Citat:
În prealabil postat de dobrin7m
daca se ia un citat al unui sfant rupt din context si bineinteles fara sa aratam cui raspunde Sfantul, sau la care parte a Scripturii raspunde Sfantul explicand , iata, cum intelegem complet aiurea.
Citatul de mai sus, nu se refera la iertare de pacate fara spovedanie, ci se refera la Cuvintele Scripturii din Matei Cap. IV pe care o talcuieste. Iata ce spune la Matei cap. 4.
|
Nu mi-am propus să comentez analiza lui la tot capitolul, ci doar să subliniez ideea Sfîntului care ne arată simplu că dacă Îi cerem Lui Dumnezeu cu credință iertarea păcatelor, El ne iartă pe loc, acum, nu mai tîrziu. Ori noi ne rugăm zilnic cerînd iertarea, dar oare și credem că Hristos ne iartă?
Asta am vrut să arăt, nu am vorbit împotriva Spovedaniei. Spovedania are rolul ei important în viața creștinului, dar rugăciunile zilnice din Biserică și din afara ei au și ele scopul de a ne curăți și mîntui sufletele pe moment, pînă ce următorul păcat ne desparte iarăși de Dumnezeu, după care cerem iară și iară iertare pe care o primim din nou și tot așa pînă la moarte.
Spune-mi, te rog frumos, cînd te rogi Lui Dumnezeu să te curățească de toată întinăciunea, să mîntuiască sufletul tău, să curățească păcatele tale, să-ți ierte fărădelegile, să-ți vindece sufletul șamd,
crezi tu din toată inima că Dumnezeu te
iartă /
curățește /
vindecă?