View Single Post
  #11  
Vechi 04.10.2014, 18:36:14
cristirg cristirg is offline
Banned
 
Data înregistrării: 26.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 577
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tot-Laurentiu Vezi mesajul
Am înțeles ce spune Sf. Igantie, nu este nevoie să repeți de "n" ori. Alte păreri în afară de cea a Sfântului Ignatie nu mai ai în această privință?
Nici un Sfânt nu este infailibil, se spune aceasta clar în canoanele Sfintelor Sinoade.


Dacă ar fi să analizăm la virgulă, toate scrierile sfinților după criteriile domniei tale, nu ar mai rămâne nici unul!!

Spui că în "Cărarea" apar "destule elemente new-age-iste", deși nu le numești care sunt acelea.
Atunci, ce ne poți spune despre cartea Sfântului Luca al Crimeei canonizat de Biserica Rusă, unde se vorbește direct despre existența extratereștrilor, somnabulism, spiritism, practici energetice și multe altele din ceea ce tu numești "elemente new-age-iste"...

Citește "Cărarea Împărăției" cap-coadă a Părintelui Arsenie Boca, apoi citește și "Duh - Suflet " Trup (Puterea inimii)" cap-coadă a Sfântului Arhiepiscop Luca al Crimeii, fă o comparație între acestea două cărți, apoi vreau să-ți aud părerea. Eu am rămas oarecum derutat când am citit pentru prima dată cartea Sfantului Luca, însă la scurt timp mi-am revenit.

Și să spui apoi, de ce Părintele Arsenie Boca nu ar trebui canonizat spre deosebire de Sf. Luca al Crimeei, care este canonizat. Sincer eu nu te pot înțelege. Se simte o ură în postările tale față de persoana Părintelui Arsenie Boca pe care vrei să-l scoți cu orice preț ca eretic
-te referi la idei de genul :

"Prin observațiile asupra mediumilor, s-a constatat că de la mediumul aflat

în transă (astfel se numește starea asemănătoare celui mai profund somn hipnotic), dar uneori și în stare normală, iese, se exteriorizează (adică se desprinde de el) o parte din puterea lui de acțiune. Prin această exteriorizare, se explică uluitoarele fenomene spiritiste de mișcare sau chiar de zbor al diverselor obiecte, bocăniturile, scrierea automată a unui stilou sau creion care se dirijează singur. Insuflarea în cadrul hipnozei sau aievea poate fi explicată exclusiv prin exteriorizarea gândului hipnotizatorului și perceperea lui de către cel hipnotizat.

Când se termină o ședință de spiritism, în cadrul căreia a avut loc deplasarea unor obiecte grele, mediumul simte oboseală intensă, ca și cum ar fi pierdut o mare parte din puterea musculară.

Domnul Iisus Hristos a simțit că din El a ieșit o putere care a vindecat-o pe femeia cu scurgere de sânge.

Toate acestea sunt fapte de aceeași categorie, care nu se încadrează în limitele fenomenelor fiziologice, ci sunt fenomene de ordin transcendental.

Sunt o mulțime de fapte minunate în care, probabil, drept agenți motori trebuie să recunoaștem în același timp exteriorizarea gândului și a puterii motoare și transferul lor telepatic. "

-da cam ciudata explicatia Sfantului Luca al Crimeii

.................................................. .................................................. ...

1) Unele texte atribuite pr Arsenie contin invataturi neortodoxe, avand conotatii sincretiste (de tip New Age). Din Cararea imparatiei:

„Conflictul sau disonanța dintre instinctul poligamic al bărbatului și instinctul maternității femeii nu se poate înfrânge, nu se poate rezolva și nu se poate converti, decât în cazul când ambele părți trăiesc învățătura creștină din toate puterile ființei.” – NU exista un „instinct poligamic al barbatului”, aceasta este o invatatura materialista si hulitoare. care pune desfranarea pe seama instinctului, adica a ceva ce, de altfel, ar fi fost sadit in noi de Dumnezeu.

„Vorbim aci cu toată înțelegerea și cunoștința ce s-a nimerit la îndemână, că bărbații cu un sistem nervos rezistent sunt capabili de înfrânare. Pe când slabii, nervoșii, dezechilibrații devin și mai anormali în urma înfrânării poftelor lor genetice. Persoanele tari se fac mai tari, prin această formă de asceză. Asta o spune Carrel, un mare doctor al
Timpului”.- la fel ca mai sus, plus ca se pune capacitatea de a a face asceza nu pe seama lucrarii Duhului Sfant, ci a unei predispozitii constitutionale, biologice. Se poate comenta si mai mult.

„Nașterea de fii, deodată cu o viețuire de acest fel, e ceva care contravine instinctului poligamie și fară altă socoteală al bărbatului fără Hristos; deci nu e cu putință împlinirea intenției divine, decât cu un soț în stare de aceeași credință și viețuire. Convingerea că se poate și ceea ce ni s-ar părea că nu se poate, e o putere nebănuită; un fel de amplificare a voinței omului cu voința lui Dumnezeu. Avem probe unde nici n-am bănui: în fizica modernă, despre puterile sufletului asupra lumii fizice, deci și asupra trupului Prin simpla atingere a unui obiect structura acestuia s-a schimbat întrucâtva. Prin simpla îndreptare a energiei cunoscătoare a sufletului asupra unui lucru, acesta se influențează și se schimbă întrucâtva, încât nu e identic în mod absolut cu el însuși de mai înainte de experiență. Drept aceea, nu se poate vorbi de o determinare riguroasă a
configurației materiei, ci cel mult de un indeterminism în fizică. Pachetele acestea de energie, care bombardează materia sau celula vie, dau acele mutații neprevăzute în structura obiectivului lor. S-a scris chiar despre biologia quantelor. Toate constatările astea sunt legate de nume proprii, recunoscute de lumea întreagă”.- conceptii New Age si pagane, amesteca pseudo-stiinta cu ezoterism.

„De aci reținem faptul că organismul viu înregistrează cu atât mai ușor un bombardament al energiei sufletului și-i pricinuiește mutația infinitezimală, după dorință. Iar o mică schimbare în microbiologic dezlănțuie, prin amplificare, procese uriașe în configurația persoanei, uneori chiar și în macrobiologia societății. Deci, cum să nu fie în stare blestemul unei babe, aproape cojită de materie, zvârlit cu urgia cea mai mare pe urma unui vinovat, ca voința ei să nu-1 ajungă și să nu-i schimbe configurația fizică și psihică? Gândirea îndreptată ca o săgeată poate pricinui la țintă leziuni organice. Și iarăși: cum să nu fie în stare rugăciunea cu iubire să-l folosească și să-l schimbe, din rău în bun? Cu ce să fie mai prejos rugăciunea unei mame pentru mugurele său, zisă cu tot focul ființei
sale, ca aceasta să nu-1 folosească în chipul pe care îl dorește'.” - la fel ca mai sus.

Unii vor obiecta, poate, ca si sfintii au mai gresit. Sa trecem, asadar, mai departe:

2) a) Pictura de la Draganescu, despre care se considera in unanimitate ca ii apartine, este o proba evidentă de neortodoxie in credinta (nu putem sti, desigur, daca intemeiata pe ignoranta dogmatica, sau pe impotrivire voita- in orice caz, ca expresie se afla printre manifestarile de top ale ecumenismului). A pictat acolo, printre sfinti, eretici, persoane aflate in afara Bisericii: pe Ulfila (un cunoscut eretic arian ) și pe Francisc de Assisi, cunoscutul pseudo-sfant catolic.

Ce urmari smintitoare are aceasta pictura incepe sa se vada, deja. Pe un site ,,ortodox" (http://bdi2.wordpress.com/2010/10/15/27/), se poate descărca un document despre ,,Biserici cu moaște în București", unde autorul i-a pus si pe ,,sfintii" catolici, cu justificarea urmatoare: Notă: cu privire la sfinții catolici: atâta vreme cât Sf. Pr. Arsenie Boca l-a pictat pe Sf. Francisc cu aureolă de sfânt (și pe care scrie ”Sfântul Francisc de Assisi”; oricine poate verifica la fața locului) la Biserica Drăgănescu, este de dorit ca (măcar cei mari) să fie recunoscuți ca făcând parte din Ceata Sfinților și de aceea au fost cuprinși în aceste liste.

Unii susțin că pictura de la Drăgănescu a pr. Arsenie Boca ar fi nu necanonică și eretică, ci profetică, prezicând unirea catolicilor cu Biserica. Această ipoteză tot nu are cum justifica, însă, prezența lui Ulfila, sau pe cea a lui Francisc de Assisi în rândul sfinților. Până una, alta, Francisc de Assisi a murit în erezie, în afara Bisericii. Și dacă s-ar întoarce catolicii de astăzi sau de mâine la dreapta credință, aceasta nu ar avea efecte retroactive, de mântuire a celor morți în erezie, de ridicare a lor în cetele sfinților. La fel în ceea ce-l privește pe Ulfila, eretic arian - și dacă s-ar întoarce la dreapta credință urmașii ideologici de astăzi ai arienilor (unii protestanți și neoprotestanți, ba se pare că mai există, încă, niște mici grupări care se consideră chiar ariene, „en titre”) aceasta nu l-ar mântui pe Ulfila. O „profeție” zugrăvind mutarea între sfinți a morților în erezie Ulfila și Francisc ar fi, deci, în mod evident nu de la Duhul, ci de la duhuri - înscriindu-se în erezia origenistă a apocatastazei, care spune că până la urmă se vor mântui toți oamenii (ortodocși, eretici, păgâni, păcătoși, drepți, nu contează) ba chiar și demonii. Așadar, fanii pr. Boca au de ales între: - aceea că pr. Arsenie credea în erezia larg răspândită, în contemporaneitate, conform căreia există mai multe Biserici (și de aceea a pictat pe eretici între sfinți, deși cu Ulfila a mers mai departe chiar și decât orice ideologie ecumenistă de care am auzit) sau - aceea că făcea profeții picturale cel puțin la fel de eretice, apocatastatice.