Citat:
În prealabil postat de MihaiG
|
Este un sit care, in timp ce se pretinde catolic, sustine hirotonia femeilor, dupa cum declara insusi situl, in subpagina de deschidere. Avem, deci, o alerta care trebuie avuta in vedere.
Citat:
Iată și textul integral al canonului în română:
CANONUL 19 Sin. I ec. (ERETICII PAVLICHIENI)
în privința pavlichienilor care au alergat (s-au întors) mai pe urmă la soborniceasca Biserică,
|
Deci, este vorba de unii sectanti care au cerut sa fie reprimiti in Biserica Catolica
Citat:
se așază rânduială ca ei să fie neapărat botezați din nou. Iar dacă unii în timpul trecut s-au numărat în cler (au făcut parte din cler) și dacă se arată neîntinați și neprihăniți, după ce vor fi botezați din nou să se hirotonească de către episcopul Bisericii sobornicești. Dacă însă cercetarea i-ar găsi pe ei nepotriviți (nevrednici), se cuvine a-i caterisi pe ei.
|
Deci, acei barbati care erau considerati preoti in comunitatea sectanta, vor primi hirotonia ca preoti catolici, nihil obstant.
Citat:
Așijderea și în privința diaconițelor și peste tot în privința celor numărați (socotiți) în cler, să se observe aceeași rânduială (procedură). Am pomenit însă și pe diaconitele numărate (socotite) în cin (în cler, în schemă) cu toate că nu au nici o hirotesie, așa că acestea să fie socotite neapărat în*tre laici.
|
Inteleg de aici ca, in acea secta, existau doua categorii deosebite de femei care isi spuneau "diaconite" si erau considerate astfel in comunitatile respective:
-mai intai, erau diaconite care nu erau socotite in cler. Probabil ca ele slujeau la catehumenat si la botez, precum Phoebe, cea pomenita in Biblie.
-mai erau diaconite care erau socotite in cler, avand slujiri pe care le au si azi diaconii (ca asistenti ai presbiterilor).
Ultima propozitie ne spune ca acestea din urma sa fie socotite intre laici.
Am gasit aici un material mai in detaliu, insotit de comentarii clasice ale teologilor:
http://www.fordham.edu/halsall/basis/nicea1.txt