Citat:
Īn prealabil postat de AlinB
Ba este foarte adevarat.
Peste tot unde este vorba de sfintii inchisorile, se ajunge inevitabil la legionari si cat de buni au fost ei, ce patrioti si eroi adevarati, etc. binenteles se trec sub tacere crimele, o parte se pun in carca altora, etc.
Ca sa nu mai vorbim si de o doza de agresivitatea la adresa ierarhiei bisericesti, in duh neoprotestant, inca de cuviosi parinti, pustnici wannabe cu laptopuri si vrednici ortodocsi filostilisti.
Primul acatist care le-a fost compus, fara aprobarea Bisericii, tocmai la Miscarea Legionara face trimiterea de la bun inceput, iar criminalii legionari sunt transformati in eroi, martisi si ce e mai rau - sfinti.
Se pare ca cineva le-a atras totusi atentia ca sar calul, ca a aparut si o a doua varianta, imbunatatita - dar ma indoiesc ca are aprobarea vreunui ierarh.
Intentiile or fi bune in principiu, dar se pare ca o ducem atat de rau la capitolul resurse umane, incat oamenii care le pun in practic fac o mare bulibasela din care nu se mai intelege ce si cat este ortodoxie, nationalism, legionarism, politica sau duh sectar.
|
Spune-mi ce crime a savarsit Valeriu Gafencu. Dar ieromonahul Sandu Tudor? Nu crezi ca sari calul cand te aventurezi in astfel de afirmatii? Lui Dumnezeu nu-i putem noi dicta pe cine sa considere sfant si pe cine nu. Noi putem sa observam sau nu sfintenia altora in masura in care Dumnezeu ne permite acest lucru.
Roaga-te lui Dumnezeu sa-ti descopere adevarul despre Sfintii Inchisorilor si atat. Acatistele sunt niste imnuri adresate sfintilor pornite din evlavie. Adica eu ca si credincios trebuie sa-i cer voie episcopului sa ma rog la un sfant daca vad ca izvoraste mir din moastele lui? Ma rog prin cuvintele mele si ajung chiar mai repede la inima sfantului respectiv. Daca a fost compus vreun acatist, il citesc si pe acela mai ales daca sfantul respectiv m-a ajutat deja. Evlavia oficializata rezulta din evlavia populara si nu invers.
Intrucat noi traim in vremurile din urma, unii chiar cred ca pot sa dispuna ei insisi cine e sfant si cine nu, asa ca la partid. Noi ii cinstim pe sfintii anonimi ortodocsi, aceia multi care au suferit pentru Hristos pentru ca L-au iubit pe El, nu pentru ca au fost sau nu legionari ca atare sau etichetati astfel in scop de compromitere.
Unii se mira ca au existat preoti care au colaborat cu securitatea, dar uita sa-si aminteasca si faptul ca multi dintre aceia care au refuzat astfel de compromisuri au umplut temnitele gasindu-li-se acuza grave care sa justifice condamnarea abuziva.