Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Cultura, Arta, Stiinta > Teologie si Stiinta
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #391  
Vechi 05.06.2014, 21:26:28
AlbertX AlbertX is offline
Banned
 
Data înregistrării: 14.05.2014
Locație: Sibiu
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.066
Implicit

Extras din: http://ebooks.unibuc.ro/istorie/ioanis/11.htm

Comparația modelelor creaționist si evoluționist

Așa cum va rezulta din lucrare, este imposibil să se demonstreze prin metode științifice care model este corect, aceasta din cauză că în esență metoda științifică de analiză se bazează pe observația experimentală și deci pe repetabilitate.

Rezultă clar că un investigator științific cât ar fi de genial și răbdător în munca sa de câteva zeci de ani, nu va putea niciodată să observe repetabilitatea originilor, indiferent în ce domeniu ar dori s-o determine.

Cu toate că este important ca omenirea să posede o filozofie a originilor, aceasta poate fi dobândită individual doar prin credință și nu prin cunoaștere, acceptând unul sau altul din modele.

Dacă un pragmatic care insistă că el crede doar în ce el poate vedea, el de fapt crede că pragmatismul este cea mai bună și corectă filozofie, cu toate că în acest caz el nu ar trebui să creadă în atomii invizibili sau în alte abstracții, cum ar fi viitorul. Ca o consecința a observației, credința în ceva este necesară pentru o minte sănătoasă cu adevărat. Deci o filozofie a vieții este o filozofie și nu un experiment științific.

Din acest punct de vedere, putem afirma:

- Modelul creaționist nu poate fi demonstrat întrucât creația nu se mai produce în prezent ca să fie observabilă, ea s-a produs o dată, în trecut și acest fenomen nu este accesibil metodei științifice de cercetare. Este imposibil în prezent să se imagineze un experiment științific care să descrie procesul creației nu numai pentru om care ar fi cel mai complicat, dar nici pentru cele mai simple viețuitoare;

- Modelul evoluționist nu poate fi demonstrat, întrucât dacă evoluția se produce și azi, ea operează prea încet ca să fie măsurabilă. Tranziția unui tip de organism într-un organism de tip superior, presupune milioane de ani și nici o echipă de cercetători nu se poate încumeta să înceapă un astfel de experiment.

Câteva observații referitoare la modelul evoluționist:

a. Evoluția operează așa de încet pentru observația științifică încât chiar unul din cei mai mari savanți evoluționiști, Theodosius Dobzhanski [2 ] admite: "Aplicabilitatea metodei experimentale la studiul acestor procese istorice unice este restrânsă puternic înainte de orice altceva de către intervalul așa de scurt al vieții unui experimentator". Deci se admite de către evoluționiști că metoda experimentală este imposibil de aplicat în cazul evoluției.

b. Modelul evoluționist este o dogmă incapabilă de a demonstra falsitatea sau eroarea, așa cum pretinde metoda științifică de analiză. In [3], Paul Erlich unul din biologii moderni arată: "Teoria noastră a evoluționismului a devenit una pentru care nu poate fi verificată eroarea ei (nu poate fi falsificabilă) prin observațiile posibile ...Ideile evoluționiste au devenit o parte a dogmei evoluționiste acceptată de cei mai mulți dintre noi ca o parte a perfecționării noastre.” Peter Medawar [4 ] arată că nu există un test al evoluționismului. "Sunt obiecții: filozofică și metodologică la teoria evoluționista... Este atât de dificil să imaginezi ori să cercetezi un episod evoluționist care să poată explica formularea neodarwinistă.” Cu alte cuvinte, ambele: gâtul lung al girafei cât și gâtul scurt al hipopotamului pot fi admise ca explicabile prin selecția naturală. Adică, o teorie care încorporează orice lucru real, explică nimic [1,pag7]. Aceasta este o tautologie.

c. Evoluționismul este un sistem autoritar care trebuie crezut. Profesorul evoluționist englez H. Matthews recunoaște în prefața cărții sale[5]: "Credința în evoluție reprezintă o paralela exactă cu credința în creația specială, ambele au concepte pentru care credincioșii ei cunosc că este adevărată, dar pe care până în prezent n-o pot demonstra."

d. Motivul pentru care modelul evoluționist a fost și este încă acceptat de o mare parte dintre savanți, nu este justificat doar de evidente științifice. Astfel D. M. Wattson unul dintre cei mai mari atei și evoluționiști face remarca[6]: "Astfel dacă vom face o paralelă a teoriei evoluției cu ea însuși, ea este o teorie universal acceptată, nu din cauză că adevărul ei poate fi demonstrat logic și coerent, ci din cauză că singura ei alternativă, creaționismul este clar incredibil. Cu alte cuvinte dacă nu există Creator, atunci în mod special creația este incredibilă. În prezent putem spune că există o serie mare de savanți, care găsesc că este mai ușor să crezi în divinitatea omnipotentului Creator decât în divinitatea profesorului Wattson.

Va recomand sa cititi continuarea aici: http://ebooks.unibuc.ro/istorie/ioanis/11.htm
  #392  
Vechi 05.06.2014, 21:34:26
AlbertX AlbertX is offline
Banned
 
Data înregistrării: 14.05.2014
Locație: Sibiu
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.066
Implicit

Extras din http://ebooks.unibuc.ro/istorie/ioanis/11.htm

Prezentare succintă a modelului creaționist

Modelul creaționist postulează o perioadă specială de creație la început, inclusiv în această perioadă s-au stabilit toate legile de bază ale naturii și toate categoriile naturii (incluzând speciile majore de plante și animale). Omul a fost special creat într-un proces care a durat puțin. Odată ce creația s-a terminat, acest proces al creației s-a conservat prin două legi energetice prin care Creatorul susține și menține baza sistemului de El creat. Aceste două legi sunt: legea conservării energiei și respectiv legea entropiei (ultima arată că energia folosibilă pentru lucrul mecanic este în continuă descreștere în univers).

... Așa cum am arătat, după primele aselenizări în care s-au folosit stații automate de recoltat roci, s-a produs un șoc și o "trezire” a multor savanți care au început să aibă îndoieli privitoare la modelul evoluționist acceptat în mod oficial în scoală, universitate și mediile academice în toate țările lumii.

Pământul în timp a avut o serie de convulsii catastrofice, cea mai importantă în consecințe fiind potopul.

Succint, se poate afirma că modelul creaționist este caracterizat prin: supranatural, direcționat din afară, cu scop clar al creației, complet, aplicabil universal. Sistemul este direcționat ireversibil, cu o degradare în timp a creației, condusă de legea entropiei.

Prezentarea succintă a modelului evoluționist

Modelul evoluționist încearcă să explice originea, printr-o dezvoltare a tuturor lucrurilor în termenii legilor naturale și a proceselor care operează astăzi la fel cum au operat în trecut.

Acest model nu permite existenta sau influenta unui agent extern sau a unui Creator. Universul în toate aspectele, evoluează el singur spre nivele mai ridicate ale ordinii. Conform acestui model, orice lucru din cosmos, de la corpurile cerești până la existenta umană, s-au dezvoltat și continuă să se dezvolte prin procesele evoluționiste[7].

"Evoluția cuprinde toate stagiile de dezvoltare ale universului: cosmic, biologic, uman și cultural.. Viata este un produs al evoluției naturii anorganice și omul un produs al evoluției vieții"[8]. Sau o altă definiție: "Evoluția în sens extins poate fi definită ca un proces ireversibil, esențial și direcționat în timp, în care cursul lui duce la creșterea varietății și la un nivel superior de organizare a produselor sale"[9].

Sumar se poate spune că: evoluția este naturală, autoconținută, fără un scop dinainte cunoscut, direcțională, universală și continuă. Pământul în timpul existentei sale a fost dominat de uniformitarism.

Impactul gândirii evoluționiste

Mulți oameni de știință, profesori și cadre din învățământul universitar și liceal, consideră și în prezent, creaționismul drept o religie pe când evoluționismul drept știință. Prezentarea corectă, cinstită a punctelor de vedere creaționist și respectiv evoluționist despre primele origini reprezintă o mare responsabilitate pentru educația tineretului. De sute de ani oamenii au fost învățați că toate lucrurile au fost create de Dumnezeu. Charles Darwin, fondatorul evoluționismului clasic a acceptat în tinerețe explicarea teistică a primelor origini. Tânărul Darwin se ruga lui Dumnezeu ca să-i dea suport de ghidare în munca sa de cercetare. El în tinerețe considera Biblia drept o autoritate necontestată.

Dar în perioada sa de maturitate s-a schimbat. El treptat a început să se îndoiască de posibilitatea creerii ființelor de către Dumnezeu, și a început să admită că ceea ce a dus la existenta florei și faunei actuale de pe pământ s-ar datora legilor naturale de evoluție. Prima lui schimbare în credința creației, a apărut în timpul călătoriei lui cu vasul H.M.S. Beagle, în jurul lumii.

In această perioadă el a studiat cu atenție două volume: din lucrarea lui Charles Lyell despre schimbările geologice și o carte a lui Thomas Malthus despre consumarea hranei de către diferite populații din lume și a făcut observații privitoare la structurile geologice, a florei și faunei din America de Sud și Insulele Galapagos din Oceanul Pacific.

In final el și-a schimbat concepția sa privitoare la creație, susținând că interacțiunea diferitelor viețuitoare în mediul natural a dus în timp la schimbarea organismelor lor, unele organe atrofiindu-se pe când altele s-au dezvoltat, astfel că, a susținut el, au apărut noi specii de plante și animale. Acest proces imaginat de el, a fost denumit selecția naturală.

In timp, contemporanii săi, așa cum a notat filozoful Herbert Spencer, au adoptat supoziția: "...în natură în lupta pentru existentă, supraviețuiesc cei care se adaptează cel mai repede și bine."

Această idee a lui Darwin, a fost repede acceptată de englezii victorieni, contemporani lui, care au cunoscut destul de multe lucruri despre: războaie, dezastre naturale, condițiile meteorologice, etc.

O altă cauză a acceptării ușoare a ideii lui Darwin, fără o analiză științifică profundă, a fost și faptul că englezii au putut accepta ușor selecția naturală a plantelor și animalelor făcând o analogie (bineînțeles incorectă) între această selecție naturală și selecția organismelor domestice dirijată de om, după criterii clare de selecție.

Dar Darwin niciodată nu a stabilit științific că selecția ar fi demonstrat o evoluție a speciilor de plante și animale. El doar a prezentat o serie de idei care să justifice credința sa de bază.

De fapt până în prezent, nici un om de știința n-a fost capabil prin studii, argumente și observații științifice să demonstreze apariția de noi genuri de organisme vii (doar îmbunătățiri în cadrul aceleași specii.

Cu toate acestea, nici un autor din secolul al XIX-lea nu a avut o influentă mai mare asupra oamenilor de știință din aproape toate domeniile, ca cele două cărți ale lui Darwin: "The Origin of Species" [5 ] și "The Descent of Man"[11,12,13 pag.5].

Darwinismul a fost mai târziu adaptat de neodarwiniști ca să răspundă mai bine criticilor oamenilor de știință și această variantă modernă a primit titulatura: "Teoria sintetică modernă a evoluției".

Punctul de vedere evoluționist a fost extins asupra întregului domeniu al cunoașterii, astfel că se vorbește de "evoluționismul total", care include evoluția sistemului stelar, evoluția moleculară, evoluția organică, evoluția culturală, economică, politică, etc.

In prezent neodarwiniștii, au părăsit conceptul de evoluție continuă în timp îndelungat, care să asigure evoluția lumii organice de la atomi spre om. Ei acceptă în prezent situații supranaturale în anumite faze ale evoluției. Astfel s-au introdus concepte supranaturale printre care enumerăm: "Big-bang”-ul care ar explica apariția universului printr-o explozie a unei particule foarte dense, și care apoi s-a extins în spațiu și s-au creat sistemele solare cu sateliții lor, salturi de la o specie la alta etc.

Deci modelul evoluționist modern nu dorește să accepte fenomenul supranatural de creație inițială, dar în schimb, acceptă pe parcursul evoluției anumite fenomene supranaturale, care să asigure stabilitatea modelului la criticile științifice tot mai puternice ce i se aduc.

Impactul în știință

In multiple ramuri ale științei, impactul gândirii evoluționiste a fost aproape complet. Scriitori influienți, lideri ai conceptului evoluționist: Julian Huxley, Theodosius Dobzhanski și Pierre Teilhand de Chardin au avut o puternică influentă în diferite domenii ale biologiei și a altor domenii științifice învecinate. Ei au reușit să impună în programul de învățământ mediu și universitar, precum și în comunicările științifice și de mass-media această gândire.

Revista la care au colaborat toți marii susținători ai modelului evoluționist a fost The Origin of Species și aceasta pentru o perioadă lungă de timp, de la apariția ei în 1859 și până în prezent. Au colaborat la această revistă în primul rând darwiniștii și apoi neodarwiniștii și respectiv creatorii modelului sintetic evoluționist.

Influența evoluționismului a creat confuzii în geologie, când pur și simplu, s-a adoptat metoda datării rocilor în funcție doar de fosilele găsite, fără să se tină cont că ordinea apariției fosilelor este doar o ipoteză sau model propus de evoluționiști.

Desigur, în prezent influența evoluționiștilor în știință este în continuă scădere, mai ales după anul 1970, când a început dezvoltarea impetuoasă a studiilor pentru întocmirea modelului complex creaționist în SUA și Canada.

Așa cum am arătat, după primele aselenizări în care s-au folosit stații automate de recoltat roci, s-a produs un șoc și o "trezire” a multor savanți care au început să aibă îndoieli privitoare la modelul evoluționist acceptat în mod oficial în scoală, universitate și mediile academice în toate țările lumii.

Va recomand sa cititi continuarea aici: http://ebooks.unibuc.ro/istorie/ioanis/11.htm

Last edited by AlbertX; 05.06.2014 at 21:41:28.
  #393  
Vechi 05.06.2014, 21:42:27
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de abaaaabbbb63 Vezi mesajul
Inteleg cum functioneaza masurarea pentru sute de ani lumina. Aici vorbeam despre stelele aflate la milioane/miliarde de ani lumina. Si spun si acolo ca nu se poate masura direct deci este aceeasi problema, nu avem un etalon cu care sa putem masura ci se fac anumite presupuneri bazate pe luminozitate sau red shift.
  #394  
Vechi 05.06.2014, 21:49:56
AlbertX AlbertX is offline
Banned
 
Data înregistrării: 14.05.2014
Locație: Sibiu
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.066
Implicit

Extras din http://ebooks.unibuc.ro/istorie/ioanis/14.htm

Comparație între cosmologie Și cosmogonie

Cosmologia studiază natura universului folosind aparate de măsură și tehnologii, cu scopul descrierii universului fizic și observabil. Cosmologia studiază în prezent stelele, detectează secvențe ale schimbării stelelor și planetelor precum și mișcarea planetelor în raport cu soarele.

Cosmogonia, prezintă lista de idei și modele care să prezinte originea și generarea universului.

Multe confuzii au fost generate în ultimii 50...80 de ani, din cauză că astronomii și astrofizicienii au o mare rezistentă în a recunoaște că există o diferență între cosmologie și cosmogonie. Diferența este semnificativă, din cauză că cosmologii studiază ce se vede în prezent (chiar dacă fenomenul s-a produs într-un timp ceva mai îndepărtat, dar din cauza distantei, fenomenul este perceput în prezent), în contrast cu cosmologii care se referă la evenimente ce au avut loc în trecutul îndepărtat și deci nu au o bază științifică de studiu. Ei pot emite presupuneri sau modele despre originea universului, a sistemului solar, etc. bazați pe legile și observațiile actuale efectuate asupra universului.

Limitele de măsurare

La fel ca și oamenii de știință din alte domenii, astronomii au limitările lor în observații și măsurători. Prima întrebare pe care un cercetător astronom o poate pune: "Care este mărimea universului?" Răspunsul este limitat de:

- nici un om de știință nu poate estima (sau măsura) mărimea universului;

- nici un om de știință nu poate măsura vârsta universului.

Pentru măsurarea distantelor mici ale sistemului solar, se folosește unitatea de măsură astronomică -A.U-, care reprezintă distanta de la pământ la soare. Aceste măsurători se pot face în prezent cu destul de bună precizie, folosind radarul și tehnicile de măsurare care folosesc laserul ca undă reflectată. Nu de mult, cu impulsuri trimise spre lună și recepționate de radar, s-a măsurat cu destulă precizie distanta dintre lună și pământ.

Distanta dintre pământ și o stea poate fi calculată cu aproximație, măsurând pozițiile acestei stele de pe pământ la date diferite, de obicei la 6 luni. Folosind formulele trigonometriei sferice într-un triunghi format din diametrul elipsei de rotație și steaua urmărită, poate fi apreciată distanta până la maximum 160 de ani-lumină (unde un an lumină reprezintă distanta parcursă de o rază de lumină, cu viteza de 300.000 km/s, într-un an.

Pentru distante mai mari de 500 ani lumină, se pot face doar vagi estimări de către astronomi folosind comparațiile de culoare între diferitele stele. Deci astronomii nu pot măsura mărimea universului, ei o pot doar estima destul de vag. Cea mai grea problemă pentru astronomi în această direcție o reprezintă geometria universului, pe care se pare că n-o cunosc în prezent.

Postulatele sistemului cosmologic

Ideea despre cosmos a astronomilor cosmologici, s-a schimbat în timp, în mare parte datorită aparatelor de măsură din ce în ce mai bune obținute de-a lungul secolelor. In lupta cosmogonică intre evoluționiști și creaționiști, adeseori evoluționiștii în susținerea ideilor lor de evoluție, au încercat să explice schimbarea anumitor modele cosmologice elaborate de astronomi, drept o luptă între creaționiști și evoluționiști, considerând că postulatele lui Ptolomeu (susținute de biserica catolică o lungă perioadă de timp) despre sistemul solar ar fi niște postulate creaționiste (ceea ce este evident fals), iar cele mai noi adică ale lui Nicolaus Copernic, Tycho Brahe și Johannes Kepler ar fi evoluționiste.

Din această cauză, în prezent se discută serios și se face o distincție clară între cosmologie și cosmogonie. Astfel postulatele care vor fi pe scurt prezentate, sunt postulate despre sistemul solar și stelar elaborate de astronomi cosmologi, în străduința lor de a afla cât mai multe date și legi despre sistemul nostru solar și despre univers ...

Va recomand sa cititi continuarea aici: http://ebooks.unibuc.ro/istorie/ioanis/14.htm

Last edited by AlbertX; 05.06.2014 at 21:54:16.
  #395  
Vechi 05.06.2014, 22:28:34
AlbertX AlbertX is offline
Banned
 
Data înregistrării: 14.05.2014
Locație: Sibiu
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.066
Implicit

Extras din: http://ebooks.unibuc.ro/istorie/ioanis/111c.htm

Din punct de vedere științific, religia poate fi definită în trei moduri:

a. Credința în divinitate (sau puterea supremă), sau puterea de ascultare și adorare a creatorului.

b. Expresia acestei credințe în ritual și comportament.

c. Un anumit sistem specific al credinței care constă în comportare și preamărire.

De fapt, atât modelul creaționist cât și cel evoluționist, acceptă că omul este într-adevăr conștient, că el este estetic, religios, pe când animalele nu au aceste calități.

Modelul științific creaționist postulează un Creator omnipotent, omniscent, personal, ce are un scop în toate acțiunile sale, și care a creat toate lucrurile, inclusiv omul (cununa creației Sale). Acest model recunoaște legea științifică a cauzei și efectului ei. Creatorul, supranumit și Cauza Primară este evident capabil să creeze omul ca ființă religioasă, cu inteligentă, scop în viată și motivație etic.

Termenul religie are un sens foarte larg, el incluzând și unele concepte de estetică.

Evoluția este în ultimă instanță și ea o religie, de altfel ca și ateismul.

Acesta este și motivul pentru care creaționiștii obiectează în învățarea exclusivă în scoli a modelului evoluționist, pe motiv că este singurul model științific. In unele state din SUA, deja, în scoli s-a reglementat predarea în paralel a celor două modele.

evoluția reprezintă o religie, este recunoscut oficial de Asociația Umanistă Americană [1,pg.196]: "Umanismul este credința că omul își planifică singur destinul său. El este o filozofie constructivă, o religie nonteistă, a vieții... Asociația Umanistă Americană este una nonprofit, organizație scutită de taxe, încorporată la începutul anului 1940 în Ilinois pentru scopuri educative și religioase."

Scopul cursului de Creaționism științific (predat la Universitatea Bucuresti) este de a pregăti studenții să analizeze diferitele aspecte ale originii, numai pe baze științifice, fără să se refere în mod special la Biblie sau la doctrinele religioase. Tratarea va fi tot timpul prin comparație cu modelul evoluționist, model "științific” până de curând infailibil și admis ca un “adevăr științific” în comparație cu “dogmele religioase”.

Va recomand sa cititi tot cursul de Creaționism științific aici: http://ebooks.unibuc.ro/istorie/ioanis/11.htm

Last edited by AlbertX; 05.06.2014 at 22:37:18.
  #396  
Vechi 06.06.2014, 01:40:04
AlbertX AlbertX is offline
Banned
 
Data înregistrării: 14.05.2014
Locație: Sibiu
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.066
Implicit

Citat:
În prealabil postat de t4ilgunn3r Vezi mesajul
Am ascultat discursul din film insa erau argumente biblice, nu stiintifice.
Extras din cursul de Creaționism științific predat la Universitatea Bucuresti: http://ebooks.unibuc.ro/istorie/ioanis/19b.htm

Metoda bazată pe determinarea scăderii câmpului magnetic al pământului

Această metodă de datare (a varstei Pamantului) se bazează pe importantul studiu întocmit de Dr. Thomas G. Barnes, Profesor de fizică la Universitatea El Paso-Texas. Dr. Barnes are numeroase comunicări despre câmpurile electrice și magnetice și în special în domeniul câmpurilor atmosferice ale pământului.

El a urmărit cu atenție măsurătorile făcute în diferite puncte de pe pământ pentru determinarea câmpului magnetic al pământului, și aceasta pentru o perioadă de 130 ani (perioadă în care aceste măsurători s-au efectuat cu o anumită acurateță și precizie). Făcând calcule statistice și analizând rezultatele obținute, el a observat că scăderea valorii câmpului magnetic al pământului este exponențială în această perioadă de 130 ani și a dedus că durata scăderii la jumătate a câmpului magnetic este de 1.400 ani (dacă se consideră rata de scădere constantă pe o durată lungă de timp).

De aici a rezultat că deja acum 7.000 de ani în urmă, câmpul magnetic al pământului a fost de 2 exp. 5, adică de 32 de ori mai puternic ca în prezent. Cu 10.000 de ani în urmă, câmpul magnetic al pământului ar fi fost tot așa de puternic ca și câmpul magnetic al unei stele (acest lucru fiind puțin probabil și aceasta din cauză că magnetismul stelelor este probabil datorat proceselor termonucleare, care pot stabili și menține un câmp așa puternic).

Prin această metodă de datare, vârsta pământului poate fi de cel mult 10.000 de ani, această datare fiind trecută prima în Tabelul 9.1. și aceasta pentru că este considerată în prezent (atât de savanții creaționiști cât și de o mare parte din cei evoluționiști), ca una din cele mai moderne și demne de încredere metode de datare a vârstei pământului.

Din această cauză în prezent o mare parte din specialiștii în modelările electromagnetice cât și cei în datarea vârstei pământului au început să facă investigații serioase în această direcție și după cum se pare după comunicările științifice din ultimii 10 ani, aici vor apare încă multe descoperiri interesante.

OBSERVATIE:
Probabil ca ateii si evolutionistii dupa ce vor citi randurile de mai sus, de multe, multe ori, vor ajunge pana si ei la concluzia ca "religia" lor este deja de domeniul trecutului ... si total fara legatura cu cercetarea stiintifica din ultimii 10 ani.

Last edited by AlbertX; 06.06.2014 at 02:49:49.
  #397  
Vechi 06.06.2014, 07:23:57
abaaaabbbb63
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlbertX Vezi mesajul
Extras din cursul de Creaționism științific predat la Universitatea Bucuresti: http://ebooks.unibuc.ro/istorie/ioanis/19b.htm

Metoda bazată pe determinarea scăderii câmpului magnetic al pământului

Această metodă de datare (a varstei Pamantului) se bazează pe importantul studiu întocmit de Dr. Thomas G. Barnes, Profesor de fizică la Universitatea El Paso-Texas. Dr. Barnes are numeroase comunicări despre câmpurile electrice și magnetice și în special în domeniul câmpurilor atmosferice ale pământului.

El a urmărit cu atenție măsurătorile făcute în diferite puncte de pe pământ pentru determinarea câmpului magnetic al pământului, și aceasta pentru o perioadă de 130 ani (perioadă în care aceste măsurători s-au efectuat cu o anumită acurateță și precizie). Făcând calcule statistice și analizând rezultatele obținute, el a observat că scăderea valorii câmpului magnetic al pământului este exponențială în această perioadă de 130 ani și a dedus că durata scăderii la jumătate a câmpului magnetic este de 1.400 ani (dacă se consideră rata de scădere constantă pe o durată lungă de timp).

De aici a rezultat că deja acum 7.000 de ani în urmă, câmpul magnetic al pământului a fost de 2 exp. 5, adică de 32 de ori mai puternic ca în prezent. Cu 10.000 de ani în urmă, câmpul magnetic al pământului ar fi fost tot așa de puternic ca și câmpul magnetic al unei stele (acest lucru fiind puțin probabil și aceasta din cauză că magnetismul stelelor este probabil datorat proceselor termonucleare, care pot stabili și menține un câmp așa puternic).

Prin această metodă de datare, vârsta pământului poate fi de cel mult 10.000 de ani, această datare fiind trecută prima în Tabelul 9.1. și aceasta pentru că este considerată în prezent (atât de savanții creaționiști cât și de o mare parte din cei evoluționiști), ca una din cele mai moderne și demne de încredere metode de datare a vârstei pământului.

Din această cauză în prezent o mare parte din specialiștii în modelările electromagnetice cât și cei în datarea vârstei pământului au început să facă investigații serioase în această direcție și după cum se pare după comunicările științifice din ultimii 10 ani, aici vor apare încă multe descoperiri interesante.

OBSERVATIE:
Probabil ca ateii si evolutionistii dupa ce vor citi randurile de mai sus, de multe, multe ori, vor ajunge pana si ei la concluzia ca "religia" lor este deja de domeniul trecutului ... si total fara legatura cu cercetarea stiintifica din ultimii 10 ani.
http://infidels.org/library/modern/d...tic_field.html

E destul de cunoscut argumentul...

Si Asociația Umanistă Americană a zis de umanism ca e o religie, nu de evolutie. Acest profesor le pune cuvinte in gura.
http://en.wikipedia.org/wiki/Humanism

Last edited by abaaaabbbb63; 06.06.2014 at 07:26:16.
  #398  
Vechi 06.06.2014, 11:06:18
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Un crestin ar trebui sa accepte misterul, sa nu nege mai mult decat cunoaste sau sa faca afirmatii care frizeaz ridicolul in baza unui anumit fel de interpretare a Sf. Scripturi.
Ai doar partial dreptate, depinde de ce introduci la ce nu se cunoaste. Pentru ca ce nu ni s-a revelat, e evident ca nu se cunoaste si e gresit sa se faca speculatii. Altfel si un neoprotestant va spuen ca nu se cunoaste ce nu stie el din cultul sau, iar un ortodox e ori la fel ca el, ori afirma mai mult decat se cunoaste si e in eroare (din Biblie, cum zic ei).
In cazul Facerii lucrurile sunt clare, de sute de ani, nu de acum. Dintre toate cultele doar protestantii liberali contesta caracterul revelat al Sfintei Scripturi si spun, totodata, ca Facerea este o alegorie sau o colectie de mituri iudaice. In mare parte pe asta se bazeaza evolutionismul teist, care introduce o teorie stiintifica recenta, evolutionismul, in revelatie. O alta baza a evolutionismului teist e tocmai interpretarea aberanta, fara nicio logica, a Facerii, facuta de unii care se cred mai mari ca sfintii, in general din alte culte, in special catolici.
In ortodoxie evolutionismul teist isi are ca unica sursa pe Kalomiros, dupa ce a devenit stilist. Este Kalomiros versus toti sfintii. Talcuirea lui Kalomiros versus talcuirea sfintilor care au scris despre Facere.
Sfantul Vasile, sfantul Ioan Gura de Aur, sfantul Ioan Damaschin, sfantul Efrem Sirul si toti sfintii care au scris despre Facere au facut talcuirea textului revelat, nu au scris despre stiinta, iar cand au facut-o au mentionat ca e stiinta trecatoare a vremii, nu revelatie.
Daca e nevoie dau toti sfintii care au scris despre Facere; citez: "Sfântul Ioan Gură de Aur, Sfântul Vasile cel Mare, Sfântul Efrem Sirul, Sfântul Ambrozie al Mediolanului și Sfântul Grigorie de Nyssa, care au scris omilii la Hexaimeron (cele 6 zile ale facerii lumii). Alți Sfinți Părinți care au lăsat lucrări pe această temă sunt Sfântul Grigorie Teologul, Sfântul Macarie cel Mare, Sfântul Isaac Sirul, Sfântul Simeon Noul Teolog ș.a.a., la care se adaugă și scrierile altor sfinți sau creștini, ca Sfântul Grigorie Palama, Sfântul Grigorie Sinaitul, Sfântul Ioan de Cronștadt, Serafim Rose etc. Dintre teologii români, părintele Dumitru Stăniloaie s-a ocupat în mod repetat de această problemă, în conformitate cu principiile Creaționismului ortodox."
Cum poate sa creada cineva ca stilistul Kalomiros are o talcuire mai buna decat toti sfintii acestia?
Asadar, Facerea este cuvantul revelat. Daca mai e nevoie (desi Facerea este un text destul de clar, doar sa nu vrei sa vezi nu vezi ce scrie acolo), avem talcuirea facuta de atatia sfinti.
Ce spune altcineva nu are nicio legatura cu ortodoxia si nici nu o sa gasim asa ceva in ortodoxie, decat, cum am mai mentionat, la Kalomiros si la toti cei ce il citeaza pe acesta (pentru ca am vazut ca absolut toti il au ca sursa pe Kalomiros).
Discutia in plus este o aiureala, exista doar o versiune ortodoxa, nu mai multe. Alte puncte de vedere, gen evolutionism teist si alte aberatii, sunt din catolicism, stilism si alte isme. End game.
  #399  
Vechi 06.06.2014, 11:33:27
AlbertX AlbertX is offline
Banned
 
Data înregistrării: 14.05.2014
Locație: Sibiu
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.066
Implicit

Citat:
În prealabil postat de abaaaabbbb63 Vezi mesajul
Si Asociația Umanistă Americană a zis de umanism ca e o religie, nu de evolutie. Acest profesor le pune cuvinte in gura.
Gresesti abaaaabbbb63, acest profesor nu pune cuvinte in gura nimanui, daca ai fi fost atent ai fi observat ca a dat un citat in acest sens si ca a mentionat sursa din care a dat acest citat, ia mai citeste inca o data:

"evoluția reprezintă o religie, este recunoscut oficial de Asociația Umanistă Americană [1,pg.196]: "Umanismul este credința că omul își planifică singur destinul său. El este o filozofie constructivă, o religie nonteistă, a vieții..."

[1,pg.196] se refera la cartea din care a fost dat citatul si pagina (196), ea este mentionata la Bibliografie:
- Scientific Creationism. Edited by Henry Morris. Master books, El Cajon, Clifornia-1982.

Este evident ca evolutionismul este o "religie", o religie apusa de cca 10 ani ... doar ca multi nu prea au auzit de acest lucru.

Last edited by AlbertX; 06.06.2014 at 11:36:36.
  #400  
Vechi 06.06.2014, 11:44:09
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de t4ilgunn3r Vezi mesajul
Daca insa iesim din paradigma stiintifica, uniformista, si introducem factorul Dumnezeu, atunci nu putem discuta fiindca vorbim limbi diferite. Exemple:
- inelele copacilor nu sunt o referinta sigura pentru peste 10.000 de ani in urma (cum exista date) fiindca Dumnezeu putea face mai multe inele intr-un an!
- nu este necesar ca sa fi trecut milioane de ani ca lumina stelelor sa ajunga la noi: in momentul Creatiei, Dumnezeu putea sa fi facut si sfere de lumina in jurul fiecarei stele, astfel incat acestea sa fie vizibile de pe Pamant.

Ambele argumente le-am citit pe acest Forum.
Daca ai observat aici e un forum public, aproape oricine poate sa intre sa spuna orice vrea. Si eu am citit o gramada de aiureli pe forum, nu inseamna ca le iau ca punct de referinta.
Subiect închis