View Single Post
  #109  
Vechi 12.12.2014, 08:19:15
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Dau iar citatul din parintele Prunteanu: " O familie căsătorită civil (adică și responsabil), în cazul în care soții sunt fideli unul altuia, relația lor nu poate fi numită curvie." Adica orice casatorie, nu conteaza cine sunt sotii. Si: " Eu vă rog insistent să-mi dați măcar un argument (de până în sec. 17 când lucrurile s-au cam infectat) că relația dintre doi soți căsătoriți civil, dar necununați este curvie.
Exemplul cerut este imposibil, fiindca nu a existat casatorie civila (=deosebita de casatoria religioasa) inainte de secolul al 17-lea. Prima casatroie civila s-a oficiat in 1792 in Franta, ca urmare a unei legi a statului laic (si terorist) de atunci.

Citat:
Vă dați seama ce prostie spuneți? Înseamnă că peste 2 miliarde de familii necununate ortodox câte există pe fața pământului trăiesc în curvie? Un soț și o soție de confesiune baptistă, de exemplu, dacă sunt fideli unul față de altul, dar nu sunt cununați (ci doar căsătoriți civil), trăiesc în curvie? "
Teologia si dreptul canonic catolic deosebesc casatoria naturala si casatoria sacramentala. Casatoria naturala se refera la necrestini. Doi salbatici din tribul zulu-zulu. Sau doi budisti, de exemplu.
Casatoria sacramentala are loc intre botezati. Doi baptisti care se casatoresc la Casa De Rugaciuni (sau cum se cheama sinagogile lor) sunt casatoriti sacramental, fiindca Taina Casatoriei este valida, ca si Taina Botezului, la toti botezatii, chiar si acatolici, dar din motive deosebite: Taina Botezului fiindca este oficiata nu in baza preotiei sacerdotale, ci in baza preotiei imparatesti a administratorului, iar Taina Casatoriei fiindca mirii sunt administratorii ei unul fata de altul.

In concluzie, raspunsul catolic la intrebarea Pr Pruteanu "un sot si o sotie de confesiune baptista, daca sunt fideli unul fata de altul, dar nu sunt cununati (ci doar casatoriti civil, traiesc in curvie ? " este:
-afirmativ, daca nu a existat o "casatorie baptista".
-negativ, daca cei doi botezati au declarat in fata lui Dumnezeu si a oamenilor ca se casatoresc in mod liber si fara niciun impediment.

De notat ca asemenea intrebari sunt importante doar din punct de vedere canonic (de exemplu in situatia in care un mire catolic ar dori sa se casatoreasca cu o baptista, spre a sti daca e posibila casatoria (daca e bigamie sau nu). Dar, din punctul de vedere al mantuirii sunt mai putin importante. Fata de starea de schisma, starea de "semi-curvie in cadrul unei casatorii morganatice" este neesentiala.

E o gluma cunoscuta aceea cu maicutele pedagoage, dintre care maica superioara e surda, care intreaba intr-o zi pe elevele de la scoala de demoazele ce vor sa se faca. Una dintre ele spune "prostituata". "Cum ??" "Prostituata, maica superioara!" "Cuuum ??? Ceeee ?" mai intreba odata superioara. "Pros-ti-tu-a-ta!" repeta, tare si lamurit, fata. "Ah, slava Domnului! Intelesesem ca vrei sa te faci protestanta!" Dar gluma ascunde un adevar teologic grav: in comparatie cu pacatul schismei, chiar si pacatul curviei e secundar. Cu atat mai mult in forma aceasta atenuata, in care un barbat si o femeie fideli unul altuia traiesc cu convingerea ca sunt casatoriti.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote