Sa ne amintim ce a spus IPS Laurentiu despre vitro. Dansul, ca ierarh, este f.indreptatit in a spune ce e ortodox si ce nu este. Daca nici de dansul nu ascultam, atunci nu stiu unde o sa ajungem.
ÎPS Laurențiu, Arhiepiscopul Sibiului și Mitropolitul Ardealului
„Pentru prima dată în istorie, poporul român își poate întrezări sfârșitul”
Iubiții noștri fii sufletești,
Ne-a învrednicit Preamilostivul Dumnezeu să serbăm astăzi, cu bucurie sfântă, un mare și binecuvântat Praznic Împărătesc, Buna Vestire a venirii printre oameni a Celui fără de-nceput și veșnic – Domnul și Mântuitorul nostru Iisus Hristos.
Modul zămislirii Domnului nostru Iisus Hristos a fost mai presus de fire, nu printr-un părinte omenesc, ci prin lucrarea Sfântului Duh: „Duhul Sfânt va veni peste tine și puterea Celui Preaînalt te va umbri!” Luca 1:28.
Astăzi, în preacuratul trup al Preasfintei Fecioare se începe lucrarea întrupării Cuvântului lui Dumnezeu, Cel fără de trup. Astăzi, Domnul își începe trecerea prin Ușa cea ferecată, vestită de Proroci. Precum raza soarelui trece printr-un cristal, tot așa trece Domnul prin Preasfânta Fecioară și o preface în Maică a Sa, luminând-o și sfințind- o cu dumnezeiasca Sa slavă. Astăzi, Fecioara Maria devine Maică adevărată lui Dumnezeu cel adevărat, Născătoare de Dumnezeu desăvârșit, dar și om desăvârșit; și rămânând Fecioară, precum mai înainte de naștere, la fel în perioada nașterii și după naștere.
Cu adevărat, mare este taina Întrupării Domnului și pentru că ea îngemănează lucrarea mai presus de fire a Duhului Sfânt cu lucrarea firii, căci, smerindu-Se pe Sine și chip de rob luând, Mântuitorul a petrecut în preasfântul pântece al Maicii Sale cele nouă luni ale nașterii firești, asemenea fiecăruia dintre noi, arătândune, astfel, cât de importantă și binecuvântată este această primă perioadă a vieții omului.
Într-o zi ca aceasta, când Fiul lui Dumnezeu se face Fiu al omului, pentru noi și pentru a noastră mântuire, nu putem să nu amintim, cu adâncă durere, cât de mult s-au răspândit în poporul nostru păcatele împotriva nașterii de prunci. Refuzul de a avea copii sau, tot mai frecvent, limitarea la un singur copil – prin tot felul de mijloace și prin prunc-ucidere – se face deja simțit în declinul numeric al populației și în îmbătrânirea ei tot mai accentuată.
Pentru prima dată în istorie, poporul român își poate întrezări sfârșitul. Specialiștii consideră că, dacă situația actuală se menține, redresarea demografică nu va mai fi posibilă. Pe de altă parte, în societatea noastră atât de ostilă procreației, există persoane care doresc copii cu orice preț.
Desigur, infertilitatea este una dintre cele mai mari suferințe posibile. Cu toate acestea, „Programul național de sănătate pentru fertilizare in vitro și transfer de embrioni” precum și „Legea privind reproducerea umană asistată medical cu donator terț”, adoptate recent, nu fac decât să agraveze situația familiilor fără copii, ca și a întregului popor.
Fertilizarea în eprubetă sau in vitro, cum se numește, este o tehnologie experimentală periculoasă, cu costuri morale și materiale mari, și eficiență minimă. În primul rând, ea presupune omorârea unui număr mare de „prunci” în stadiul embrionar, altă formă a aceluiași păcat al avortului. În al doilea rând, sunt mari riscurile medicale și asupra femeilor care se supun acestor practici.
Există riscuri de sănătate și asupra copiilor care se vor naște, precum boli sau diferite malformații. În realitate, această tehnologie este o loterie, căci nimeni nu știe câte nașteri vor rezulta. Din punct de vedere spiritual, însă, implicațiile sunt și mai grave, prin faptul separării procreației de unirea conjugală și de voia lui Dumnezeu.
Însăși expresia „reproducere umană” (în loc de „procreație”) arată încercarea manipulării venirii pe lume a persoanei umane, refuzul de a o mai recunoaște ca dar al lui Dumnezeu. Legea despre care vorbim permite utilizarea materiei genetice a altor persoane decât cele care vor „beneficia” de rezultatul fertilizării, ca și posibilitatea ca sarcina să fie purtată, prin contract, de o terță mamă.
Într-un asemenea caz, procreația în sine devine o formă de „adulter biologic”, iar copilul astfel conceput va avea nu doi, ci trei, patru sau chiar cinci părinți – doi biologici, unul sau doi legali și, eventual, încă o mamă, cea „purtătoare”! În plus, donarea materiei genetice fiind anonimă, pot să apară situații de frați și surori vitregi, fii ai aceluiași părinte biologic, care printr-o eventuală căsătorie se vor afla, fără voia lor, în incest. De asemenea, accesul la procreația asistată medical a persoanelor necăsătorite, singure sau cupluri, subminează grav familia creștină și valorile ei morale.
|