Citat:
În prealabil postat de catalin2
De fapt nu l-ai intrebat, i-ai sugerat un raspuns, dogma voastra (Capy si tu, un miafizism mascat). Ce a facut Arie cand toti l-au contrazis si s-a facut si un sinod local sa condamne erezia lui? S-a dus in alta parte sa-i convinga pe altii, si chiar a reusit sa fie ascultat, imprastiind erezia.
Parintele Vulcanescu nu a fost atent la exprimare, tu vrei sa-l prostesti si pe domnia sa. Voi doi afirmati, fara sa va dati seama, miafizismul. Asta se intampla cu cei ce au cunostinte putine de teologie, dar, din mandrie, cred ca sunt teologi si ar intelege orice din teologie.
|
-ti-am zis nu mai comenta aiurea ci da citate din sfinti,fugi si citeste si reciteste dogmatica sfantului Ioan Damaschin si da citate din ea fara sa le interpretezi
parintele Matei Vulcanescu in acest artcicol din
2012 a scris urmatoarele,fara sa-l influentez eu:
https://ortodoxiacatholica.wordpress...respingand-si/
-"Formularea âeste Acela care in zilele de pe urma a devenit o fiinta umana este iarasi impotriva invataturii Sinodului IV Ecumenic, pentru ca
ipostasul Fiului nu a devenit o fiinta umana ci si-a impropriat firea umana. In Simbolul Niceo Constantinopolitan se spune ca Fiul S-a intrupat de la Duhul Sfant si din Maria Fecioara si S-a facut om , S-a inomenit adica a luat firea umana.[/b]
-daca nu crezi ce afirma Sfantul Ioan Damaschin tu esti eretic:
"Spunem deci că
dumnezeiasca ipostasă a Cuvântului lui Dumnezeu a preexistat fără de timp și veșnic, că este simplă, necompusă, necreată"
"
Cuvântul, fără să se despartă de sânurile părintești, a locuit, cum numai El știe, în pântecele Sfintei Fecioare, în chip necircumscris, ... si
si -a luat în însăși ipostasa Lui cea mai înainte de veci corp din Sfânta Fecioară."
-
"ipostasa Cuvântului, care era mai înainte simplă, a devenit compusă. Compusă din două firi desavârsite, din Dumnezeire și omenire"
-unde vezi tu ca apare "persoana omeneasca" ?
"
Nu propovăduim două persoane deosebite, ci una și aceeași [ipostasa Cuvântului,dumnezeiasca ipostasă a Cuvântului lui Dumnezeu]"
-Prin expresia "
Dumnezeu desavârsit și om desavârsit", arătăm deplinătatea si desăvârșirea firilor. Prin expresia "
în totul Dumnezeu si în totul om", arătăm unitatea și indivizibilitatea ipostasei". [dumnezeiasca ipostasă a Cuvântului lui Dumnezeu]
-"pentru că cele două firi ale Lui se reduc la o singură
persoană [dumnezeiasca ] si la o singură ipostasă a lui Dumnezeu Cuvântul. "
"mărturisesc
o singură persoană a lui Dumnezeu Cuvântul si a trupului Lui"
-tu il crezi sa nu pe Sfantul Ioan Damaschin ?
"
Trupul lui Dumnezeu Cuvântul nu există într-o ipostasă proprie [PERSOANA OMENEASCA], nici nu s-a făcut o altă ipostasă [PERSOANA OMENEASCA], în afară de ipostasa lui Dumnezeu Cuvântul,"
-"Trupul lui Dumnezeu Cuvântul există în ipostasa lui Dumnezeu Cuvântul , nu are o ipostasă care să existe prin sine însăși. [ipostasa,persoana omeneasca]"
"
Cuvântul lui Dumnezeu, cel născut înainte de veci, în afară de timp, din Tatăl, care există fără de început si veșnic împreună cu Tatăl si cu Duhul, în zilele cele mai de pe urmă, pentru mântuirea noastră, s-a sălășluit în pântecele ei [Născătoarei de Dumnezeu. ], s-a întrupat si s-a născut din ea fără să se schimbe.Sfânta Fecioară n-a născut simplu om,
ci un Dumnezeu adevărat." [Dumnezeiasca ipostasă -Persoana a Cuvântului lui Dumnezeu]"
"Căci
unul este Hristos si una este persoana Lui, adică ipostasa.[Dumnezeiasca ipostasă -Persoana a Cuvântului lui Dumnezeu] Și totuși are două firi, a Dumnezeirii și a omenirii Lui."
-DACA SI ACUM MAI ZICE CINEVA DE HRISTOS CA PERSOANA OMENEASCA INSEAMNA CA SUNTETI SAU INCAPATANATI,ORGOLIOSI SAU IN INSELARE SAU IN NESTIIN TA SAU ERETICI.