Citat:
În prealabil postat de cristirg
dar in pastorala scrie clar :"Hristos a devenit o persoană omenească"
|
Dar asta nu inseamna ca cei care au scris-o transmit ideea eronata ca persoana divina a Logosului n-ar mai fi persoana divina.
Prin Intrupare, Persoana divina a Logosului, existenta din veac si-a luat firea umana cu tot ce inseamna asta, cu toate trasaturile si insusirile umane. De aceea spunem ca e Persoana divino-umana (una singura, nu doua), spre deosebire de Tatal si de Sf. Duh, despre care spunem ca sunt persoane divine, nu divino-umane.
Dupa Intrupare, nu ne mai putem referi la Cea de-a doua Persoana a Treimii ca ipostas simplu, ci ca ipostas compus, compus nu din doua persoane, ci din doua firi cu insusiri specifice atat firii dumnezeiesti cat si firii omenesti. Nici Lucian, nici eu, nici altii nu am lasat sa se inteleaga altceva.
Doar ca Capy nu accepta afirmatia ca Acela care are insusiri specifice omenesti, pe langa cele dumnezeiesti, ar fi Persoana (una singura, nu doua) divino-umana.