Citat:
În prealabil postat de iuliu46
Pai uite ca nu cred toti. Parintele Cleopa de exemplu spune ca nu putem sti cu siguranta unele lucruri. Ceea ce inseamna ca nu e ceva despre care nu se poate discuta, ca putem crede ca ziua avea 24 de ore sau ca au trecut 7500 de ani si fara sa le spunem altora ca-s atei sau sectari sau influentati de comunisti.
|
Parintele Cleopa spune foarte clar ca zile Facerii au avut 24 de ore si era de acord cu numararea anilor de la Facerea lumii. El spunea doar ca nu se stie precis cat a stat Adam in rai si nu altceva, cum gresit lasi tu sa se inteleaga ... mi-e mila de tine.
Parintele Cleopa
Să știți, fraților și părinților, că Dumnezeu a făcut lumea aceasta primăvara și a terminat-o, cum ați auzit, în șase zile. Nu se știa pe atunci ce-i acela calendar, că nici nu era zidit omul. Sau după ce l-a zidit, omul era deocamdată în rai. După mărturia unor teologi, Adam și Eva au stat în rai numai 7 zile, alții zic că 7 ani, alții 70, iar alții 700 de ani. Toți sunt pentru cifra 7, dar nu se știe exact cât au stat ei în rai.
Lui Dumnezeu, când a făcut lumea cu cuvântul, nu I-au trebuit ciocane și hârlețe și sapă și mistrie ca să o facă. El a zis și s-au făcut. El a poruncit și s-au zidit (Psalm 148, 5).
Dar a pus lumii acesteia niște legi veșnice; toate se rotesc în ceasul universului cu o precizie înspăimântătoare și pentru îngeri, nu numai pentru oameni. Pentru ce? Pentru că este lucrul lui Dumnezeu Atotțiitorul!
Parintele Cleopa -
Despre Sfanta Traditie
Trebuie ținută cu mare sfințenie Sfînta Tradiție, deoarece în Sfînta Scriptură nu este cu putință a afla cele spre mîntuire.
Sfinta Scriptură ne învață multe să facem, dar nu ne arată cum. De exemplu: ne cere să ne botezăm, dar nu ne arată cum; să ne mărturisim, să ne împărtășim, să ne cununăm, dar nu și modul concret de realizare; să ne rugăm, dar nu ne arată cum, unde și cînd; să facem semnul Sfintei Cruci pe fața noastră, după cea scrisă: „însemnatu-s-a peste noi lumina feței Tale Doamne" (Psalmul 4, 6) dar nu ne arată și cum. Dar cine ne-a învățat pe noi prin scriere, ca să ne închinăm spre răsărit?
Care Scriptură ne arată graiul chemării Sfîntului Duh de la sfințirea Preacuratelor Daruri sau la sfințirea pîinii și a paharului euharistic? Care învățătură din Sfînta Scriptură ne arată să facem binecuvîntarea apei botezului și sfințirea Hrismei (Sfîntul și Marele Mir)? Care Scriptură ne învață despre întreita afundare a celui ce se botează și lepădările de satana de la Botez? Rugăciunea de doxologie, către Sfînta Treime (slavă Tatălui și Fiului și Sfîntului Duh), din care Scriptură ne-a rămas?
Prin urmare, trebuie reținut că importanța și folosul Sfintei Tradiții provine din raportul strîns ce există între ea și Sfînta Scriptură, căci într-adevăr, ele stau într-un raport de unire și întregire reciprocă, bazat pe faptul că amîndouă cuprind în ele Sfînta Descoperire dumnezeiască și sunt pentru noi izvoarele acesteia. Deci, este cu neputință să se contrazică între ele sau să nu existe între ele raportul de reciprocitate.
iuliu46, vad ca in continuare ti-e tare greu sa spui 7522 de ani de la Facerea lumii ... e greu de acceptat, te inteleg ... tu probabil te definesti ca "ortodox" doar in mintea ta, vrei sa interpretezi Traditia dupa cum te taie pe tine capul si eventual sa fii si in ton cu descoperirile stiintifice. Sunt multi "ortodocsi" ca tine, din pacate ... doar cu numele.
Daca dupa mintea ta, crezi ca sa fii ortodox insemna doar ca ai fost botezat si ca in rest, poti sa crezi in extraterestri, in evolutionism, in Big-Bang si alte aberatii ... probabil ca inca nu te-ai prins ca e vorba de mult mai mult. Din pacate aceste lucruri ar fi trebuit sa le cam stii, ele fac parte din abc-ul oricarui crestin ortodox.
iuliu46, tu ai citit
Introducere în Creștinismul Ortodox ? -
http://ro.orthodoxwiki.org/Introduce...nismul_Ortodox
Sfânta Tradiție este depozitul de credință oferită apostolilor de către Mântuitorul Hristos și trecută din generație în generație
fără adăugiri, modificări sau omisiuni. Vladimir Lossky a descris într-un mod excelent tradiția ca fiind "viața Sfântului Duh în Biserică."
Este dinamica în practică, dar neschimbătoare în dogme. Forma de manifestare se dezvoltă, însă esența rămâne pentru totdeauna aceeași. Spre deosebire de alte concepții de înțelegere populară a Tradiției,
Biserica Ortodoxă nu consideră Sfânta Tradiție ca ceva care crește și se extinde în timp, formând o colecție de practici și doctrine care se acumulează în mod gradat devenind ceva mai dezvoltate și eventual de nerecunoscut primilor creștini.
De fapt, Sfânta Tradiție este aceeași credință pe care Hristos a predat-o apostolilor și pe care ei au predat-o ucenicilor lor, care se găsește în întreaga Biserică și mai ales în conducerea ei prin succesiunea apostolică. Locul central în Sfânta Tradiție este ocupat de Sfânta Scriptură, mărturia scrisă a lui Dumnezeu în Biserică.
Astfel Scriptura este întotdeauna interpretată din interiorul Tradiției, aceasta fiind contextul scrierii și canonizării sale.
iuliu46, tu intelegi ca sectarii si ateii nu sunt de acord cu cele de mai sus ?