![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu se poate mântui, pentru că Biserica este vistierul harului lui Dumnezeu." or sa spuna ceea ce scrie negru pe alb. Tu ai atins o culme a nonsensului, pe care probabil n-a atins-o niciun neoprotestant vreodata. Macar aia dau si ceva argumente aiuristice cand le pui textul in fata, tu spui pur si simplu ca nu vezi, ca nu scrie. Si tot tu te agiti si acuzi, ce dialog vrei sa am cu tine, cand pare ceva de domeniul SF-ului ce faci? Autorul citat de tine macar spunea ca e adevarat ce scrie acolo, dar ca mai exista si altceva, nu ca nu scrie. Iar ortodocsii adepti ai ecumensimului (ca de exemplu IPS Ware), dau si ei un argument, ca Biserica i-ar include si pe cei ce nu-s ortoodcsi. Daca nu ai inteles, noi nu avem nimic de impartit, avem credinte diferite. Nu doar o neintelegere sau o dogma diferita, ci toata credinta e diferita. Tu crezi ca e ortodoxie, dar aproape tot ce spui tine de protestantism, luat prin ecumenism. Tu nu intelegi care e invatatura ortodoxa legata de mantuire, venirea Mantuitorului, mantuirea obiectiva, Biserica, Sfintele Taine, idolatrie. Tu negi Sfintele taine, Biserica, necesitatea intruparii Mantuitorului, etc. Tot ce spui e din alte culte. De exemplu, tu nu intelegi ca daca oamenii se puteau mantui doar prin fapte nu mai era nevoie sa vina Mantuitorul. Se spune ca ecumensimul a reinviat erezia pelagianismului. O sa vezi ca e cam ce spui si tu. Pelagius spunea ca oamenii se pot mantui prin faptele lor, neavand nevoie neaparat de har. Nega de aceea urmarea pacatului stramosesc si necesitatea Botezului (prin care se primeste harul). Exact ce afirmi si tu. Nu ai avut grija si te-ai contaminat cu toate ideile din ecumenism. Acum iti va trebui multa munca sa vezi care e invatatura ortodoxa, desigur, asta daca si vei vrea. Citat:
In cazul de fata ti-am spus ca invatatura ortodoxa e diferita de cea catolica si protestanta. Si ti-am spus sa cauti despre mantuirea obiectiva si subiectiva. Daca ai intrebari de ce nu cauti pe net articole ortodoxe ca sa te lamureasca, tu nu faci niciodata asta, te bazezi numai pe logica ta, cum fac si neoprotestantii. Mantuitorul a dat tuturor oamenilor posibilitatea sa se mantuiasca, realizand mantuirea obiectiva. Dar ca sa beneficieze de ea trebuie ca sa infaptuiasca mantuirea subiectiva (adica a fiecaruia in parte) prin botez. Prin botez se inlatura urmarile pacatului stramosesc si se primeste harul mantuitor. Toti oamenii trebuiau sa mearga in Iad, dar Mantuitorul a adus aceasta posibilitate. N-ai aratat nimic, tu esti orb si daca scrie negru pe alb, din disperare sa-si autoargumentezi falsa credinta ai spune orice. Nu te intereseaza adevarul, ci daor sa fei cum crezi tu. Ti-am scris ca ce spui tu apare la conciliul Vatican II, cu 100 de ani dupa sf. Ignatie. Oricine poate intelege ce scrie acolo afara de tine (ma indoiesc ca ai citit toata scrisoarea), pentru ca esti orb, ai o alta credinta. Tu spui ca nu conteaza ca esti ortodox, crestin, pagan, toti se mantuiesc la fel, doar prin fapte. Ghinionul celor la care vine cineva sa-i converteasca, ca daca refuza inseamna ca s-au opus intentionat. Daca nu le spunea nimeni nimic nu stiau si se puteau mantui linistiti. O solutie buna ar fi sa se ascunda cand vine un propovaduitor, astfel n-a stiut. De tot rasul ( lumen gentium, Vatican II). |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Catre dalian:
Catre barsa: Catre Alin: |
#3
|
|||
|
|||
![]() ![]() Sa contribui si eu putin: Ma intreb daca se uita in oglinda cand repeta discursul asta. Daca nu, ar trebui sa o faca.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 16.04.2015 at 13:24:51. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu ma refer doar la mine, de exemplu si mie mi-a displacut ce spunea Igor (Emilian), dar parca tu vorbeai cu rautate, ca cineva posedat. Cu aceasta inchei dialogul meu cu tine, o sa aplic acelasi tratament, o sa incerc sa nu-ti mai adresez vreun mesaj vreodata. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Revenind la ceea ce s-a discutat, probabil sunt si persoane interesate de subiect, nu doar de rautati si balacareala.
Din catehismul care era si pe site-ul Patriarhiei, amd at acest citat de mai multe ori: "Daca harul e o lucrare necreata a lui Dumnezeu in sufletul nostru si daca prin el insusi Duhul Sfant lucreaza in noi mantuirea, oare s-ar putea mantui omul si fara de har? Nu, omul nu se poate mantui fara de har (Efes. 2, 8; Ioan 15, 5). Harul ii este de trebuinta omului chiar de la inceput (Ioan 3,5). Harul pune inceputul mantuirii in om, si nu omul prin staruintele sale. Aceasta inseamna ca harul ii vine in dar (Rom. 3, 24), nu pentru oarecare fapte ale sale. inainte de a veni harul, omul nu poate face fapte prin care sa se mantuiasca, sau macar sa induplece pe Dumnezeu sa-i dea harul prin care sa se mantuiasca. Omul poate face anumite fapte bune, dar nu le face asa de statornic si dintr-un cuget asa de curat, incat sa se sfinteasca prin ele si sa se mantuiasca. Omul are libertatea de a face binele si cata vreme e in robia pacatului stramosesc, dar aceasta e o libertate slabita. Ea e marita tocmai de harul care vine la inceput fara nici un merit al omului. Dar harul nu e de trebuinta numai la inceputul mantuirii omului, ci si dupa aceea, tot timpul. Omul nu se poate intari niciodata in bine in asa fel ca sa nu mai aiba pe urma trebuinta de har. Binele statornic si curatia deplina a omului sunt un rod nu numai al omului, ci si al harului, nu numai al unuia sau al altuia. Daca mantuirea si sfintirea omului inseamna unirea lui cu Dumnezeu prin har, se intelege ca pierderea harului inseamna pierderea mantuirii. Sf. Apostol Pavel zice: “Deci, fratilor, intariti-va in Domnul si intrn, puterea tariei Lui. imbracati-va cu toate armele lui Dumnezeu, ca sa puteti sta impotriva uneltirilor diavolului” (Efes. 6, 10-11)." |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Sfantul Serafim de Sarov despre faptele bune: http://saraca.orthodoxphotos.com/bib...ea_duhului.htm
"Tineti minte vorbele mele, numai faptele bune savarsite din dragoste pentru Hristos ne aduc roadele Duhului Sfant. Tot ce nu este savarsit din dragoste pentru Hristos, chiar daca ar fi ceva bun, nu aduce nici rasplata in viata viitoare, nici harul Domnului in viata aceasta. De aceea Domnul nostru Iisus Hristos a zis: "Cel ce nu aduna cu Mine risipeste" (Luca 11:23). Nu ca o fapta buna ar putea fi numita altfel decat agoniseala, caci chiar daca o fapta nu este facuta pentru Hristos, este totusi socotita buna. Scriptura spune: "In orice neam cel care se teme de Dumnezeu si face ce este drept este primit la El" (Fapte 10:35). Precum vedem intr-o alta pilda sfanta, omul care face lucruri drepte este placut Domnului. Vedem Ingerul Domnului infatisandu-se, la vremea rugaciunii, lui Cornelie, sutasul cel drept si cu frica lui Dumnezeu, si graindu-i: "Trimite la Iope și cheamă pre Simon, cel ce se numește Petru. Acesta iti va spune cuvintele vietii vesnice, prin care te vei mantui tu si cei ai casei tale". Astfel Domnul intrebuinteaza toate mijloacele Sale dumnezeiesti pentru a-i darui unui astfel de om, in schimbul faptelor sale bune, sansa de a nu-si pierde rasplata din viata ce va sa vina. Dar pana se sfarseste aceasta viata, trebuie sa punem inceput cu o dreapta credinta in Domnul nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Care a venit in lume sa mantuiasca pe cei pacatosi si care, prin dobandirea de catre noi a harului Duhului Sfant, aduce in inimile noastre Imparatia lui Dumnezeu si ne deschide calea spre castigarea binecuvantarilor vietii ce va veni. Dar primirea de catre Dumnezeu a faptelor bune care nu sunt savarsite din dragoste de Hristos se limiteaza la aceasta: Ziditorul daruieste mijloacele pentru a le face sa vieze (cf. Evrei 6:1). Sta in puterea omului a le face sa traiasca sau nu. De aceea Domnul a spus iudeilor: "Daca ati fi orbi n-ati avea pacat. Dar acum ziceti: noi vedem. De aceea pacatul ramane asupra voastra" (Ioan 9:41). Daca un om precum Cornelie este placut in fata Domnului pentru faptele sale bune, desi acestea nu sunt facute de dragul de Hristos, si apoi crede in Fiul Sau, asemenea fapte ii vor fi socotite ca fiind facute din dragoste de Hristos. Dar in situatia contrara, omul nu are nici un drept sa se planga atunci cand binele pe care l-a facut este nefolositor." |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Cred ca cel mai bine este sa-i lasam pe kenieni in pace, si pe altii de alta religie, si sa nu-i mai amplasam noi nici in iad nici in rai. Sunt acolo unde au ajuns, si gata. Am un profund respect pentru ei, pentru faptul ca au murit cu demnitatea si onoarea in mana.
Pana la urma nimeni nu stie unde s-au dus cu adevarat. E un subiect steril care nu duce nicaieri. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si un capitol la care kenyanul se poate incadra o data ce l-a cunoscut pe Hristos chiar poate din gura ne-ortodoxa. Ca tu incepi sa ai fantezii pe seama discursului asta si dezvolti neinspirat cu pretentii de teolog luminat, doctrine despre pe cine condamna Dumnzeu la Iad si inca plin de certitudini absolute, e fara doar si poate pacatul tau.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 16.04.2015 at 19:22:34. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asa ca un ortodox nu are dreptul sa judece pe cei din culturile diverse ,pentru ca nu au avut aceleasi conditii Dupa parerea mea conteaza doar ca faptele sa fie facute din inima. Aceasta e valabil si pentru ortodoxi si pentru orice om de pe pamant. Nimic nu e mai frumos pe acest pamant ca bunatatea si altruismul,oriunde le am intalni . Ce loc ocupa totusi Hristos? El ,prin El si pentru El se fac toate aceste fapte minunate , pentru cei credinciosi ,prin ajutorul sau direct . Pentru cei necredinciosi ,chiar daca ei nu stiu , faptele lor provin tot de la Hristos A spune ca exista alta sursa a faptelor bune in afara de Hristos mi se pare o blasfemie Doar ca unii stiu ca le fac prin Hristos,altii,desi le fac,nu stiu asta Un budist face fapte bune prin Hristos fara sa stie asta , chiar daca in concpetia sa el le numeste altfel . Nu le poate face asa intens ca un credincios adevarat ,pentru ca nu isi cunoaste Stapanul. Dar Stapanul este unul singur pe tot pamantu,Iisus Hristos,Fiu al lui Dumnezeu Doar de ;la El vine tot ce este bun pe acest pamant. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
[quote=catalin2;587905]Eu ti-am scris, ca intotdeauna, normal de la inceput. Tu ai inceput cu ironii si jigniri, ca intotdeauna.
Normal nu este sa bati campii cand iti aduce cineva un argument sa te prefaci orb si sa incepi sa zici "stai ca asta e idee ecumenista" ca e a cutarui ecumenist ca e neoprotestanta si alte povesti. Normal ca atunci cand nu esti capabil sa porti o discutie la obiect, pe baza de argumente si doar cauti sa-l demonizezi pe celalat incadrandu-l in tot felul de tipare de gandire ajungi sa primesti ironii. Citat:
![]() Citat:
Sunt sigur ca al tau iti citeste fiecare postare sau sa fim mai realisti, rezumatul tau gen "sunt mare luptator pe formuri impotriva ecumenistilor si neoprotestantilor ortodocsi". Citat:
Ca in privinta prostiei "doar ortodocsii se mantuiesc" l-ai depasit cu mult. Eu imi cer scuze pentru stomacul meu sensibil ca nu inghite orice prostie si fatzarnicie in haine de cucernicie iar daca e obligat sa o faca mai da si pe afara. Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|