Citat:
În prealabil postat de AlinB
M-am uitat in catehism si n-am gasit invatatura ta personala "doar ortodocsii se mantuiesc".
Care nu e tot una cu "Nu exista mantuire in afara Bisericii".
Ca tu nu poti face diferenta intre una si alta tine de o finetze a gandirii si delicatete a sentimentelor care tie iti lipseste.
|
Cred ca mai degraba tine de orbire. Din cei 7 miliarde de oameni (chiar si copiii), daca ii intrebi ce inseamna "Se poate mântui omul în afara Bisericii?
Nu se poate mântui, pentru că Biserica este vistierul harului lui Dumnezeu." or sa spuna ceea ce scrie negru pe alb. Tu ai atins o culme a nonsensului, pe care probabil n-a atins-o niciun neoprotestant vreodata. Macar aia dau si ceva argumente aiuristice cand le pui textul in fata, tu spui pur si simplu ca nu vezi, ca nu scrie. Si tot tu te agiti si acuzi, ce dialog vrei sa am cu tine, cand pare ceva de domeniul SF-ului ce faci?
Autorul citat de tine macar spunea ca e adevarat ce scrie acolo, dar ca mai exista si altceva, nu ca nu scrie. Iar ortodocsii adepti ai ecumensimului (ca de exemplu IPS Ware), dau si ei un argument, ca Biserica i-ar include si pe cei ce nu-s ortoodcsi.
Daca nu ai inteles, noi nu avem nimic de impartit, avem credinte diferite. Nu doar o neintelegere sau o dogma diferita, ci toata credinta e diferita. Tu crezi ca e ortodoxie, dar aproape tot ce spui tine de protestantism, luat prin ecumenism. Tu nu intelegi care e invatatura ortodoxa legata de mantuire, venirea Mantuitorului, mantuirea obiectiva, Biserica, Sfintele Taine, idolatrie. Tu negi Sfintele taine, Biserica, necesitatea intruparii Mantuitorului, etc. Tot ce spui e din alte culte.
De exemplu, tu nu intelegi ca daca oamenii se puteau mantui doar prin fapte nu mai era nevoie sa vina Mantuitorul. Se spune ca ecumensimul a reinviat erezia pelagianismului. O sa vezi ca e cam ce spui si tu. Pelagius spunea ca oamenii se pot mantui prin faptele lor, neavand nevoie neaparat de har. Nega de aceea urmarea pacatului stramosesc si necesitatea Botezului (prin care se primeste harul). Exact ce afirmi si tu. Nu ai avut grija si te-ai contaminat cu toate ideile din ecumenism. Acum iti va trebui multa munca sa vezi care e invatatura ortodoxa, desigur, asta daca si vei vrea.
Citat:
În prealabil postat de AlinB
Ti-am dat citat din Sf. Scriptura unde spune ca Dumnezeu vrea ca TOTI oamenii sa se mantuiasca, dar l-ai ignorat cu brio.
|
Alt exemplu de intelegere din protestantism. Si de orbire, pentru ca ti-am scris despre asta, dar tu nu poti sa vezi. Acum intelegi de ce un om nu poate fi convertit decat daca are solul pregatiti inainte? Altfel e orb, degeaba ii spui unui ateu sau adentist toata invatatura, daca nu e pregatit nu vede si nu aude nimic.
In cazul de fata ti-am spus ca invatatura ortodoxa e diferita de cea catolica si protestanta. Si ti-am spus sa cauti despre mantuirea obiectiva si subiectiva. Daca ai intrebari de ce nu cauti pe net articole ortodoxe ca sa te lamureasca, tu nu faci niciodata asta, te bazezi numai pe logica ta, cum fac si neoprotestantii.
Mantuitorul a dat tuturor oamenilor posibilitatea sa se mantuiasca, realizand mantuirea obiectiva. Dar ca sa beneficieze de ea trebuie ca sa infaptuiasca mantuirea subiectiva (adica a fiecaruia in parte) prin botez. Prin botez se inlatura urmarile pacatului stramosesc si se primeste harul mantuitor. Toti oamenii trebuiau sa mearga in Iad, dar Mantuitorul a adus aceasta posibilitate.
Citat:
În prealabil postat de AlinB
Ti-am aratat deja cat de prost poti sa talcuiesti ce spune Sf. Ignatie si cum ai ajuns chiar, mai rau, sa pui cuvintele tale peste ale lui ca sa-ti iasa tie pasienta despre ereticii la care se referea de fapt in acea scrisoare.
|
N-ai aratat nimic, tu esti orb si daca scrie negru pe alb, din disperare sa-si autoargumentezi falsa credinta ai spune orice. Nu te intereseaza adevarul, ci daor sa fei cum crezi tu. Ti-am scris ca ce spui tu apare la conciliul Vatican II, cu 100 de ani dupa sf. Ignatie. Oricine poate intelege ce scrie acolo afara de tine (ma indoiesc ca ai citit toata scrisoarea), pentru ca esti orb, ai o alta credinta. Tu spui ca nu conteaza ca esti ortodox, crestin, pagan, toti se mantuiesc la fel, doar prin fapte. Ghinionul celor la care vine cineva sa-i converteasca, ca daca refuza inseamna ca s-au opus intentionat. Daca nu le spunea nimeni nimic nu stiau si se puteau mantui linistiti. O solutie buna ar fi sa se ascunda cand vine un propovaduitor, astfel n-a stiut. De tot rasul ( lumen gentium, Vatican II).