Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus
Mântuitorul pentru a scoate în evidenă câteva lucruri importante (amintite spre finalul naraiunii), aa cum dă amănunte Iosefus Flavius (Discursul lui Iosefus catre greci cu privire la Hades) sunt o serie de inadvertene printre care i aceasta. Cum ar putea un suflet care în concepia deformată vremii i în concepia ortodoxă are o esenă nematerială, eterică, să strige, să înmoaie degetul, etc.?
De fapt, dacă citeti cu atenie povestirea, Mântuitorul nici nu a folosit cuvântul suflet. 
|
Acel suflet strigă și înmoaie degetul, pentru că acel suflet este întrun trup, iar împreună alcătuiesc un OM, căruia om, i se spune suflet.
Mântuitorul
A FOLOSIT cuvântul suflet. Fi mai atent când cercetezi Biblia, uite aici:
"Și
a zis omului care avea mâna uscată: Ridică-te în mijloc! Și a zis lor: Se cuvine, sâmbăta, a face bine sau a face rău,
a mântui un suflet sau a-l pierde? Dar ei tăceau; - Marcu 3, 3-4.
Observi din Marcu 3, 3-4 ? Ce observi ?
Că prima dată este numit cu cuvântul OM, cel bolnav ce avea mâna uscată, apoi aceluiași OM, Mântuitorul îi spune SUFLET.
Deci e clar, suflete? Oamenilor li se spuneau suflet, suflete, la alcătuirea sufletului cu trupul, ca să scoată în evidență partea imaterială, care contează cu adevărat. Cum și aerul este imaterial și contează cu adevărat pentru trup, la fel și sufletul, care primește formele de exprimare, ca să-i arate valoarea și importanța, în alcătuirea omului.
Același episod îl avem la, Luca, capitolul 6:
"Însă
El știa gândurile lor și a zis omului care avea mâna uscată: Scoală-te și stai la mijloc. El s-a sculat și a stat. Atunci Iisus a zis către ei: Vă întreb pe voi, ce se cade sâmbăta:
a face bine sau a face rău? A scăpa un suflet sau a-l pierde?" - Luca 6, 8-9.
Înțelegi acum ?
Mânca-te-ar Raiul să te mănânce, cât timp vei mai sta în înșelări ?

Oare cât timp ?
Mă tot întreb, de ce acceptă oamenii înșelările ???
Refuzi sistematic să îmi răspunzi la posturile mele, nu vrei, mă eviți intenționat

pentru că știi că nu mă poți birui. Nu ai cum și nu mă poți înfrânge.
"Cu noi este Dumnezeu, înțelegi neamuri și vă plecați, căci cu noi este Dumnezeu. Poporul a văzut lumină mare, căci cu noi este Dumnezeu."
Hai, Centesimus, te aștept acasă, în sânul cald și bun al Bisericii Creștine, azi rămasă singură, ortodoxia...
Frumoasa Mireasă a lui Hristos, Ortodoxia.

Iată, te chem: vino acasă. Și prin tine, pe orice cititor neortodox, care citește: te chem, vino acasă !