Citat:
În prealabil postat de Decebal
Dacă Sindoul acela din 1583 este așa de pan-ortodox pe cât spui, și dacă acel sinod anatemizează pe cei care folosesc noul calendar ("gregorian"), atunci cum îți explici că la 1923 s-a aprobat revizuirea calendarului, devreme ce folosirea noului calendar e condamnată la sinodul "pan-ortodox" de la 1583?
|
Nu sustin eu, este ceva stiut si necontestat. Despre calendar am scris pe forum cand am vorbit cu un stilist, pentur ca ai pe acest Sigilion isi bazeaza teoria. Dar calendarul nu e dogma, si nu tine nici de canoane, afara de stabilirea datei Pastilor, fixata la primul sinod. Scopul acelui sinod era de a impiedica trecerea la catolicism prin adoptarea calendarului papal, nu vreo dogma calendaristica. Asta explica si parintele Vulcanescu in acest articol:
http://ortodoxiacatholica.wordpress....ei-de-la-1583/
"Ce canon sau dogma reglementeaza calendarul mineatic? Referirea Sinodului I Ecumenic este legata de data Sfintelor Pasti, atat."
"Din “Sigilion” se observa ca nu schimbarea datei sarbatoririi sfintilor in sine e o problema ci alinierea voita cu papistasii cu scopul falsei uniri adogmatice cu acestia."