![]() |
![]() |
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Nu stiu, am sa intreb.
Nu am mai auzit pana acum ca ar fi pacat. Omul se tanguie de multe, si chiar daca altuia i se pare ca e aiurea poate omul chiar are un of pe care il marturiseste lui Dumnezeu.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Nu stiu daca iti dai seama dar "demonstratia" ta e "logica" circulara.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Iertarea prin rugăciune acum. Astăzi, nu mîine, nu la viitoarea întîlnire cu preotul. Și prin preot se iartă păcatele, dar și prin rugăciunea particulară.
Sfîntul Ioan Gură de Aur - Scrieri / Omilii la Matei ”Să mergem, dar, și noi după Hristos, că și noi avem multe boli sufletești, pe care vrea să ni le vindece înainte de-a I-o cere. Că pentru asta vindecă bolile cele trupești, ca să izgonească pe cele sufletești. Să ne ducem, așadar, la El! Să nu-I cerem nimic pămîntesc, ci iertare de păcate! De-I cerem cu sîrguință, ne împlinește și acum cererea noastră.”
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. Last edited by Florin-Ionut; 06.08.2013 at 19:27:07. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Un interviu audio cu Parintele Savatie, ce trateaza si subiectul topicului, in care se lamuresc multe lucruri importante.
http://www.youtube.com/watch?v=BQDRzeA-PMk |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Ekaterina,
Citat:
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citatul de mai sus, nu se refera la iertare de pacate fara spovedanie, ci se refera la Cuvintele Scripturii din Matei Cap. IV pe care o talcuieste. Iata ce spune la Matei cap. 4. "12. Și Iisus, auzind că Ioan a fost întemnițat, a plecat în Galileea. 13. Și părăsind Nazaretul, a venit de a locuit în Capernaum, lângă mare, în hotarele lui Zabulon și Neftali, 14. Ca să se împlinească ce s-a zis prin Isaia proorocul care zice: 15. "Pământul lui Zabulon și pământul lui Neftali spre mare, dincolo de Iordan, Galileea neamurilor; 16. Poporul care stătea în întuneric a văzut lumină mare și celor ce ședeau în latura și în umbra morții lumină le-a răsărit". 17. De atunci a început Iisus să propovăduiască și să spună: Pocăiți-vă, căci s-a apropiat împărăția cerurilor. 18. Pe când umbla pe lângă Marea Galileii, a văzut pe doi frați, pe Simon ce se numește Petru și pe Andrei, fratele lui, care aruncau mreaja în mare, căci erau pescari. 19. Și le-a zis: Veniți după Mine și vă voi face pescari de oameni. 20. Iar ei, îndată lăsând mrejele, au mers după El. 21. Și de acolo, mergând mai departe, a văzut alți doi frați, pe Iacov al lui Zevedeu și pe Ioan fratele lui, în corabie cu Zevedeu, tatăl lor, dregându-și mrejele și i-a chemat. 22. Iar ei îndată, lăsând corabia și pe tatăl lor, au mers după El. 23. Și a străbătut Iisus toată Galileea, învățând în sinagogile lor și propovăduind Evanghelia împărăției și tămăduind toată boala și toată neputința în popor. 24. Și s-a dus vestea despre El în toată Siria, și aduceau la El pe toți cei ce se aflau în suferințe, fiind cuprinși de multe feluri de boli și de chinuri, pe demonizați, pe lunatici, pe slăbănogi, și El îi vindeca. 25. Și mulțimi multe mergeau după El, din Galileea, din Decapole, din Ierusalim, din Iudeea și de dincolo de Iordan." Iar Sf. Ioan Gura de Aur spune: "Să mergem dar și noi după Hristos, că și noi avem multe boli sufletești, pe care vrea să ni le vindece înainte de-a I-o cere. Că pentru asta vindecă bolile cele trupești, ca să izgonească pe cele sufletești. Să ne ducem așadar, la El ! Să nu-I cerem nimic pământesc, ci iertare de păcate ! De-I cerem cu sârguință, ne împlinește și acum cererea noastră. Atunci vestea despre El s-a răspândit în toată Siria (Matei 4, 24); acum în toată lumea. Sirienii, când au auzit că vindecă pe îndrăciți, au alergat la El, dar tu, care știi cu mult mai bine decât sirienii puterea lui Hristos, tu nu te scoli, tu nu alergi ? Sirienii își părăseau țara, prietenii și rudele, dar tu nu te înduri nici casa să ți-o părăsești, ca să te duci la El și să primești cu mult mai multe daruri ? Dar, mai bine spus, nici asta nu ți-o cer, ci-ți cer numai să-ți lași răul tău obicei ! Chiar rămânând acasă poți ușor să te mântui cu toți ai tăi ! Când ni-i bolnav trupul, facem totul și ne zbatem ca să scăpăm de suferințe; dar când ni-i bolnav sufletul, amânăm și nu ne sinchisim. De aceea nu scăpăm nici de bolile trupești, pentru că pentru noi sunt fără importanță cele necesare, iar cele fără importanță, necesare. Lăsăm izvorul păcatelor și curățim râurile. Că pricina bolilor trupești este păcatul cuibărit în suflet a arătat-o slăbănogul de treizeci și opt de ani (Ioan 5, 2-15), bolnavul coborât prin acoperiș (Luca 5, 18-25), iar înainte de toți Cain (Facere 4, 8). Dovezi despre adevărul acesta găsești câte vrei și unde vrei. Să secăm dar izvorul păcatelor și vom opri toate pâraiele bolilor trupești. Nu vei pune capăt numai bolilor, ci și păcatului mai mult decât bolii, pe cât este sufletul mai bun decât trupul. Să ne ducem dar la Hristos și acum; să-l rugăm să ne întărească slăbănogitul nostru suflet; și lăsând la o parte toate cele trupești, să-I vorbim numai de cele duhovnicești. IIar dacă le vrei neapărat și pe cele trupești, îngrijește-te de ele după cele duhovnicești. " Este indemnul Sfantului de a se trezi oamenii, de a se pocai, de a se indrepta spre Biserica, de a nu mai fi caldicei cum sunt si astazi multi, de a trai crestineste. De aceea este comentariu la Matei cap. IV pentru ca acolo se arata ca pana si sirienii credeau in tamaduirile minunate ale lui Hristos. Nicidecum nu este indemnul de a nu mai marturisi pacate prin taina spovedaniei. este un indemn si chemare de a veni in Biserica lui Hristos unde putem primi iertare de pacate. Adica fa-te crestin sau daca esti, traieste crestineste si pocaieste-te daca voiesti sa iti fie iertate pacatele si sa te mantui.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 06.08.2013 at 22:37:00. |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Este vorba despre Omilia XIV din Omilii la Matei.
In omilie, in continuare, se vorbeste despre pacat si despre constientizarea pacatului, despre darul vederii pacatelor si despre chemarea la pocainta, indreptare si curatire a sufletului. De aceea spune Sfantul: " Nimeni din cei care nu si-au sters aici pe pamant pacatele, nu poate scapa dincolo de pedeapsa. , ci, dupa cum cei din inchisori sunt dusi cu lanturile lor la tribunal, tot asa toate sufletele, cand pleaca de aici sunt duse la infricosatorul scaun de judecata, avand in jurul lor fel de fel de lanturi de pacate. Viata de aici nu-i deloc mai buna decat o inchisoare; ci dupa cum atunci cand intram in locasul acela ii vedem pe toti inlantuiti cu lanturi, tot asa si in lume, daca am indeparta tot invelisul care acopera fata lumii si al oamenilor, am intra in viata fiecaruia, in sufletul fiecaruia, atunci am vedea ca fiecare este inlantuit cu lanturi mai grele, decat cele de fier.; dar mai ales daca ai intra in sufletele bogatasilor ai vedea ca atat sunt mai inlantuiti cu cat sunt mai bogati. dce bine ar fi de ai putea citi gandurile sufletului lui! I-ai vedea sufletul nu numai inlantuit ci si murdar, intinat si plin de stricaciuni." (pag.171)
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#20
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Asta am vrut să arăt, nu am vorbit împotriva Spovedaniei. Spovedania are rolul ei important în viața creștinului, dar rugăciunile zilnice din Biserică și din afara ei au și ele scopul de a ne curăți și mîntui sufletele pe moment, pînă ce următorul păcat ne desparte iarăși de Dumnezeu, după care cerem iară și iară iertare pe care o primim din nou și tot așa pînă la moarte. Spune-mi, te rog frumos, cînd te rogi Lui Dumnezeu să te curățească de toată întinăciunea, să mîntuiască sufletul tău, să curățească păcatele tale, să-ți ierte fărădelegile, să-ți vindece sufletul șamd, crezi tu din toată inima că Dumnezeu te iartă / curățește / vindecă?
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|