Citat:
În prealabil postat de AlinB
Daca ne referim la perioada Noului Testament, ca nu trebuie nici una in mod expres.
|
Atunci de ce se acordă titulatura de ”sfântă” și ”sfințită” zilei de duminică și nu zilei de vineri sau joi, ori niciuneia ”
în mod expres”?
Citat:
În prealabil postat de AlinB
a corectat fariseii acelor vremuri care sustineau, ca si voi azi, ca anumite lucruri nu trebuie facute in sabath: sa iti faci de mancare, sa vindeci oameni.
|
Cum adică ”
ca și voi”? Sâmbăta nu ne facem de mâncare, dar o luăm pe cea gata făcută la fel ca și ucenicii. Că doar în lanul acela nu și-au făcut mămăligă ori pâine! Cât despre videcare, poate ar trebui să te mai informezi.
Citat:
În prealabil postat de AlinB
Intelege ca Duminica nu e Sabath.
|
Bun, dar este zi specială de cult și de odihnă? Că ziua a șaptea am înțeles că nu mai este...
Citat:
În prealabil postat de AlinB
Tinerea sabathului e o porunca rituala, nu una morala.
Duminica la fel, tine de ritual - altul desigur.
|
De acord, duminica ține de ritual, de ritul ortodox. Dar nu mi-ai răspuns la întrebare: în ce constă ”ritualismul” sâmbetei? Dumnezeu odihnindu-Se în ziua a șaptea a oficiat un ritual? Exceptând desigur sensul demonstrativ de urmat pentru om (vrând-nevrând revenim iarăși la Adam), că doar Dumnezeu nu obosește să aibă nevoie de odihnă.
În ce sens porunca a IV-a ți se pare a fi una rituală, ceremonială? Că nu întâlnim în ea nimic legat de jertfe, sacrificii și ceremonii.
Citat:
În prealabil postat de AlinB
Si a lui Miler Cel Mincinos. Si altii :)
E o lunga genealogie a ratacirii.
|
Acum dacă tot nu contează părerea ta, inventezi genealogii. Miller era baptist. Alții dinaintea lui erau catolici, ori poate chiar ortodocși... e lungă ”genealogia rătăcirii”
Citat:
În prealabil postat de AlinB
Au mai ramas probabil si din cei care se taiau imprejur si de care s-a luat asa tare Sf. Ap. Pavel.
|
După ”oficializarea” despre care vorbeam, nu cred că în afară de evrei se mai tăia cineva împrejur. În schimb sâmbăta au mai ținut-o pe ici-acolo în toate secolele până au apărut adventiștii [de ziua a șaptea].
Citat:
În prealabil postat de AlinB
|
Aiurea!
- în adunările noastre se ”
serbează” sâmbăta (exemplele tale și alte sute de care nu știi, sunt din ziua de sâmbătă)
- ”Ziua Recunoștinței” e de origine americană, nu adventistă. De fapt programul acesta special (din cadrul desfășurătorului unei anumite zile
de sâmbătă) nici nu este totdeauna numit astfel. I se mai spune și Ziua Recoltei.
- nu există o dată anume când are loc acest program. Nu e ”12 octombrie”. Uneori e chiar în septembrie, ori chiar în noiembrie.
Poți abandona subiectul și bâta că te-ai stropit destul prin bălți.
Citat:
În prealabil postat de AlinB
Serios minciunila? Esti sigur ca asta a legiferat?
|
Serios, scornilă. Citește textul edictului, dacă nu crezi.
Citat:
În prealabil postat de AlinB
Fiecare zi de altfel era incheiata in perioada aia unei zeitati. De acolo venea si denumirea lor si s-a pastrat chiar si pana in prezent pe alocuri.
Sa inteleg ca voi cinstiti pe Saturn?
|
Da, fiecare zi era astfel încheiată (probabil cu nasturi) patronului respectiv. Lasă asta, Constantin nu doar că a numit ”Ziua Soarelui” (
Dies Solis)
venerabilă, dar el chiar a venerat toată viața pe
Sol Invictus, la fel ca și tatăl lui.