http://www.crestinortodox.ro/carti-o...are-80144.html
"Crestinismul este personalist; el inseamna mantuirea persoanei umane prin Persoana suprema. El crede in valoarea netrecatoare a persoanei.
................
Daca in planul existentei omenesti trecatoare, numai relatia cu o alta persoana ne poate prilejui o anumita caldura a vietii, un anumit sens si temei ca sa traim, viata netrecatoare si sensul si temeiul deplin al ei nu ne pot veni decat din Persoana dumnezeiasca intrata in relatia directa cu noi,
prin faptul ca S-a facut persoana omeneasca."
http://www.rasunetul.ro/cine-este-ii...os-ca-persoana
"Fiul lui Dumnezeu s-a unit în mod deplin cu umanitatea pe care și-a asumat-o, adică a coborât la maximă apropiere de noi oamenii, deci nu mai este pentru noi un partener de dialog dintr-un alt plan, intrând așadar în planul experienței comune a oamenilor care cred în El, făcându-se Persoana firii omenești, desigur rămânând și Persoana firii divine.
Subiectul dumnezeiesc devine și subiect omenesc. Firea umană în Iisus Hristos, voința acestei firi, se supune voinței dumnezeiești a Lui, rațiunea firii umane este limitată de rațiunea dumnezeiască a Mântuitorului. Cele două firi constituie o unitate în Iisus Hristos, este o unitate personală sau ipostatică și de aici vedem că Ipostasul lui Iisus Hristos este unul singur și provine din voința Ipostasului ce există înainte, al Cuvântului. Ipostasul întrupat are două componente, natura dumnezeiască și cea omenească a lui Iisus Hristos, acestea două fiind neamestecate și nedespărțite, de aceea Mântuitorul vede și face totul dumnezeiește și omenește în același timp unit și neconfundat. Cele două firi ale lui Iisus Hristos, divină și umană, sunt unite în El nedespărțit, neâmpărțit, neamestecat, neschimbat. Ipostasul este unul, iar cele două firi, divină și umană, au unitate neconfundată în acest Ipostas, iar această unitate este desăvârșită. Firea omenească se îndumnezeiește iar Cuvântul se umanizează."