View Single Post
  #11  
Vechi 27.04.2015, 00:12:44
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Oricine face fapte bune arata ca Evanghelia este adevarata .
Mai alles acele fapte cu totul deosebite asa cum a fost a samarineanului ,si pe care alti oameni nu le-ar fi facut,cum s-a si vazut
Nimeni de pe acest pamant,indiferent de religia sa ,nu face vreo fapta buna de la sine, ci Hristos este in toate faptele bune,chiar fara ca acesta sa fi auzit de El, pentru ca Hristos este prototipul omului de pretutindeni,este Fiul Omului si este Adevarul.
Iustin, ti-am scris de cateva ori ca ce spui tu este dogma protestanta. In conceptia lor omul e cazut de tot si poate face fapte bune doar cum spui tu.
In invatatura ortodoxa chipul lui Dumnezeu doar s-a intunecat, omul poate face fapte bune si rele, nu e un robot. Si un ateu sau satanist pot face fapte considerate bune.

In consens cu ce s-a discutat, un alt text al sf. Ignatie, in care explica mai exact ce sunt faptele bune ale firii cazute si de ce nu sunt mantuitoare.
http://mantuire.50webs.com/ib_credinta_fapte.html

"Sunt orbi cei ce pun pret pe asa numitele de catre ei „fapte bune” ale firii cazute. Aceste fapte au lauda lor, pretul lor, în vreme si între oameni, nu însa înaintea lui Dumnezeu, înaintea Caruia toti s-au abatut, împreuna netrebnici s-au facut (Rom. 3, 12). Cei ce nadajduiesc în faptele bune ale firii cazute nu l-au cunoscut pe Hristos, n-au priceput taina rascumpararii, sunt prinsi în cursele propriei filosofari mincinoase, ridicând împotriva credintei lor care este pe jumatate moarta si se clatina din împotrivire prosteasca: „Oare Dumnezeu este atât de nedrept încât sa nu dea rasplata mântuirii vesnice faptelor bune savârsite de închinatorii la idoli si de eretici?” Acesti „judecatori” pun nedreptatea si neputinta judecatii lor pe seama judecatii lui Dumnezeu. Daca faptele bune savârsite potrivit simtirilor inimii ar aduce mântuirea, venirea lui Hristos ar fi fost de prisos, n-ar mai fi fost nevoie de rascumpararea lumii prin patimile si moartea pe cruce a Dumnezeului-Om, nici de poruncile evanghelice. Este învederat ca cei ce socot ca mântuirea se poate dobândi si numai prin faptele firii cazute nimicesc însemnatatea lui Hristos, leapada pe Hristos."