View Single Post
  #360  
Vechi 13.06.2013, 09:24:56
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Scuze, Decebal, dar faptul ca ne citezi din Sf. Chiril al Alexandriei, nu te face, prin felul in care o percepi pe Maica Domnului mai putin neoprotestant.
Ce să vă spun!! :))) După ce am fost nebun și stilist, taliban și extremist, intolerant, sectar extremist ortodox, ba chiar capul unei astfel de rețele de sectari extremiști ortodocși, apoi filetist, pietist și sectant de interior, apoi neoprotestant, încep încetul cu încetul să mă stabilesc la "casa mea", neoprotestantismul fervent, sau după alții, "un amestec de gandire catolica, neoprotestanta, atee etc. asezonata (cateodata) cu citate din Sfintii ortodocsi si din Sfintii Parinti ortodocsi". Mare Ți-e grădina Doamne, și mulți i-au mai sărit pârleazul.

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Acum, cat am inteles si cat nu, Dumnezeu stie.
Așa sunt unii pe aici care trec cu așa o nonșalanță peste Sfinții Părinți. Mi-am spus punctul de vedere în postarea anterioară și mă îndoiesc că vreunul dintre cei care fac abstracție de Sfinții Părinți va pune vreodată la modul serios mâna pe studiul creștinismului.

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Eu nu am venit cu ideile mele in privinta efectelor umbririi Fecioarei Maria, ci le-am citit in lucrarea pe care am mentionat-o.
Doamnă, eu vă rog mult să încercați să mai și înțelegeți textele, nu doar să le citiți și să le citați, luându-vă după aparențe. V-am mai explicat și dumneavoastră și altora, că una este umbrirea Duhului și alta este primirea Duhului, aceea despre care vorbește Sf Apostol Ioan și Sf Chiril. Textele sfântului Chiril sunt atât de grăitoare, problema este că ele mai trebuie și citite și înțelese, că altfel aruncăm teologia ortodoxă autentică pe fereastră. V-am dat citate clare de la Sfântul Chiril care vorbesc tocmai despre această diferență dintre harul interior și cel exterior, precum și despre ceea ce înseamnă dăruirea Duhului după Învierea lui Hristos. Citatele, studiate la modul responsabil, sunt mai mult decât grăitoare. Dar am văzut că toți treceți peste ele ca și cum voi ați fi niște autorități mai mari decât Sfinții Părinți în teologia creștină.

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Ai citit-o, Decebal?
Ce parere ai despre aceasta lucrare?
Ti se pare ca e scrisa din pura superstitie, sau este argumentata teologic?
Pr. Staniloae este o somitate in teologie; indraznesti sa il faci superstitios?!?
Raspunde!
Ce să răspund? Nu am văzut nimic la Dumitru Stăniloae care să contrazică pe sfântul Chiril al Alexandriei sau să suțină ceea ce spuneți dumneavoastră, Cătălin, etc. Ca să fiu mai clar, așa cum greșit interpretați pe Sfântul Ioan Teologul și Evanghelia după Ioan, precum și pe Sfântul Chiril, așa greșit îl interpretați și pe Dumitru Stăniloae. Mie lucrurile îmi sunt foarte clare. Citatele pe care le-ați adus conțin idei la care am răspuns de n ori pe acest thread, doar vă faceți că nu vedeți sau că nu înțelegeți și reluați lucrurile de la capăt, ca și cum nu v-aș fi răspuns și ca și cum citatele pe care le-am dat nu ar fi suficient de lămuritoare.
Reply With Quote