View Single Post
  #8  
Vechi 05.06.2014, 21:34:26
AlbertX AlbertX is offline
Banned
 
Data înregistrării: 14.05.2014
Locație: Sibiu
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.066
Implicit

Extras din http://ebooks.unibuc.ro/istorie/ioanis/11.htm

Prezentare succintă a modelului creaționist

Modelul creaționist postulează o perioadă specială de creație la început, inclusiv în această perioadă s-au stabilit toate legile de bază ale naturii și toate categoriile naturii (incluzând speciile majore de plante și animale). Omul a fost special creat într-un proces care a durat puțin. Odată ce creația s-a terminat, acest proces al creației s-a conservat prin două legi energetice prin care Creatorul susține și menține baza sistemului de El creat. Aceste două legi sunt: legea conservării energiei și respectiv legea entropiei (ultima arată că energia folosibilă pentru lucrul mecanic este în continuă descreștere în univers).

... Așa cum am arătat, după primele aselenizări în care s-au folosit stații automate de recoltat roci, s-a produs un șoc și o "trezire” a multor savanți care au început să aibă îndoieli privitoare la modelul evoluționist acceptat în mod oficial în scoală, universitate și mediile academice în toate țările lumii.

Pământul în timp a avut o serie de convulsii catastrofice, cea mai importantă în consecințe fiind potopul.

Succint, se poate afirma că modelul creaționist este caracterizat prin: supranatural, direcționat din afară, cu scop clar al creației, complet, aplicabil universal. Sistemul este direcționat ireversibil, cu o degradare în timp a creației, condusă de legea entropiei.

Prezentarea succintă a modelului evoluționist

Modelul evoluționist încearcă să explice originea, printr-o dezvoltare a tuturor lucrurilor în termenii legilor naturale și a proceselor care operează astăzi la fel cum au operat în trecut.

Acest model nu permite existenta sau influenta unui agent extern sau a unui Creator. Universul în toate aspectele, evoluează el singur spre nivele mai ridicate ale ordinii. Conform acestui model, orice lucru din cosmos, de la corpurile cerești până la existenta umană, s-au dezvoltat și continuă să se dezvolte prin procesele evoluționiste[7].

"Evoluția cuprinde toate stagiile de dezvoltare ale universului: cosmic, biologic, uman și cultural.. Viata este un produs al evoluției naturii anorganice și omul un produs al evoluției vieții"[8]. Sau o altă definiție: "Evoluția în sens extins poate fi definită ca un proces ireversibil, esențial și direcționat în timp, în care cursul lui duce la creșterea varietății și la un nivel superior de organizare a produselor sale"[9].

Sumar se poate spune că: evoluția este naturală, autoconținută, fără un scop dinainte cunoscut, direcțională, universală și continuă. Pământul în timpul existentei sale a fost dominat de uniformitarism.

Impactul gândirii evoluționiste

Mulți oameni de știință, profesori și cadre din învățământul universitar și liceal, consideră și în prezent, creaționismul drept o religie pe când evoluționismul drept știință. Prezentarea corectă, cinstită a punctelor de vedere creaționist și respectiv evoluționist despre primele origini reprezintă o mare responsabilitate pentru educația tineretului. De sute de ani oamenii au fost învățați că toate lucrurile au fost create de Dumnezeu. Charles Darwin, fondatorul evoluționismului clasic a acceptat în tinerețe explicarea teistică a primelor origini. Tânărul Darwin se ruga lui Dumnezeu ca să-i dea suport de ghidare în munca sa de cercetare. El în tinerețe considera Biblia drept o autoritate necontestată.

Dar în perioada sa de maturitate s-a schimbat. El treptat a început să se îndoiască de posibilitatea creerii ființelor de către Dumnezeu, și a început să admită că ceea ce a dus la existenta florei și faunei actuale de pe pământ s-ar datora legilor naturale de evoluție. Prima lui schimbare în credința creației, a apărut în timpul călătoriei lui cu vasul H.M.S. Beagle, în jurul lumii.

In această perioadă el a studiat cu atenție două volume: din lucrarea lui Charles Lyell despre schimbările geologice și o carte a lui Thomas Malthus despre consumarea hranei de către diferite populații din lume și a făcut observații privitoare la structurile geologice, a florei și faunei din America de Sud și Insulele Galapagos din Oceanul Pacific.

In final el și-a schimbat concepția sa privitoare la creație, susținând că interacțiunea diferitelor viețuitoare în mediul natural a dus în timp la schimbarea organismelor lor, unele organe atrofiindu-se pe când altele s-au dezvoltat, astfel că, a susținut el, au apărut noi specii de plante și animale. Acest proces imaginat de el, a fost denumit selecția naturală.

In timp, contemporanii săi, așa cum a notat filozoful Herbert Spencer, au adoptat supoziția: "...în natură în lupta pentru existentă, supraviețuiesc cei care se adaptează cel mai repede și bine."

Această idee a lui Darwin, a fost repede acceptată de englezii victorieni, contemporani lui, care au cunoscut destul de multe lucruri despre: războaie, dezastre naturale, condițiile meteorologice, etc.

O altă cauză a acceptării ușoare a ideii lui Darwin, fără o analiză științifică profundă, a fost și faptul că englezii au putut accepta ușor selecția naturală a plantelor și animalelor făcând o analogie (bineînțeles incorectă) între această selecție naturală și selecția organismelor domestice dirijată de om, după criterii clare de selecție.

Dar Darwin niciodată nu a stabilit științific că selecția ar fi demonstrat o evoluție a speciilor de plante și animale. El doar a prezentat o serie de idei care să justifice credința sa de bază.

De fapt până în prezent, nici un om de știința n-a fost capabil prin studii, argumente și observații științifice să demonstreze apariția de noi genuri de organisme vii (doar îmbunătățiri în cadrul aceleași specii.

Cu toate acestea, nici un autor din secolul al XIX-lea nu a avut o influentă mai mare asupra oamenilor de știință din aproape toate domeniile, ca cele două cărți ale lui Darwin: "The Origin of Species" [5 ] și "The Descent of Man"[11,12,13 pag.5].

Darwinismul a fost mai târziu adaptat de neodarwiniști ca să răspundă mai bine criticilor oamenilor de știință și această variantă modernă a primit titulatura: "Teoria sintetică modernă a evoluției".

Punctul de vedere evoluționist a fost extins asupra întregului domeniu al cunoașterii, astfel că se vorbește de "evoluționismul total", care include evoluția sistemului stelar, evoluția moleculară, evoluția organică, evoluția culturală, economică, politică, etc.

In prezent neodarwiniștii, au părăsit conceptul de evoluție continuă în timp îndelungat, care să asigure evoluția lumii organice de la atomi spre om. Ei acceptă în prezent situații supranaturale în anumite faze ale evoluției. Astfel s-au introdus concepte supranaturale printre care enumerăm: "Big-bang”-ul care ar explica apariția universului printr-o explozie a unei particule foarte dense, și care apoi s-a extins în spațiu și s-au creat sistemele solare cu sateliții lor, salturi de la o specie la alta etc.

Deci modelul evoluționist modern nu dorește să accepte fenomenul supranatural de creație inițială, dar în schimb, acceptă pe parcursul evoluției anumite fenomene supranaturale, care să asigure stabilitatea modelului la criticile științifice tot mai puternice ce i se aduc.

Impactul în știință

In multiple ramuri ale științei, impactul gândirii evoluționiste a fost aproape complet. Scriitori influienți, lideri ai conceptului evoluționist: Julian Huxley, Theodosius Dobzhanski și Pierre Teilhand de Chardin au avut o puternică influentă în diferite domenii ale biologiei și a altor domenii științifice învecinate. Ei au reușit să impună în programul de învățământ mediu și universitar, precum și în comunicările științifice și de mass-media această gândire.

Revista la care au colaborat toți marii susținători ai modelului evoluționist a fost The Origin of Species și aceasta pentru o perioadă lungă de timp, de la apariția ei în 1859 și până în prezent. Au colaborat la această revistă în primul rând darwiniștii și apoi neodarwiniștii și respectiv creatorii modelului sintetic evoluționist.

Influența evoluționismului a creat confuzii în geologie, când pur și simplu, s-a adoptat metoda datării rocilor în funcție doar de fosilele găsite, fără să se tină cont că ordinea apariției fosilelor este doar o ipoteză sau model propus de evoluționiști.

Desigur, în prezent influența evoluționiștilor în știință este în continuă scădere, mai ales după anul 1970, când a început dezvoltarea impetuoasă a studiilor pentru întocmirea modelului complex creaționist în SUA și Canada.

Așa cum am arătat, după primele aselenizări în care s-au folosit stații automate de recoltat roci, s-a produs un șoc și o "trezire” a multor savanți care au început să aibă îndoieli privitoare la modelul evoluționist acceptat în mod oficial în scoală, universitate și mediile academice în toate țările lumii.

Va recomand sa cititi continuarea aici: http://ebooks.unibuc.ro/istorie/ioanis/11.htm

Last edited by AlbertX; 05.06.2014 at 21:41:28.