunțăm la ea. Bineînțeles, lipsa acestor împărțiri nu suprimă și conținutul de idei care de obicei se predă la această temă, numai că el va fi altfel strucurat și va privit prin prisma Tradiției Ortodoxe. Buni călăuzitori ne vor fi Sf. Ioan Damaschin, dar mai ales Sf. Maxim Mărturisitorul. Însuși cuvântul "revelație" îl vom înlocui adesea cu românescul "descoperire – descoperire dumnezeiască", iar unde a fost cazul, vom folosi și grecescul "apokálipsis" (dar bineînțeles, în sensul lui originar, și nu în cel atribuit în prezent )."