Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Pocainta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #11  
Vechi 06.08.2013, 01:17:13
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Nu stiu, am sa intreb.
Nu am mai auzit pana acum ca ar fi pacat.
Omul se tanguie de multe, si chiar daca altuia i se pare ca e aiurea poate omul chiar are un of pe care il marturiseste lui Dumnezeu.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #12  
Vechi 06.08.2013, 02:03:40
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Este păcat. Să spui de-aiurea ”Doamne...” este luarea Numelui în deșert. Nu e o rugăciune, căci dacă ar fi rugăciune nu ar fi în deșert.
Nu stiu daca iti dai seama dar "demonstratia" ta e "logica" circulara.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #13  
Vechi 06.08.2013, 02:05:36
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Am fost foarte surprins că există oameni care sînt convinși că păcatele ni se iartă numai prin Taina Spovedaniei. La început am crezut că e vorba de un caz singular, dar apoi mi-am dat seama că sînt mai mulți frați creștini și ortodocși ferm convinși că nu primesc altfel iertarea de la Dumnezeu.
"Altfel" inseamna "alternativ" sau "complementar"?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #14  
Vechi 06.08.2013, 17:39:57
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
"Altfel" inseamna "alternativ" sau "complementar"?
Complementar, evident.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #15  
Vechi 06.08.2013, 19:25:03
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Iertarea prin rugăciune acum. Astăzi, nu mîine, nu la viitoarea întîlnire cu preotul. Și prin preot se iartă păcatele, dar și prin rugăciunea particulară.

Sfîntul Ioan Gură de Aur - Scrieri / Omilii la Matei

”Să mergem, dar, și noi după Hristos, că și noi avem multe boli sufletești, pe care vrea să ni le vindece înainte de-a I-o cere. Că pentru asta vindecă bolile cele trupești, ca să izgonească pe cele sufletești. Să ne ducem, așadar, la El! Să nu-I cerem nimic pămîntesc, ci iertare de păcate! De-I cerem cu sîrguință, ne împlinește și acum cererea noastră.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.

Last edited by Florin-Ionut; 06.08.2013 at 19:27:07.
Reply With Quote
  #16  
Vechi 06.08.2013, 19:50:06
Ekaterina's Avatar
Ekaterina Ekaterina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.03.2012
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.284
Implicit

Un interviu audio cu Parintele Savatie, ce trateaza si subiectul topicului, in care se lamuresc multe lucruri importante.
http://www.youtube.com/watch?v=BQDRzeA-PMk
Reply With Quote
  #17  
Vechi 06.08.2013, 19:57:16
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Ekaterina,

Citat:
În prealabil postat de Ekaterina Vezi mesajul
Un interviu audio cu Parintele Savatie, ce trateaza si subiectul topicului, in care se lamuresc multe lucruri importante.
http://www.youtube.com/watch?v=BQDRzeA-PMk
M-aș bucura dacă ai puncta cîteva din ideile prezentate care vorbesc la subiectul de față. Aici nu prea pot asculta nici la serviciu, nici acasă o conferință de o oră.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #18  
Vechi 06.08.2013, 21:58:40
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Iertarea prin rugăciune acum. Astăzi, nu mîine, nu la viitoarea întîlnire cu preotul. Și prin preot se iartă păcatele, dar și prin rugăciunea particulară.

Sfîntul Ioan Gură de Aur - Scrieri / Omilii la Matei

”Să mergem, dar, și noi după Hristos, că și noi avem multe boli sufletești, pe care vrea să ni le vindece înainte de-a I-o cere. Că pentru asta vindecă bolile cele trupești, ca să izgonească pe cele sufletești. Să ne ducem, așadar, la El! Să nu-I cerem nimic pămîntesc, ci iertare de păcate! De-I cerem cu sîrguință, ne împlinește și acum cererea noastră.
daca se ia un citat al unui sfant rupt din context si bineinteles fara sa aratam cui raspunde Sfantul, sau la care parte a Scripturii raspunde Sfantul explicand , iata, cum intelegem complet aiurea.

Citatul de mai sus, nu se refera la iertare de pacate fara spovedanie, ci se refera la Cuvintele Scripturii din Matei Cap. IV pe care o talcuieste. Iata ce spune la Matei cap. 4.

"12. Și Iisus, auzind că Ioan a fost întemnițat, a plecat în Galileea.
13. Și părăsind Nazaretul, a venit de a locuit în Capernaum, lângă mare, în hotarele lui Zabulon și Neftali,
14. Ca să se împlinească ce s-a zis prin Isaia proorocul care zice:
15. "Pământul lui Zabulon și pământul lui Neftali spre mare, dincolo de Iordan, Galileea neamurilor;
16. Poporul care stătea în întuneric a văzut lumină mare și celor ce ședeau în latura și în umbra morții lumină le-a răsărit".
17. De atunci a început Iisus să propovăduiască și să spună: Pocăiți-vă, căci s-a apropiat împărăția cerurilor.
18. Pe când umbla pe lângă Marea Galileii, a văzut pe doi frați, pe Simon ce se numește Petru și pe Andrei, fratele lui, care aruncau mreaja în mare, căci erau pescari.
19. Și le-a zis: Veniți după Mine și vă voi face pescari de oameni.
20. Iar ei, îndată lăsând mrejele, au mers după El.
21. Și de acolo, mergând mai departe, a văzut alți doi frați, pe Iacov al lui Zevedeu și pe Ioan fratele lui, în corabie cu Zevedeu, tatăl lor, dregându-și mrejele și i-a chemat.
22. Iar ei îndată, lăsând corabia și pe tatăl lor, au mers după El.
23. Și a străbătut Iisus toată Galileea, învățând în sinagogile lor și propovăduind Evanghelia împărăției și tămăduind toată boala și toată neputința în popor.
24. Și s-a dus vestea despre El în toată Siria, și aduceau la El pe toți cei ce se aflau în suferințe, fiind cuprinși de multe feluri de boli și de chinuri, pe demonizați, pe lunatici, pe slăbănogi, și El îi vindeca.
25. Și mulțimi multe mergeau după El, din Galileea, din Decapole, din Ierusalim, din Iudeea și de dincolo de Iordan."

Iar Sf. Ioan Gura de Aur spune:

"Să mergem dar și noi după Hristos, că și
noi avem multe boli sufletești, pe care vrea să ni
le vindece înainte de-a I-o cere. Că pentru asta
vindecă bolile cele trupești, ca să izgonească pe
cele sufletești. Să ne ducem așadar, la El ! Să nu-I
cerem nimic pământesc, ci iertare de păcate ! De-I
cerem cu sârguință, ne împlinește și acum cererea
noastră.
Atunci vestea despre El s-a răspândit în
toată Siria (Matei 4, 24); acum în toată lumea.
Sirienii, când au auzit că vindecă pe îndrăciți, au
alergat la El, dar tu, care știi cu mult mai bine
decât sirienii puterea lui Hristos, tu nu te scoli, tu
nu alergi ? Sirienii își părăseau țara, prietenii și
rudele, dar tu nu te înduri nici casa să ți-o
părăsești, ca să te duci la El și să primești cu mult
mai multe daruri ? Dar, mai bine spus, nici asta nu
ți-o cer, ci-ți cer numai să-ți lași răul tău obicei !
Chiar rămânând acasă poți ușor să te mântui cu
toți ai tăi ! Când ni-i bolnav trupul, facem totul și
ne zbatem ca să scăpăm de suferințe; dar când ni-i
bolnav sufletul, amânăm și nu ne sinchisim. De
aceea nu scăpăm nici de bolile trupești, pentru că
pentru noi sunt fără importanță cele necesare, iar
cele fără importanță, necesare. Lăsăm izvorul
păcatelor și curățim râurile. Că pricina bolilor
trupești este păcatul cuibărit în suflet a arătat-o
slăbănogul de treizeci și opt de ani (Ioan 5, 2-15),
bolnavul coborât prin acoperiș (Luca 5, 18-25),
iar înainte de toți Cain (Facere 4, 8). Dovezi
despre adevărul acesta găsești câte vrei și unde
vrei. Să secăm dar izvorul păcatelor și vom opri
toate pâraiele bolilor trupești. Nu vei pune capăt
numai bolilor, ci și păcatului mai mult decât bolii,
pe cât este sufletul mai bun decât trupul.
Să ne ducem dar la Hristos și acum; să-l
rugăm să ne întărească slăbănogitul nostru suflet;
și lăsând la o parte toate cele trupești, să-I vorbim
numai de cele duhovnicești. IIar dacă le vrei
neapărat și pe cele trupești, îngrijește-te de ele
după cele duhovnicești. "

Este indemnul Sfantului de a se trezi oamenii, de a se pocai, de a se indrepta spre Biserica, de a nu mai fi caldicei cum sunt si astazi multi, de a trai crestineste. De aceea este comentariu la Matei cap. IV pentru ca acolo se arata ca pana si sirienii credeau in tamaduirile minunate ale lui Hristos. Nicidecum nu este indemnul de a nu mai marturisi pacate prin taina spovedaniei.

este un indemn si chemare de a veni in Biserica lui Hristos unde putem primi iertare de pacate. Adica fa-te crestin sau daca esti, traieste crestineste si pocaieste-te daca voiesti sa iti fie iertate pacatele si sa te mantui.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca

Last edited by dobrin7m; 06.08.2013 at 22:37:00.
Reply With Quote
  #19  
Vechi 06.08.2013, 22:33:33
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Este vorba despre Omilia XIV din Omilii la Matei.

In omilie, in continuare, se vorbeste despre pacat si despre constientizarea pacatului, despre darul vederii pacatelor si despre chemarea la pocainta, indreptare si curatire a sufletului. De aceea spune Sfantul:
" Nimeni din cei care nu si-au sters aici pe pamant pacatele, nu poate scapa dincolo de pedeapsa. , ci, dupa cum cei din inchisori sunt dusi cu lanturile lor la tribunal, tot asa toate sufletele, cand pleaca de aici sunt duse la infricosatorul scaun de judecata, avand in jurul lor fel de fel de lanturi de pacate.
Viata de aici nu-i deloc mai buna decat o inchisoare; ci dupa cum atunci cand intram in locasul acela ii vedem pe toti inlantuiti cu lanturi, tot asa si in lume, daca am indeparta tot invelisul care acopera fata lumii si al oamenilor, am intra in viata fiecaruia, in sufletul fiecaruia, atunci am vedea ca fiecare este inlantuit cu lanturi mai grele, decat cele de fier.; dar mai ales daca ai intra in sufletele bogatasilor ai vedea ca atat sunt mai inlantuiti cu cat sunt mai bogati. dce bine ar fi de ai putea citi gandurile sufletului lui! I-ai vedea sufletul nu numai inlantuit ci si murdar, intinat si plin de stricaciuni." (pag.171)
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #20  
Vechi 06.08.2013, 22:33:42
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
daca se ia un citat al unui sfant rupt din context si bineinteles fara sa aratam cui raspunde Sfantul, sau la care parte a Scripturii raspunde Sfantul explicand , iata, cum intelegem complet aiurea.

Citatul de mai sus, nu se refera la iertare de pacate fara spovedanie, ci se refera la Cuvintele Scripturii din Matei Cap. IV pe care o talcuieste. Iata ce spune la Matei cap. 4.
Nu mi-am propus să comentez analiza lui la tot capitolul, ci doar să subliniez ideea Sfîntului care ne arată simplu că dacă Îi cerem Lui Dumnezeu cu credință iertarea păcatelor, El ne iartă pe loc, acum, nu mai tîrziu. Ori noi ne rugăm zilnic cerînd iertarea, dar oare și credem că Hristos ne iartă?

Asta am vrut să arăt, nu am vorbit împotriva Spovedaniei. Spovedania are rolul ei important în viața creștinului, dar rugăciunile zilnice din Biserică și din afara ei au și ele scopul de a ne curăți și mîntui sufletele pe moment, pînă ce următorul păcat ne desparte iarăși de Dumnezeu, după care cerem iară și iară iertare pe care o primim din nou și tot așa pînă la moarte.

Spune-mi, te rog frumos, cînd te rogi Lui Dumnezeu să te curățească de toată întinăciunea, să mîntuiască sufletul tău, să curățească păcatele tale, să-ți ierte fărădelegile, să-ți vindece sufletul șamd, crezi tu din toată inima că Dumnezeu te iartă / curățește / vindecă?
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
Răspunde