Subiect: ECUMENISMUL
View Single Post
  #430  
Vechi 13.03.2013, 10:30:49
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Dar chiar si Parintele Arsenie spune ca nu stie, nu spune ca stie ceva sigur.
O sa repet mai detaliat ce am scris in mesajul anterior. Toti, de la sfinti pana la ultimul credincios, avem la baza invatatura ortodoxa care este revelata si in unele aspecte clarificata de sinoade si sfinti. Noi nu avem infailibilitatea umana de la catolici, infailibil este doar bunul Dumnezeu, adica hristos care e si Capul Bisericii. De aceea infailibila este si Biserica si invatatura revelata, pentru ca ni s-a revelat doar adevarul.
Aflarea acestei invataturi se poate face pe doua cai, una din ele, exceptionala, prin revelatie directa, in cazul unor sfinti, iar cea de-a doua, pentru fiecare, prin aflarea ei de la cineva sau citind-o. Au fost chiar si sfinti care au spus ceva gresit, de exemplu Sfantul Grigorie de Nazians apocatastaza sau Fer. Augustin Filioque si predestinarea, asta nu inseamna ca ei nu sunt sfinti sau ca apocatastaza nu e erezie. Diferenta fata de cei ce au afirmat o erezie e ca acestia s-au impotrivit adevarului chiar dupa ce l-au aflat, din mandrie, in timp ce sfintii au spus ceva gresit pentru ca nu stiau adevarul in acea privinta. De exemplu Fer. Augustin a scris o carte cu corectii a unor afirmatii gresite, adaugand ca tot ce a mai gresit dar nu stie sa nu i se adauge lui.
Aparitia internetului este si un lucru negativ, dar a facut si ca informatiile sa fie accesibile oricui, in scurt timp. Printr-o simpa cautare pe un motor de cautare aflam in cateva minute tot ce vrem in legatura cu un subiect, inainte ar fi fost nevoie de consultarea a mai multor volume pentru o singura informatie. Astfel putem afla ca inca de la primul sinod tinut in Biserica (Cartagina 251) s-a reafirmat ca ereticii nu au taine, ca cei despartiti de biserica pierd harul si Tainele si ca aceasta e invatatura Bisericii de la inceput. De asemenea, mai aflam (canonul Sf. Vasile cel Mare, hotararile Sinodelor ecumenice), ca cei ce veneau in Biserica dintr-o erezie sau schisma nu mai erau rebotezati in unele cazuri, din iconomie (adica pogoramant al Bisericii). Asta nu insemna ca ei ar fi avut botezul valabil inainte.
Parintele Arsenie spune ca nu stie daca si catolcii au Taine, de aceea afirma acele lucruri. Noi acum stim, nu mai avem scuza ca nu stiam. Am mai disuctat despre aceste pasaje, am scris si atunci ca daca parintele Arsenie s-ar fi referit doar la credinta in Hristos, atunci ar insemna ca si un neoprotestant sau protestant care nu face dogmatica ar fi in aceeasi situatie. Au si ei cateva taine tot simbolice si ar fi acelasi lucru. Pentru ca spune ca sfintii catolici nu faceau dogmatica. http://www.crestinortodox.ro/forum/s...=15436&page=26


Referitor la cartea „Ne vorbeste Parintele Arsenie” vol.3:
a) nu stiu cand (in ce an) a fost facuta postarea pe www.crestinortodox.ro , cap. Carti ortodoxe, dar este textul integral al cartii „Ne vorbeste Parintele Arsenie” vol.3.
b) pe www.razbointrucuvant.ro , textul este trunchiat: dispare sublinierea Parintelui referitoare la Tainele Bisericii Catolice si Sfintii catolici. ( Ne vorbeste Parintele Arsenie 2, Editura Episcopiei Romanului, 1997) http://www.razbointrucuvant.ro/2011/...de%C2%ADvarul/

c) Eu am cartea „Ne vorbeste Parintele Arsenie”, vol.1-3,
- „Ne vorbeste Parintele Arsenie” 1, („Ne vorbeste Parintele Arsenie Papacioc”) vol.1, Carte tiparita cu binecuvantarea I.P.S. Daniel Mitropolitul Moldovei si Bucovinei, editie ingrijita de Arhimandrit Ioanichie Balan, Editura Manastirea Sihastria 2004)
(Cuvant inainte de Arhimandrit Ioanichie Balan, Sfanta Manastire Sihastria, 8 septembrie 1996)
- „Ne vorbeste Parintele Arsenie” 2, („Ne vorbeste Parintele Arsenie Papacioc”)vol.2, Carte tiparita cu binecuvantarea I.P.S. Daniel Mitropolitul Moldovei si Bucovinei, editie ingrijita de Arhimandrit Ioanichie Balan, Editura Manastirea Sihastria 2004)
(Cuvant inainte de Arhimandrit Ioanichie Balan, Intrarea Maicii Domnului in Biserica, Anul mantuirii 1997)
- „Ne vorbeste Parintele Arsenie” 3, („Ne vorbeste Parintele Arsenie Papacioc”)vol. 3, Carte tiparita cu binecuvantarea I.P.S. Daniel Mitropolitul Moldovei si Bucovinei, editie ingrijita de Arhimandrit Ioanichie Balan, Editura Manastirea Sihastria 2004)
(Cuvant inainte de Arhimandrit Ioanichie Balan, Acoperamantul Maicii Domnului ,
1 octombrie, Anul mantuirii 1998)

Din nefericire, in vol. 3 al acesteri carti care cuprinde Capitolul Ortodoxie si secte, la pag. 88-89, textul este trunchiat, fata de toate postarile din link-urile:

Dialoguri cu Parintele Arsenie Papacioc - Ortodoxie si secte
http://www.crestinortodox.ro/sfaturi...cte-68412.html (07 Noiembrie 2005)

http://es.scribd.com/doc/57593189/Or...senie-Papacioc


(Ne vorbeste Parintele Arsenie vol 1 - 3).

http://ebookbrowse.com/papacioc-arse...doc-d375142581
http://www.bisericavulpe.ro/mencatsf...doxie-si-secte

Ne vorbeste Pr. Arsenie Papacioc - vol. 3
http://www.crestinortodox.ro/carti-o...c-3-81076.html
http://www.crestinortodox.ro/carti-o...cte-81082.html

http://www.sfaturiortodoxe.ro/prarsenie_secte.htm

Astfel, in carte:
1. Dupa intrebarea:<< - În Biserica Catolică, am înteles că nu mai există epicleza. În azima si în vinul lor mai există Hristos?>>

Dispar din text:
<<- DACĂ ÎMI ÎNGĂDUITI, DACĂ AR FI POSIBIL SĂ ÎNTREB PE HRISTOS LUCRUL ACESTA, V-AS SPUNE
- Nu sunt eretici pentru noi, pentru că au sapte Taine; cum le au ei, cu aspectele lor simbolice dar le au.
Dacă n-ar avea aceste sapte taine ar fi eretici. Este numai o greseală confesională. Dar ne despart foarte importante lucruri de dogmă.

Referitor la sfintii catolici, ei nu făceau dogmatică când trăiau. Dacă am face o comparatie între Sfântul Serafim de Sarov si Sfântul Francisc de Assisi, ei erau sfinti prin rugăciune, prin lipsuri extraordinare, nu vorbeau de rău. Ei rămân de valoare. Noi discutăm aspectul dogmatic.>>

Daca – intre timp – ??? Parintele Arsenie Papacioc si-a schimbat punctul de vedere fata de validitatea Tainelor in Biserica Catolica si cuvantul despre Sfintii catolici, trebuia ca editorul cartii sa specifice acest lucru.

Deci:
1. daca editia este reviziuita, se specifica: Editie revizuita, si atunci nu exista niciun fel de dubii referitoare la corectitudinea textului/editorului;
2. daca sunt adaugiri la text, se specifica: Editie revizuita si adaugita.
In voumle despre care am vorbit, care sunt niste reeditari ale cartilor anterioare, nu exista niciun fel de specificare: editie ravizuita etc.

In acest caz, se ridica mari, mari semne de intrebare referitoare la corectitudinea celor care au editat cartea si/sau la profesionalismul acestora.
Reply With Quote