Citat:
În prealabil postat de Mihailc
bogdan81: pe mine unul m-ai convins până acum doar de faptul că nu l-ai citit pe Zizioulas, poate cel mult fragmente decupate strategic și nici pe Matsoukas, autor etichetat drept eretic (chiar, cu de la cine autoritate?). Adică vrei să spui că profesorul care a coordonat doctorate prestigioase la Universitatea din Tesalonic (aproximativ un sfert din ierarhii actuali ai Bisericii Greciei, ca să nu mai spun de numeroșii preoți, călugări, călugărițe și laici credincioși) este un rătăcit?
Nikos Matsoukas propune ca o explicație rațională plauzibilă devenirea teonomă a Creației (urmându-i pe sfinții Grigorie de Nyssa și Maxim Mărturisitorul), iar Zizioulas pleacă de la premisa că Biserica nu e în conflict ideologic cu nicio teorie științifică, atâta timp cât nu există și nu va exista niciodată o doctrină cosmogonică eclezială detaliată și bătută în cuie. Mitropolitul de Pergam este în mod sigur împotriva creaționismului magic, fără a fi un susținător frenetic al evoluționismului chiar și în versiunea corcită cu teologia. Ia în calcul orice posibilitate dar nu are o teză dezvoltată în această chestiune.
|
Dar Geneza nu e doctrină cosmogonică?! Atunci ce păcatele mele este?! Răspunde simplu, te rog, fără sofisticăreli GDS-like. Și întruparea lui Isus nu a adus nimic nou, doar că a întemeiat Biserica și a trimis Paracletul ca să o îmbrace "cu putere de Sus". În rest, e greu de văzut că totul e ca și înainte și apoi în veci de veci?