View Single Post
  #2  
Vechi 16.03.2013, 23:31:10
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Noi, creștinii, nu afirmăm că suntem "controlați" de Dumnezeu. Nu cunoaștem această experiență a "controlului" din nici o sursă, fie ea din afara noastră sau din propria experiență personală.
Sfinții noștri nu au mărturisit niciodată că sunt "controlați" de Dumnezeu.
Biserica nu a mărturisit niciodată că suntem "controlați" de Dumnezeu.
Domnul Însuși, Fiul lui Dumnezeu Întrupat, nu a afirmat niciodată că a fost "controlat". Pe toate le-a făcut Liber, pe toate le-a asumat, cu Totul încredințat, credincios Tatălui și Sfântului Duh, cu smerenie și iubire jertfelnică desăvârșite. Pentru mântuirea noastră, pentru ieșirea noastră din robia întunericului, din umbra morții.

Drepții noștri, proorocii și bunii patriarhi ne-au purtat, fiecare cu slujirea lui sfântă, pe firul veșnic viu al Libertății.
Încercați cu grele ispitiri, cu suferințe dincolo de puterea noastră omenească, ei au sfârșit mereu în lauda Dumnezeirii, topindu-se pe ei înșiși ca lumânare în Lumina Sfântă. Cântec de laudă au fost ei! Ode înlănțuite în Simfonia Dumnezeirii!

Preasfânta Născătoare de Dumnezeu a ales LIBERĂ să fie, de la 3 ani, Fecioara Dumnezeirii, a ales LIBERĂ să slujească în Templu, cu toată Bucuria, a ales LIBERĂ să fie logodnica dreptului și bunului Iosif, a ales LIBERĂ să poarte în PREACURATUL EI TRUP pe Domnul Dumnezeul nostru. Arhanghelul Gavriil nu a forțat-o să devină Mama Pruncului ci i-a înălțat la Ceruri Libertatea de alegere: a fi sau a nu fi Mama Domnului? Iar Fecioara Preasfântă, făcîndu-se Părtașă și Îmreună-Săvârșitoare în vecii vecilor la mântuirea neamului omenesc, din LIBERĂ ȘI PREACURATĂ VOINȚĂ A ALES: Facă-se Voia Domnului cu bucurie (adică fără de frică de păcat) peste roaba Lui și iată, Doamne, roaba Ta pururi gata înaintea Feței Tale!...

Iată ce obârșie fără de asemănare are Libertatea noastră, a creștinilor!
Iată pe Tatăl nostru, iată Mama noastră!

Sfânta Biserică, începând cu Unul Domn Iisus Hristos și continuînd cu întreaga Tradiție
mărturisește
că omul este LIBER, avînd liberul arbitru pe care Bunul Dumnezeu ni l-a dăruit începînd cu Adam și cu Eva, pentru ca noi să alegem între Bine și Rău, între Dumnezeu și Mamona

și ne-a învățat că nu putem sluji și lui Dumnezeu și lui Mamona.

Suntem, așadar, liberi să ALEGEM oricînd și oriunde, prin noi ȘI prin Duhul.

Pocăința, proces fundamental al vieții creștinului, înseamnă tocmai aceasta: să ne lepădăm, în împreună-lucrare cu Duhul, de alegerile noastre de sclavi ai Mamonei și să dobândim, prin străduință personală și prin harul Duhului, capacitatea/demnitatea de a sluji tot mai vârtos, Domnului - Ușa noastră către Tatăl, Făcătorul cerului și al pământului.

Noi creștinii alegem, în măsura libertății inimii/minții/conștiinței noastre, să slujim lui Hristos împreună cu Duhul. Pentru că Îl iubim și pentru că Îi suntem cu totul recunoscători. Îl recunoaștem ca Domnul și Stăpânul vieții noastre, al Ordinii toate Celei Sfinte.
Și când nu reușim aceasta, noi ne deplângem alegerile greșite și/sau neputințele datorate firii păcătoase și slăbiciunilor, facem căință cu lacrimi amare și, avînd nădejde în Hristos, prin Duhul noi ne ridicăm de unde am căzut, oricât de adînc am fi răniți și striviți de păcatele noastre, și, astfel renăscuți slujim iarăși Domnului nostru, prin Duhul, nădăjduind la Mila Lui în care credem, precum credem în necuprinsa Lui Iubire, în necuprinsa (și UNICA) Lui Putere Salvatoare.


Domnul nostru nu ne controlează, întrucât noi cunoaștem temeinic și fără fisură, prin Duhul, că Domnul nostru nu e dictator, Domnul nostru Iisus Hristos nu este terorist, nu e tiran, nu e nimic cum se tot laudă (în) lumea aceasta că este ea, mincinoasa, târfa trecătoare și neputincioasă. Sărman vânzătoarea de iluzii de tinichea și mărgelușe...

Domnul nostru Iisus Hristos este SupraBun, SupraDrept, SupraIubitor ș.a.m.d., înțelegînd prin toate acestea că mintea noastră omenească nu este capabilă să Îi măsoare Dumnezeirea. Ci, doar, în cazul cel mai bun, să se bucure PRIN DUHUL ca o pregustare de Ea, Care ne umbrește pretutindeni și totdeauna și fără de care nimic nu este. AMIN+
Un cuvant de folos , Ioane si adaug ca de multe ori vrajmasul nevazut ne transmite in mintea noastra prin tot felul de ganduri trufase , nesupunerea , revolta , nedumerirea , ingrijorarea , ne indeamna in slujirea la doi stapani , amestecand in firea noastra patimasa binele cu raul , dand impresia ca suntem in boala si in suferinta , o boala pe care unii o trateaza ca o afectiune psihica , ca o tulburare psihica , si singurul remediu este indepartarea de aceasta "supunere "in fata lui Dumnezeru , ca doar suntem liberi sa alegem . . . ! Aici fratilor este marea marsavie si viclenie a diavolului , sa te aduca in stadiul de a te inrobi dupa buna lui placere , dand senzatia imbolnavirii mintii , caci acest amestec dintre bine si rau , aceasta slujire la doi stapani , la aceasta duce inevitabil .
Solutia sta in manile noastre , in vointa noastra , si nu in ultimul rand in ajutorul lui Dumnezeu .
Scria cineva din redactia blogului meu despre iertare si iubire , esenta curatirii noastre , si cred , sunt convins ca atunci cand vom reusi cu adevarat sa iertam si sa iubim cu adevarat , Il vom cunoaste pe Dumnezeu , si toate tulburarile se vor risipi precum ceata sau fumul .
Iata ce scria colegul meu de blog :
" Cea mai mare virtute creștină este iubirea. Ea este viața noastră și avem nevoie de ea ca de aer. De aceea, spune Sfîntul Evanghelist Ioan: Dumnezeu este iubire. Iar iertarea, împăcarea, milostenia, cercetarea bolnavilor, primirea străinilor și altele asemenea sînt fiicele cele mai mari ale iubirii creștine.
Iubirea de Dumnezeu și iubirea de aproapele, sînt poruncile cele mai mari din Sfînta Evanghelie care stau la temelia mîntuirii noastre. De felul cum vom ști să iertăm, să ajutăm pe aproapele, să răbdăm pe toți, să facem pace, să nu ne răzbunăm, de aceasta depinde pacea noastră, bucuria vieții noastre, mîntuirea fiecăruia dintre noi.
Sfântul Ioan Evanghelistul spune că nu poate cineva să-L iubească pe Dumnezeu, dacă nu iubește pe semenul său. Prin urmare, cine nu are o relație cu semenii săi, nu poate spera la o relație cu Dumnezeu. Iar cine nu iartă pe semenul său, nici nu poate avea o relație cu acela, pentru că iertarea este singura cale de a menține sau reface relația cu semenul. Nu există altă cale.
Neputințele noastre generează permanent conflicte și tensiuni între oameni, între prieteni, între soți, între părinți și copii, între vecini, între colegi. Nu există altă cale de depășire reală și în fapt a conflictelor, a tensiunilor, a certurilor decât iertarea. Iertarea este cea care elimină totul.
Nu poate fi înțeleasă însemnătatea vitală a iertării decât de aceia care au înțeles că cel mai important lucru pentru viața lor este relația cu cei din jur, și, mai mult decât atât, calitatea acestei relații. Cel care iubește cu adevărat, cel căruia i se topește inima de dor după o persoană dragă, cel care trăiește bucuria vederii prietenilor, acela va înțelege cât de necesară și benefică este iertarea pentru recuperarea relației, atunci când aceasta este afectată de slăbiciunile noastre sau de ispitele venite de la terți sau de la vrăjmașul."
Post binecuvantat si multa liniste sa aveti !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)

Last edited by cristiboss56; 16.03.2013 at 23:35:29.
Reply With Quote