Citat:
În prealabil postat de ovidiu b.
Nu e părerea unor teologi, ci e Tradiția Bisericii lasată de Sfinții Părinți (din vremea primelor sapte sinoade ecumenice). Și sunt sfinți contemporani precum Sf. Siluan, Sf. Ioan de Kronstadt, Sf. Ioan Maximovici, pr. Sofronie, pr. Rafail Noica, pr. Galeriu care au trăit în acest duh al desei împărtășiri (chiar zilnic dacă era posibil). După logica ta, probabil că ar fi trebuit să se spovedească zilnic.
|
Citeste link-ul dat de mine si sunt sigur ca dupa aceea imi vei da dreptate. De aceea iti ziceam ca sustinem acelasi lucru, dar tu nu ai studiat sa vezi ce sustin acei teologi. Par Schmemann sustine exact ideil protestante. S-a luat dupa teologi catolici care s-au luat dupa conceptii protestante. Iar dupa Par. Schemann s-a luat Par. Pruteanu si Diac. Ica, apoi dupa acestia s-au luat preotii citati si voi.
Par. Schemann neaga rolul de Taina al Sfintei Impartasanii, de aceea spune ca poate fi luata oricum. Neaga cultul sfintilor si cultul sfintelor moaste. Exact ca protestantii, spune ca din sec. IV, odata cu sf. Constantin cel Mare, in Biserica au aparut influente negative si de atunci totul s-a stricat.
CItez: "Autorul aderă la concepția că ideea de „sfințire”, de „Taine” și în general cea de putere sfințitoare a sfintelor slujbe era străină Bisericii străvechi și a apărut doar în epoca de după Constantin. Autorul susține ideea că în Biserica timpurie Euharistia avea un înțeles cu totul diferit de cel primit ulterior. Euharistia, crede el, era o exprimare a unirii ecleziologice într-o adunare a credincioșilor, fericitul ospăț al Domnului. "
Despre hirotonia preotilor, exact ideile protesatnte: "Autorul exprimă ideea că doar în epoca post-constantiniană s-a petrecut o împărțire în clerici și simpli credincioși, care nu exista în Biserica timpurie și a intervenit ca urmare a „pătrunderii concepțiilor misteriologice”. „Biserica timpurie trăia cu conștiința de sine ca popor al lui Dumnezeu, preoție împărătească, cu ideea alesului și nu aplica principiul consacrării la primirea în Biserică sau, și mai puțin, al hirotonirii în felurite ordine ierarhice” spune Par. Schmemann. În această descriere a epocii constantiniene și a celei următoare, tratarea protestantă este evidentă.
Despre cinstirea sfintilor: "El afirmă că s-a petrecut o schimbare abruptă în epoca constantiniană, când a apărut un strat nou în cult sub forma unei „creșteri extraordinare și rapide a cinstirii sfinților” „Începând din secolul al IV-lea”, continuă extrasul din carte, „a apărut în Biserică conceptul sfinților ca mijlocitori aparte înaintea lui Dumnezeu, ca intermediari între oameni și Dumnezeu, la început ca unul cotidian și practic, dar mai apoi ca unul teoretic și teologic”. Aceasta este o abordare complet protestantă, neașteptată din partea unui teolog ortodox. Suntem uimiți că un autor ortodox se pune de aceeași parte cu recenzorii neortodocși ai evlaviei ortodoxe, ce sunt incapabili să pătrundă într-o trăire ce le este străină."
Am incheiat citatul.